Connect with us

Vinka: un nou motor și sistem inteligent pentru bicicletele electrice

Vinca produce motoare electrice aproape 20 de ani, iar fabrica cu cei 350 de lucrători se întinde pe 30.000 de metri pătrați. Cifre impresionante pentru un producător despre care prea puțini au auzit. Iar ultimul produs lansat pe piață se numește AloT Max System, un sistem care se poate adapta foarte ușor oricărui tip de bicicletă, fie aceasta curiseră, bicicletă de oraș sau mountainbike. Astfel, sistemul poate fi compus din componente diverse adaptate nevoilor specifice, precum motorul integrat cu bottom bracket-ul sau motorul integrat în butucul roții de spate. Display-ul poate să difere în funcție de configurația aleasă, la fel și dimensiunea acumulatorului.

Apoi, întreg sistemul este acompaniat și de o aplicație, botezată Vinka Life App 2.0, prin care te poți conecta la întregul sistem, însă care-ți oferă și informații precum ruta pe care ai străbătut-o, generează rapoarte despre activități, oferă informații despre unde este localizată bicicleta, despre nivelul acumulatorului și bicicleta poate fi blocată sau deblozată prin intermediul acesteia.

Deoarece sistemul este prevăzut cu un giroscop, acesta știe când ai un accident (și poate suna imediat după ajutor) sau poate detecta când bicicleta este furată. În cazul unui firt, pornește o alarmă, iar utilizator este informat imediat pe smartphone. Odată informat, acestuia i se va arăta în timp real unde se află bicicleta furată.

Gama de produse afișate în acest moment pe site conține atât motoarele centrale, integrate în cadru, cât și pe cele aflate în butucul roții spate. Acestea sunt împărțite în funcție de scopul utilizării, după cum urmează: pentru biciclete de oraș – modelul E40, pentru bicicletele de trekking – modelul C20, pentru bicicletele de șosea – modelul S20 și pentru bicicletele de munte, modelul E30.

Diferențe dintre aceste modele se fac atât la nivel de putere cât și la dimensiuni sau prinderile pentru brațe. Spre exemplu, modelul pentru Trekking, C20, este disponibil în 3 variante cu 3 versiuni diferite de putere: 250, 350 și 500W. Toate oferă un cuplu de 80 Nm, insa o versiune ofera o sustinere la o cadenta maxim 105 RPM, iar cel mai puternic o cadenta de 140Nm. Totodata, exista o diferenta si la viteza maxima, de 32, respectiv 45 km/h. Prinderea bratelor angrenajului este pe ax patrat, iar greutatea motorului variaza intre 3.8 si 4.0 kg.

Mai departe, trecem la modelul E40, dedicat bicicletelor de oras. Acesta ofera o putere de 250W si un cuplu de 60 Nm cu o sustinere de pina la 32 km/h. Totodata, cadenta maxima suportata este de 110 RPM, iar greutatea motorului de 3.4 kg.

Motorul E30, dedicat bicicletelor de munte, oferă un cuplu mare, de 80Nm și este disponibil în două versiuni de putere: 250 și 350W. Susținerea se face până la 32, respectiv 45 de km/h, iar greutatea este rezonabilă, de 3.6 kg.

Ultimul, dar nu cel din urmă este motorul S20, pentru biciclete de șosea. Acesta poate fi integrat parțial în downtube-ul cadrului și oferă un cuplu de 60 Nm. Puterea maximă este de 250W, iar greutatea – cea mai mică dintre toate motoarele din gama Vinka: 2.9 kg. Acestea este livrat cu tot cu brațele pedalierului.

În ceea ce privește motoarele în butuc, RH30 și RH40, acestea au ambele puteri similare, de 250W și o greutate medie de 3 kg. Cuplul maxim dezvoltat este de 30 Nm, suficient pentru o bicicletă de oraș.

