Connect with us

Joaca s-a terminat: biciclete electrice sub 13 kg de la Focus

Electrice de munte

Joaca s-a terminat: biciclete electrice sub 13 kg de la Focus

Nici nu știu cum să pun problema exact ca să înțelegi cum decurg vânzările de biciclete prin Europa, dar cred că cifrele ajută mult. Strenght in numbers. Așadar, nu mai puțin de 100.000 de biciclete electrice vând cei de la Focus anual, în condițiile în care grupul din care face parte, Derby Cycles, vinde 500.000 de biciclete anual. Asta înseamnă aproape 25% din afacerile germanilor, ceea ce nu poate înseamna decât un singur lucru: investiții imense în produse noi și inovatoare.

Acum că am înțeles care este bătaia peștelui și că părerile negative despre e-bike-uri nu mai sunt luate în seamă, producătorii se zbat serios sărăzbească cât mai rapid pe o piață aflată într-o creștere spectaculoasă. Deci nu trebuie să ne mire că cei de la Focus au pus la punct mai multe biciclete, adunate sub denumirea de Project Y, care vor cântări sub 13 kg sau chiar semnificativ mai puțin. Un prim proiect a fost prezentat la un moment dat în vara anului trecut și era vorba despre un hardtail electric ce cântărea 13 kg.

MTB-ul electric de 13 kg. Fără pedale.

Denumirea de Project Y a fost păstrată, iar de curând Focus a ieșit la rampă cu 3 noi modele: o cursieră, o bicicletă de aventură și una de ciclocros. Toate electrice. Segmentul electricelor de șosea rămsese destul de mult în urmă și necesita o atenție mai mare, date fiind cifrele de vânzări axate pe MTB-uri. Astfel, avem acum la dispoziție motorul Fazua, dezvoltat și construit în germania, care suportă rider-ul la pedalat până la 25 km/h și vine standard cu o putere de 250W. Partea interesantă este că atunci când ai nevoie să sprintezi, spre exemplu când ai în vizor un ciclist cu o bicicltă normală, puterea poate să crească până la 400W. Impresionant, nu? Și da, în viață se pare că nimic nu mai este cinstit. Așa că încearcă să nu te enervezi când vei pedala pe cursieră la deal și vei fi depășit cu 20 de km/h. N-are rost.

Pe bune? N-aș fighicit niciodată că aceasta este o cursieră electrică.

Acumulatorul se află sub downtube și este, alături de motor, perfect integrată în cadru. De fapt acesta este cea mai frustrantă specificație, deoarece va fi din ce în ce mai greu să deosebim bicicletele electrice de cele non-electrice. Momenta, acumulatorul oferă o autonomie de 50 de km.

Și nici că aceasta ar fi o bicicletă electrică de ciclocros. Băieți! Vă rog, nu trișați la concursuri!

Până ce aceste biciclete vor fi prezentate publicului, cel mai probabil la Eurobike, nu mai este mult deloc. Întrebarea este cât timp va mai trece până ce le vom vedea pe șosea, depășindu-ne. Sau, de ce nu, folosindu-le?

via Focus

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

002818
This Month : 2818
Views Today : 730
Total views : 7865
To Top