Decathlon ne-a trimis odată cu bicicletele electrice de test și o baterie suplimentară cu o capacitate de 360Wh. Rolul său este destul de clar pentru toată lumea, adaugă practic mai multe resurse peste acumulatorul deja instalat pe bicicletă, în cazul de față, bicicleta având deja standard un acumulator mare, de 640Wh. Ceea ce la un calcul simplu relevă valoarea de 1.000Wh, mai mult decât suficient pentru o tură foarte lungă, să spunem de 60km, cu 2.000m diferență de nivel și modul maxim de asistență selectat.
Asta înseamnă desigur un efort redus din partea ta. Deoarece există mulți utilizatori care uneori trăiesc cu teama de a rămâne fără energie în acumulator, un astfel de sistem precum cel de față te vindecă de această fobie. Și este mai mult decât binevenit.
Instalarea se face facil, pe downtube, mai precis deasupra acestuia. Va trebui să montezi un suport, un lucru foarte ușor de realizat (după cum se poate observa și din film), apoi fixezi acumulatorul de suport și îl conectezi la bicicletă cu ajutorul unui cablu care este furnizat în cutie. Odată făcută această operațiune, motorul va accesa acest acumulator după ce-l va goli pe primul. În acest fel, mai adaugi aproximativ 2 kg la greutatea totală a bicicletei, un lucru cumva irelevant ținând cont de beneficiile pe care le obții.
De menționat că acesta este compatibil atât cu bicicleta electrică 700 cât și cu modelul 700s, ambele fiind testate de noi în urmă cu o lună, dar și cu bicicletele de trekking din gama Decathlon. În fine, ca să conchid, ar trebui menționat și prețul, de 2.499 lei. Acest preț este (aproape) similar cu sistemele oferite de Bosch sau Specialized, diferența fiind făcută însă la capacitate. Dacă, spre exemplu, la Specialized plătești această sumă pentru 160Wh, la Decathlon primești 360Wh pentru buget. Convenabil.
Produsul poate fi vizualizat pe site-ul Decathlon, făcând click aici.
Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.