Este foarte posibil să vedem cât de curând biciclete electrice echipate cu aceste motoare.

via Vinka

 

1 Comment

Noul Canyon Strive:ON din carbon, pentru enduro

Cei care se gândesc serios să participe la competițiile de e-enduro, cu o bicicletă capabilă, ar putea să se uite peste oferta celor de la Canyon, care, prin modelul Strive:ON, au construit o bicicletă specific pentru acest tip de competiție. Dotată cu un motor Bosch care și-a dovedit deja supremația în competițiie e-Enduro World Series, aceasta va benficia de un cadru din carbon ușor, dar rezistent, dotat cu o suspensie de 160mm care va face echipă bună cu o furcă de 170mm. Geometria însă este adaptată unor trasee extrem de tehnice, iar opțiunile pentru motor sunt doar două: Bosch CX sau CX Race, cu acumulator de 625 sau 750Wh, în funcție de preferințe. Deși pentru un concurs adevărat de enduro, acolo unde diferența de nivel poate fi și de peste 3.000m într-o zi, cu siguranță că acumulatorul mai mare va fi opțiunea de luat în seamă.

Acest model nu va avea display, ci un simplu indicator al acumulatorului instalat în partea superioară a top-tube-ului. Revenind la geometrie, cadrul va avea head tube-ul amplasat la 63.5 grade, așadar o valoare agresivă, un reach de 475mm pentru dimensiunea M și un chainstay de 445mm. Unghiul seat tube-ului este foarte drept, de 78 de grade, gândit astfel deoarece urcările foarte tehnice poziționează rider-ul mult pe partea frontală a bicicletei.

Bicicleta va fi disponibilă în 3 versiuni, cu 4 dimensiuni de cadru, toate având același cadru din carbon. De asemenea, toate modelele vor avea o protecție pentru motor, similară cu cea regăsită pe motociclete, care însă te ajută să treci peste obstacole prin alunecare, protejând în același timp eficient și motorul. Odată demontată, poți scoate și acumulator sau poți avea acces la motorul bicicletei.

Acum să discutăm un pic și despre prețuri. Modelul de intrare, dotat cu motor Bosch Performance Line CX, cu acumulatorul mai mic de 625Wh, cu furcă Fox Rhythm și cu transmisie Shimano Deore, va avea un preț de 5.800 de euro.

Versiunea de bază

Următorul model, folosește amortizoare Fox din gama Performance și o transmisie Shimano XT, alături de un acumulator mare de 750Wh, iar prețul său va fi de 7.000 de euro. Desigur, va exista și o variantă de top, echipată cu o transmisie Sram X0 Eagle AXS, furcă Rock Shox ZEB/Super Deluxe și motorul CX Race, cu 150 de grame mai ușor decât versiunea CX. Prețul acestui model va fi de 9.700 euro.

Versiunea de top

via Canyon

1 Comment

Noul Specialized Turbo Levo SL: generația a 2a!

Generația a doua a noului Specialized Turbo Levo SL este o cu totul altă bicicletă electrică. De la motor și până la cadru, aceasta a primit o sumedenie de modificări care o fac probabil una dintre cele mai performante e-bike-uri din acest sezon. Şi voi începe cu motorul, Specialized 1.2 SL care este complet diferit de prima generație (1.1). Dacă modelul 1.1 avea un cuplu de 35 Nm și o putere de 240W, modelul 1.2 a primit o putere de 320W și un cuplu mai mare, de 50 Nm. De menționat este că aceste schimbări nu vor avea un impact atât de mare asupra acumulatorului cu putere de 320Wh (putere care a rămas neschimbată). Carcasa cu o structură internă în formă de fagure contribuie la silențiozitatea mult mai mare a noului model, fiind mai silențios cu până la 45% față de modelul anterior. Așadar, schimbări semnificative.

Pe modul Eco, acumulatorul va oferi o autonomie între 45 și 55 km, cu o diferență de nivel de aproximativ 2.000m, iar împreună cu acumulatorul suplimentar, distanța parcursă poate ajunge la maxim 85 km și diferența de nivel la maxim 3.450m. Bateria suplimentară oferă o putere de 160Wh. Puterea maximă va fi livrată standard la 80%, însă dacă dorești să-ți fie livrată la 100%, trebuie doar să umbli în aplicația Mission Control și poți face singur modificările după bunul plac.

Portul de încărcare

Iar acesta nu este un bidon, ci este un acumulator auxiliar.

