Brațele angrenajului cât și foaia, pot fi înlocuite foarte ușor la motoarele Bosch, cu minime cunoștiințe de mecanică, însă trebuie să aveți cheile potrivite. În acest sens, veți avea nevoie de un imbus de 8, cu care desfaceți șuruburile care fixează brațele, o presă de angrenaj cu care extrageți brațele de pe ax și o cheie specifică pentru Bosch, cu care desfaceți piulița ce strânge foaia.
Pașii sunt descriși mai jos, cu lux de amănunte și cu explicații pentru situația în care doriți să înlocuiți brațele mai lungi (de 175mm) cu cele mai scurte (de 165mm care permit o gardă la sol mai mare). De asemenea, am inclus informații și despre foile compatibile cu sistemul prezentat.
Sistemele de transmisie fără întinzător, pot găzdui fără probleme o foaie aftermarket (spre exemplu de la Connex), prin folosirea unui distanțier din aluminiu de 2mm (construit de voi), care se montează pe ax înainte de a monta foaia. Pentru acesta, va trebui să achiziționați separat și o protecție exterioară aftermarket (spre exemplu de la Miranda), care vă asigură că foaia este protejată de lovituri și că lanțul nu cade de pe foaie.
Brațele compatibile sunt cele pentru ax ISIS, cel pe care motoarele Bosch Performance Line CX îl folosesc.
Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.