Salut! Sunt nou aici și nou în domeniul e-bike-urilor. Pana recent intenționăm sa îmi iau varianta entry level de Rockrider, st500, de la dechatlon. Chiar era redusa perioada asta. După ceva research am aflat ca e defectuoasa, chiar are niste defecte de fabricație și în mediul umed nu mai funcționează motorul. Asa ca singura soluție ar fi sa mai pun niște bani și sa iau ceva mid drive. As vrea ceva hardtrail pentru început. Locuiesc în orașul Iași și nu am munți în preajma deși mi-ar plăcea sa mai ies la munte cu ea în weekend-uri. Variantele pe care le am sunt:
1. Rockrider st900
2. Cube acid hybrid 500 29″(modelul de anul trecut, e redus acum)
3. Haibike hardnine 1.0
Mie îmi face sincer cu ochiul Rockrider-ul. E echipat super la banii astia. Faza e ca are roti de 27.5. Nu știu sincer ce impact au pe o electrica niște roti mai mici. Eu m-am dat doar pe mtb simplu de 26 pana acum. Am 1.80 și mi se tot recomanda cu roti de 29.
Bugetul e de maxim 9000 de lei, din acest motiv ma tot gândesc dacă nu cumva sa iau ceva second. Am văzut ca Haibike urile second-hand au preț mult sub cele noi. Credeți că un electric second impune probleme? Mai ales dacă nu mai e în garanție?
Salut și bine ai venit pe site!
Atât pentru Rockrider https://www.electrobike.ro/teste-biciclete-electrice/rockrider-e-st-900-2019-la-test-pret-bun-performante-de-admirat/ cât și pentru Haibike https://www.electrobike.ro/teste-biciclete-electrice/entry-level-de-la-haibike-sduro-hardnine-1-0-2019/ avem testele făcute.
Într-adevăr, Rockrider-ul este cel mai bine echipat. Atenție, roțile sunt 27plus nu 27.5, ceea ce înseamnă că în diametru măsoară 29 de inch datorită balonajului. Mai mult decât atât, sunt și late, de 2.8 inch, adică oferă un confort sporit. Dacă judecăm prin prisma raportului echipare/preț, Rockrider-ul nu prea are concurență în acest moment.
Referitor la variantele second hand – da, clar sunt mai ieftine, însă dacă faci o achiziție este de preferat să mai beneficiezi de minim 1 an garanție. Problema cu e-bike-urile când vine vorba de granație se referă desigur la motor sau acumulator. Dacă unul dintre aceste două componente de bază pică, înlocuirea lor va costa mulți bani (undeva la 800 de euro pentru fiecare). Șansele sunt mici să se întâmple asta însă nu zero, așadar trebuie luată decizia în cunoștiință de cauză. Eu unul, aș cumpăra un e-bike de nou și l-aș vinde la doi ani, atunci când expiră garanția. Pe de altă parte, ține cont că dacă ai vreodată probeleme cu un motor aflat în garanție și acesta se schimbă grauit, noua garanție va fi valabilă alți 2 ani.
Mi-ai putea răspunde la întrebare, te rog :)?