Noul motor vine însoțit și de un ecran, de mici dimensiuni, însă care îți oferă numeroase informații precum modul de asistență, autonomia, viteza, timpul parcurs și altele. Este integrat în top tube-ul cadrului, alături de butonul de pornire al bicicletei și de menționat este că oferă compatibilitate cu sistemele Bluetooth, ANT+ sau TCU. Comanda de pe ghidon a fost păstrată, iar de acolo poți alege unul din modurile de asistență: Off, Eco, Trail și Turbo.

Ecranul este solid, construit cu Gorilla Glass.

Cadrul este de asemenea nou și nu mai este asimetric precum versiunea anterioară. Amortizorul este prins sub top tube și apoi de un link. Vizual, cadrul arată mult mai curat decât versiunea anterioară și personal, chiar mi se pare mai subțire. Atât de subțire căci abia îți mai dai seama că ar fi vorba despre un e-bike. Este construit din carbon și va găzdui un set de roți în format mullet (29 față și 27.5 spate). Totuși, dacă dorești neapărat, poți instala două roți de 29 de inch, modificându-se în acest caz doar dimensiunea chainstay-ului și desigur, a ampatamentului.

Cum era de așteptat, geometria este ajustabilă. La fel ca la modelul Stumpjumper Evo, și la noul Turbo Levo SL vei putea seta unghiul headtube-ului pe 3 poziții, de la 63.8 grade până la 65.4 grade (date valabile pentru dimensiunea S3). În total, împreună cu posiiblitatea de a ajusta înalțimea BB-ului față de sol, vor exista 12 confirgurații diferite. Geometria este foarte asemănătoare cu cea a lui Stumpjumper Evo dintr-un motiv simplu: bicicleta este extrem de distractivă și de manevrabilă.

Cu excepția dimensiunii S1, toate modelele până la S6 vor avea o furcă de 160mm cu o suspensie de 150mm pentru cadru. S1 va avea o furcă de 150mm și o cursă de 144mm pentru cadru.

Greutatea medie a bicicletei va fi undeva la 18 kg, dar aceasta probabil o să difere în funcție de echipare, dimensiunea cadrului, tipul de roți sau utilizarea unui acumulator extra. Legat de echipări, vor exista pentru început 4 modele distincte:

1.Levo SL S-Works LTD – 16.000 euro

Acesta va fi disponibil doar în culoarea neagră, va fi echipat cu suspensii Rock Shox din gama Ultimate cu Flight Attendant, transmisie Sram XX Eagle sau frâne Sram Code Ultimate Stealth. Pe scurt, va avea în dotare cele mai bune piese de la Rock Shox/Sram disponibile în acest moment pe planetă.

2.Levo SL S-Works – 14.500 euro

Ceva mai ieftin decât modelul LTD, acesta va fi dotat cu amortizoare Fox din gama Kashima și va avea alte mici modificări.

3.Turbo Levo SL Pro – n/a

Prețul nu a fost momentan anunțat pentru modelul Pro, însă din echipare fac parte suspensiile Fox din gama Kashima, o transmisie Sram X01 Eagle sau frânele Sram Code Silver Stealth.

4.Turbo Levo SL Comp – 8.000 euro

Acesta va fi modelul de bază, la jumătate din prețul versiunii LTD, însă tot cu un cadru din carbon. Transmisia wireless va proveni din gama Sram GX, frânele Sram Code vor avea tot 4 pistoane, iar amortizoarele provin din gama Performance de la Fox. Altfel spus, aceleași principiii, însă componente ceva mai ieftine.

Cei care diresc să cumpere cadrul separat, acesta va fi disponibil pentru 8.000 de euro.

via Specialized

Click to comment

E-bike de oraș care cântărește doar 14.5 kg

Detroit Bikes a lansat de curând o bicicletă electrică ce cântărește doar 14.5 kg și în plus de asta, arată precum una normală, non-electrică. Secretul constă în utilizarea unui motor plasat în butucul de spate dar și a unor componente care contribuie la greutatea scăzută a acestei biciclete. Deși motorul amplsat în spate nu este vreo noutate, cei de la Detroit Bikes susțin că cel instalat pe această bicicletă este fenomenal și va face lumea să privească cu alți ochi bicicletele electrice.

