Bicicletele lansate sub sigla producătorilor auto nu au stârnit niciodată cu adevărat interesul pasionaților, exceptând poate glumele care se făceau pe seama prețului absurd de mare dar și pe seama cumpărătorilor care nu prea știau exact pe ce au dat banii. Cei de la BMW însă au luat treaba cu electricele în serios, iar simplul branding al unui cadru nu a mai fost suficient, așadar au trimis pe unul din angajați la planșa de desen să vină cu o propunere serioasă de design pentru o bicicletă electrică. Cel puțin în felul acesta te ia lumea în serios.
Design semiagresiv. În orice caz, pentru o bicicletă de oraș este notabil.
Cadrul are forme cel puțin interesante, unii menționând că acestea amintesc de vechile motociclete BMW (huh?), alții că este o formă agresivă care prefigurează un viitor de urmărit în lumea design-ului bicicletelor. Personal și cât se poate de subiectiv, cred că este o combinație între un Haibike, un Santa Cruz și un strop de Mondraker. Cu un acumulator mascat în cadru și cu cel mai silențios motor electric disponibil la ora actuală, Brose, bicicleta s-ar putea să câștige un segment de clienți interesați. Vei avea la dispoziție 90Nm, cu un acumulator de capacitate mare, de 504Wh și pentru că vorbim strict de o bicicletă de oraș, cu o autonomie de 100 km. În același timp, te va susține până la 25 km/h și chiar dacă pare o viteză mică pentru un picior antrenat, aceasta este suficientă pentru a te purta din punctul A în punctul B atunci când porți cămașă și nu vrei ca lumea să observele petele de transpirație de pe spate și de la sub braț.
Stop integrat în aripa de spate. Mda, arată binișor.
Trecând mai departe prin echipare, întâlnim o furcă Suntour NX, o transmisie Shimano Deore împerecheată cu un angrenaj FSA, frâne hidraulice pe disc din gama entry-level, Shimano M315 și un set de aripi drept accesorii, ca să rămâi curat atunci când pedalezi după ploaie.
Distanțieri din carbon? Forme dreptunghiulare? Cineva mizează puternic pe design.
Și capacul cu sigla BMW de pe pipă. Ușor de furat, pe post de trofeu de montat.
Cel mai interesant aspect însă este prețul. Cu 3.400 de euro cost de achiziție, aceasta este mai ieftină decât competitorii de top, unii dintre ei chiar mai urâți decât candidatul de față. Ceea ce ridică câteva semne de întrebare în ceea ce privește intențiile celor de la BMW legate de piața de biciclete electrice. Cum îmi spunea un vechi prieten și totodată importator: cei din industria auto ar putea acapara foarte rapid piața de electrice. Au capacitate mare de producție, au tehnologia la degetul mic și o grămadă de angajați dornici de afirmare. Viitorul sună interesant, rămâne doar să vedem care va fi următorul pas al celor din industria auto.