Mereu m-am înțeles bine cu șeile de la SQlab, mai precis posteriorul meu pe care l-au tratat regește în cele mai dificile condiții, iar la aflarea veștii că au construit un model pentru biciclete electrice am surâs: oare cu ce poate fi diferită o șa pentru bicicleta electrică față de una pentru o bicicletă non-electrică? N-am stat prea mult pe gânduri și le-am scris celor de la SQlab ca să expedieze cât mai repede un exemplar de 60X Ergowave Active astfel încât să-mi fac o idee despre ce este vorba.
60 de km cu noua șa: a necesitat un pic de obișnuință, apoi m-am simțit ca acasă.
Materiale foarte bune și porțiuni cauciucate pentru aderență excelentă.
60X este construită printre altele și pentru disciplinele gravity (asta cuprinde tot ce înseamnă downhill, freeride sau enduro). Este o șa lungă și lată, una care m-a impresionat la prima vedere. Construcția este solidă, cu laterale ranforsate (kevlar) și o parte superioară presărată cu un material foarte aderent. Ca să fii sigur că stai la locul tău orice s-ar întâmpla.Tot la capitolul construcție, trebuie menționată forma în scări a acesteia, însemnând că partea din spate este o idee mai înaltă decât partea din față, rezultând o presiune semnificativ diminuată pe zona genitală. Chiar și așa, șanțul central este destul de adânc încât să protejeze cu succes prostata (zona perineală). La fel ca orice șa SQlab și 60X se mișcă odată cu tine: când piciorul drept este întins, atunci aceasta se lasă spre dreapta și invers pentru piciorul stâng. Mai mult decât atât, zona cauciucată dintre șine și șa poate fi aleasă după bunul plac: dintr-un material moale, mediu sau foarte dur, toate 3 componentele fiind livrate în cutie. Eu folosesc mereu materialul moale în cazul șeilor SQlab, pentru mai mult confort.
În această fotografie se poate vedea exact construcția în scări.
Lățimea este mare, materialele laterale o protejează eficient.
O șa comodă, care se descurcă bine cu presiunea pe oasele șezutului.
Lățimea părții frontală este de 4.4 cm, o valoare mare pentru o șa, iar lățimea părții din spate poate fi de 13, 14, 15 sau 16 cm în funcție de anatomia ta. Poate că la început pare mare, însă când realizezi cât spațiu de mișcare ai pe această șa fiind și foarte lungă (28cm), lucrurile se schimbă, într-un mod pozitiv. Poate că pentru bicicleta de Cross Country nu ai nevoie de atâta libertate de mișcare, dar pe un e-bike full-suspension sau pe o bicicletă de gravity, cu siguranță vei avea nevoie. Această libertate de mișcare te ajută de asemenea să-ți poziționezi corpul optim pe urcările dificile, fără să fie necesar să te ridici din șa pentru a pedala.
Per total este o șa foarte robustă, care va suporta suficiente abuzuri, atât când lași bicicleta nonșalant pe jos sau efectiv când cazi cu ea. Șinele sunt construite din oțel, iar învelișul exterior dintr-un material foarte rezistent. Cele 255 grame ale lui 60X sunt acceptabile pentru segment, mai ales că în ceea ce privește e-bike-urile nu vei sta prea mult să te gândești la componente ușoare. O șa excelentă, așa cum era de așteptat de la SQlab, dar cu un preț piperat, de aproape 700 de lei.
Împreună cu șaua, cei de la SQlab ne-au trimis și noul ghidon din aluminiu 30X, cu care șaua face o echipă bună în ceea ce privește ergonomia. Am avut ocazia să testăm în trecut versiunea din carbon a acestui ghidon, însă cea din aluminiu nu se deosebește cu nimic în ceea ce privește datele tehnice, ci doar din punct de vedere al greutății, 30X-ul din aluminiu punând pe cântar 344 de grame. Lățimea este de 780mm, dar poate fi tăiat din el până la 720mm, fiind disponibil în mai multe versiuni de rise (înălțare): 15, 30, 45mm. Backsweep-ul, adică înclinația spre tine, este de 12 grade, iar upsweep-ul de 4 grade.
Din acest unghi se vede cel mai bine backsweep-ul.
De ghidon poți trage ușor când vine vorba de sărit peste obstacole.
Datele tehnice, la îndemână.
Asta se traduce printr-o poziție foarte comodă, în care încheieturile tale stau mult mai relaxat, așa cum se poate vedea și din fotografii. De menționat că acest ghidon este prima opțiune când dorești confort și control pe bicicletă, iar faptul că este oferit la mai puțin de jumătate din prețul celui din carbon (391 lei față de 920 lei), îl face și mai atractiv.