Butucul DB-E Zehus este construit în America și este disponibil doar cu un pinion pentru o curea de transmisie și prindere pentru disc de frână. Axul însă nu este prevăzut cu cheiță rapidă ci este prins de cadru cu două piulițe de 15. Puterea este de 250W, are un cuplu de 40Nm și te asistă până la 25 km/h. Pe cea mai joasă treaptă de susținere, acumulatorul va oferi o autonomie de aproximativ 50 de km.

Ce este totuși interesant la acest motor este sistemul de recuperare al energiei, care colectează energie de la frânare, apoi încarcă acumulatorul intern. Mai mult decât atât, acumulatorul poate fi încarcat dacă pedalezi către în spate. Motorul se poate conecta wireless la telefon și poate fi contorlat cu ajutorul unei aplicații.

Apoi, cureaua de transmisie are o durabilitate de 4 ori mai mare decât cea a unui lanț, iar pinioanele placate cu nickel sunt de 2 ori mai rezistente decât cele din oțel. Instalarea acestei curele de transmisie salvează 200 de grame față de un sistem cu lanț. Şi este desigur o soluție mai curată.

Bicicleta va fi oferită pentru aproximativ 2.350 euro, în două culori: nergu sau verde. Informații pe detroitbikes.com

Click to comment

Primul Haibike care nu arată precum un e-bike: noul Lyke

Se pare că Haibike că și-a angajat un designer iscusit, iar acest nou Lyke chiar reușește să arate precum o bicicletă non-electrică. Design-ul cu linii clare și drepte și întreg aspectul este foarte reușit și cu siguranță ne arată că Haibike poate și altfel decât am fost obișnuiți până acum. Bicicleta arată atât de suplu și grație motorului Fazua Ride 60, de dimensiuni mai mici, alături de un acumulatorul de 420 Wh. Cu toate acestea, noua bicicletă electrică nu este atât de ușoară precum sperai: 18.5 kg în dimensiunea L. În orice caz, foarte acceptabil dacă e să privim în trecut producătorului german.

Lyke SE, versiunea de top.

Suspensiile de 140mm sunt standard, indiferent de versiunea de echipare, doar marca și modelul acestora fiind diferite în funcție de buget. Dacă vrei să mărești capacitatea acumulatorului, ai la dispoziție un range extender care mai adaugă 210 Wh capacității, așadar te alegi cu un total de 650Wh, mai mult decât suficient (dar cu o greutate ceva mai mare). De menționat este că acumulatorul este plasat și mai jos în cadru pentru un plus de stabilitate, iar pentru a-l scoate, nu va fi necesar să scoți și motorul. Întreg sistemul cântărește 4.2 kg și livrează un cuplu de maxim 60Nm, oferind trei moduri de asitență: breeze, river și rocket, alături de walk care mișcă bicicleta atunci când o împingi și tu la deal.

Versiunea de mijloc, Lyke 11.

Geometria este în așa fel gândită încât pe urcările abrupte roata de față să rămână liptă de sol, oferind o poziție foarte bună pe aceste segmente. Unghiul head tube-ului este de 65 de grade, iar cel am seat tube-ului, de 77.3 grade. Reach-ul este de 452mm în dimensiunea M, iar chainstay-ul, de 450mm.

Prețul de bază anunțat pentru versiunea de bază, Lyke 10, este de 6.430 de euro, pentru care primești un Rock Shox Lyrik Select, un amortizor Rock Shox Deluxe Select+, transmisie Sram SX/NX, frâne Shimano M6120 și un set de roți WTBST i30 cu anvelope Schwalbe Wicked Will în versiunea EVO și în dimensiunea 29×2.4.

Şi versiunea de bază, Lyke 11.

Pentru 7.440 de euro primești varianta de mijloc, Lyke 11, care cântărește 18.8 kg în dimensiunea L, iar modelul de top, SE, este oferit pentru 9.900 de euro, fiind echipat cu componente de top, precum suspensii Fox Kashima, frâne Shimano XTR cu 4 pistoane, transmisie Shimano XTR cu 12 pinioane sau roțile Mavic E-CrossMax XL Carbon.

via Haibike

 

Click to comment

Mondraker Crafty XR disponibil cu motorul Bosch Performance Line CX Race

Denumirea noului motor de la Bosch este atât de lungă deoarce de când a fost creat și până în prezent, i-au fost aduse multiple îmbunătățiri, ocazie cu care i s-a mai adăugat câte o denumire. În speranța că cei de la Bosch se vor opri aici, trebuie să menționez că cea din urmă și cea mai recentă este RACE. Şi descrie astfel cel mai puternic motor din gamă, pentru bicicletele de munte. Acesta a fost imediat montat pe Mondraker Crafty XR căruia i s-a adăugat și lui cu această ocazie, denumirea de LTD. Şi așa cum lesne este de înțeles, acesta nu este orice Crafty, ci este unul produs în serie limitată, cu un cadru din carbon de-un maro special prin care poate fi zărită firba de carbon, asezonat cu nuanțe de galben pentru a aminti că pe această biciclete se află instalate un set de amortizoare de la Oehnlins. Plus un set de roți Mavic E-Deemax S.

Acest Crafty este de altfel printre puținele biciclete electrice disponibile cu noul motor de la Bosch, care oferă o asistență de până la 400% și este chiar mai ușor cu 150 de grame decât motorul Performance Line CX. Una dintre specificațiile care merită menționate este faptul că motorul încă împinge 2 metri după ce te-ai oprit din pedalat, o funcție utilă pe urcările extrem de tehnice spre exemplu.

Bicicleta va fi livrată desigur cu acumulatorul mare, de 750Wh și cu display-ul KIOX 300, cu controller integrat în top tube. Cadrul găzuiește un amortizor Oehlins TTX AIR cu o cursă de 150mm și o furcă Oehlins RXF 38, cu o cursă de 170mm. Brațele e13 sunt construite din carbon, iar schimbătorul provine de la Sram, model X01 Eagle. Cât despre frâne, acestea sunt un set de SRAM Code RSC, cu discuri de 200mm.

Prețul nu a fost încă menționat.

via Mondraker

Click to comment

Orbea Rise (2023): motor mare, dar greutate rezonabilă

Cum au reușit cei de la Orbea să instaleze un motor Shimano EP801 RS pe noua bicicletă Rise și să obțină o greutate totală de doar 15.9 kg? Simplu, prin instalarea unui acumulator mai mic, de 360Wh. În acest fel, full-suspension-ul dotat cu noua transmisie automată Shimano XT Di2, este unul dintre cele mai ușoare și mai avansate e-bike-uri de pe piață. Noul motor de la Shimano cântărește doar 2.7 kg și are în mod normal un cuplu de 85Nm, însă special pentru bicicletele Orbea, aceasta a fost redus la 60Nm pentru a oferi un feeling cât mai natural, spun ei.

Bicicleta cu cadru din carbon, va avea suspensii de 150 (furcă), respectiv 140mm (cadru), dar va putea fi achiziționată și în versiunea cu cadru din aluminiu. Ca să știi totuși din capul locului, modelul de top, cel care cântărește 15.9 kg, este oferit pentru 11.499$. De asemenea, dacă nu-ți pasă prea mult de greutate, poți opta pentru un acumulator mai mare, de 540Wh și chiar de un range extender, adică încă un acumulator suplimentar care mai oferă 252Wh în plus. De menționat că modelele cu cadru din aluminiu vor fi dotate cu motoarele mai grele, EP600. Însă toate motoarele pot fi utilizate împreună cu transmisia automată și electronică Shimano Di2.

Noua transmisie automată și electronică Shimano XT Di2.

Avantajul acestei transmisii este că poate schimba vitezele chiar și când nu pedalezi, în urma unei analize riguroase a vitezei de deplasare, cadența anterioară, gradului de înclinare etc. Desigur, poți schimba și tu manual vitezele dacă vrei, dar cei de la Shimano sunt atât de siguri pe produsul lor, încât menționează că nici nu mai este nevoie să-ți bați capul cu asta, căci schimbătorul va face singur toată treaba pentru tine. Din fericire, schimbătorul nu trebuie încărcat căci se alimentează singur din acumulator, un avantaj în plus. Când rămâi fără acumulator la e-bike, schimbătorul rămâne în ultima poziție setată.

Timpii de încărcare cu acumulator 4A.

Geometria a rămas neschimbată față de modelul 2022, iar asta înseamnă un head angle de 66 de grade, un chainstay de 445mm și un reach de 450mm în dimensiunea M. Prețul de bază pentru versiunea cu cadru din carbon este de 6.999 de euro, iar prețul de bază pentru cea cu cadru din aluminiu, 5.299 euro.

Versiunea de top, cea cu de toate.

Versiunea de bază. Așa cum ne-a obișnuit Orbea, chiar și modelele entry-level arată foarte atractiv. Mă rog, pentru peste 5.000 de euro cât plătești chiar era necesar…

 

via Orbea

Click to comment

Noul Scott Lumen eRIDE: doar 15.5 kg!

Iată că a venit și rândul celor de la Scott să se alinieze normalității pe care mulți o așteaptă, pășind cu noul Lumen eRIDE într-un segment al bicicletelor electrice ușoare. Acesta este o bicicletă electrică din categoria all-mountain, așadar rulează pe suspensii de 130mm și roți de 29 de inch, iar greutatea de 15.5 kg este valabilă doar pentru modelul de top, 900 SL. Care are un preț de… 16.000 de euro. Dar nu te lăsa descurajat. Modelul de bază poate fi achiziționat pentru 7.000 de euro și cântărește 17.6 kg, așadar puțin. Există biciclete de all-mountain non-electrice mai grele de 17.6 kg. Pe de altă parte, există și biciclete non-electrice care se apropie mult ca preț de costul lui Lumen eRide, spre exemplu Scott Spark RC SL, cu un preț de 15.000 de euro.

Foto: emtb news.

În fine, banii nu sunt atât de importanți dacă te interesează să achiziționezi o bicicletă precum aceasta, deci să trecem un pic prin specificațiile tehnice. Primul lucru care va crea confuzie este că nu poți fi sigur dacă acesta este un e-bike sau nu. Atât de bine au fost integrate în design motorul și acumulatorul (dar și amortizorul spate), încât a devenit deja foarte greu de spus dacă acesta este un vehicul motorizat ori ba. Şi că tot am adus vorba de motor, acesta este un TQ, ușor și extrem de silențios, conectat la un acumulator cu o putere rezonabilă de 360Wh. Un acumulator mai mare, ar fi însemnat o greutate crescută, dar și acesta poate fi suficient pentru o zi de pedalat dacă ești de acord să pui și tu umărul la treabă. Tot legat de motor, capacitatea acestuia este de 250W și cuplul, de 50Nm. Cifre rezonabile pentru un motor atât de mic.

Foto: bikerumor.

Față de Spark, există o mică diferență în ceea ce privește reach-ul cu 6mm mai lung în cazul lui Lumen (446mm) și la lungimea chainstay-ului (450mm la Lumen și 437.5mm la Spark). Apoi, headangle-ul lui Lume este înclinat la 65.5 grade, pe când în cazul lui Spark, acesta stă la 65.8 grade. Diferențe minime. Ce se poate lesne concluziona din asta, este că noul Lumen ar trebui să se comporte exact, dar exact precum o bicicletă obișnuit, scăzând de aici greutatea.

 

Amortizorul se află înauntrul cadrului, la fel ca în cazului noilor Spark sau Genius și poate fi accesat prin întoarcerea bicicletei cu roțile în sus și demontarea unui capac din plastic. Simplu. Extra, grație acestei construcții, ai la dispoziție două prinderi de bidon pe cadru. Însă una dintre prinderi o poți folosi pentru un acumulator suplimentar, care nu vine cu o capacitatea prea mare (160Wh), însă cu siguranță o să te ducă mai departe decât o face acumulatorul standard.

Ce este și mai interesant este faptul că poți personaliza felul în care reacționează motorul, în funcție de nivelul de asistență, iar asta o faci cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon. Așadar, dacă alegi modul Eco, poți alege câți wați vrei să-ți livreze, cât de mult să te asiste și cât de rapid vrei să fie răspunsul. Poți face asta pe fiecare dintre cele 3 moduri de asistență, așadar posibilitățile sunt nelimitate. Cum de nu s-a gândit atât de în amănunt nimeni până acum la o astfel de aplicație?

via Scott

Click to comment

Noul Orbea Wild cântărește doar 20.9 kg

Ce poate fi mai frumos decât să auzi că biciclete electrice devin ce în ce mai ușoare? Noul model Wild cântărește mai puțin și are o geometrie revizuită comparativ cu vechiul model. 900 de grame au fost scutite doar prin reproiectarea cadrului, iar împreună cu un motor Bosch Performance Line CX, cu un cuplu de 85 Nm și cu un acumulator de 635Wh, greutatea acesteia este de doar 20.9 kg. Desigur, se poate opta și pentru un acumulator mai mare, de 750Wh, care va crește greutatea bicicletei.

Orbea a încercat să construiască acest e-bike încât să fie cât mai apropiat ca feeling de modelul de enduro, Rallon, având deci un reach mai lung, chianstay mai scurt și un headtube mai degajat, iar rețeta aceasta vine de la o companie care câștigat anul acesta EWS-E, adică Enduro World Series pentru biciclete electrice. Așadar, cam ce au avut de învățat din experiența de la EWS au aplicat-o pe acest model.

Şi a ieșit o bicicletă electrică de enduro, cu suspensii 170/160mm, cu roți de 29 de inch, oferită în versiune cu cadru din carbon sau din aluminiu și desigur, cu un preț mare pentru modelul de top: 12.000 euro. Din fericire, versiunea cu cadru din aluminiu nu este atât de scumpă, modelul de bază H30 fiind oferit pentru aproximativ 5.500 de euro.

Modelul de bază.

Chiar și așa, modelul de bază nu este deloc slab echipat: furcă RockShox 35 Silver, amortizor Fox Float DPS, frâne Shimano MT410 și transmisie Shimano XT/Deore. Iar de arătat, arată chiar foarte bine.

Geometria ne dezvăluie următoarele: headtube amplsat la 64 de grade, chainstay destul de scurt pentru un e-bike, de 448mm, reach de 455mm în dimensiune M și stack-ul de 630mm. Ce ne spun datele astea? Că sunt similare cu cele ale unor biciclete de enduro non-electrice, ceea ce este minunat. Mai mult decât atât, pornind de la cele 20.9 kg actuale este posibil ca în următorii ani să mai vedem o dietă pentru bicicletele electrice echipare cu motoare mari. Iar astea sunt vești bune!

via Orbea

Click to comment

Cannondale Compact Neo: e-bike urban de dimensiuni mici

Cannondale lansează un mode de bicicletă cu care probabil mulți dintre voi nu sunteți familiarizați, nici măcar eu. Este vorba despre o bicicletă de oraș compactă, cu roți de 20 de inch și care este susținută la pedalat de către un motor electric. Partea interesantă este că acumulatorul a fost atât de bine integrat în downtube-ul cadrului încât nu ai cum să-ți dai seama că este vorba despre o bicicletă electrică. Cu atât mai puțin se vor aștepta cei care stau lângă tine la semafor să pleci cu bicicleta asta cu roți mici ca din pușcă.

Nu este o bicicletă pliabilă, însă poți plia pedalele și mai poți întoarce ghidonul într-o parte, cu ajutorul unei manete montată deasupra pipei, pe care o acționezi în sus, apoi poziționezi ghidonul la 90 de grade, fără să învârți desigur și roata de față a bicicletei. Motorul bicicletei se află integrat în butucul roții de spate și poartă denumirea de Hyena, oferind standardul deja clasic de 250W. Acumulatorul care poartă aceeași denumire oferă o capacitate de 250Wh și o autonomie declarată de 75 de km, utilizând primul nivel de asistență și presupunând că nu urci toată ziua pe dealuri. Motorul te asistă până la maxim 25 de km/h, apoi totul ține de tine.

Anvelopele provin de la Kenda, modelul K-Rad, cu o lățime de 2.35 inch, iar transmisia de la microSHIFT, cu 8 pinioane furnizate de SunRace. Cât despre frâne, acestea vin tot din Taiwan, de la Tektro, fiind hidraulice și conectate la un set de discuri de 160mm. Bicicleta este livrată cu tot cu apărătorile de ploaie, portbagaj și lumini, atât în față cât și în spate. Prețul vehiculat momentan este de 2.000 de euro.

via Cannondale

Click to comment
Advertisement

Trending

Advertisement
To Top