Connect with us

Schwalbe Eddy Current: la test, noul set de anvelope dedicate bicicletelor electrice

Piese

Schwalbe Eddy Current: la test, noul set de anvelope dedicate bicicletelor electrice

Schwalbe se numără printre primii producători care au adus pe piață un set de anvelope pentru bicicletele electrice, unul specific, gândit și proiectat astfel încât să satisfacă nevoile utilizatorilor de e-bike. Nu sunt sigur de ce a durat atât de mult până când am avut un astfel de produs, însă cel mai important este că se află pe piață și poate fi deja achiziționat. Privind un pic în urmă, primele biciclete electrice erau echipate cu cele mai banale anvelope disponibile la acel moment, cu lățimi ridicole de 2.00 sau 2.10 și cu niciun fel de protecție laterală. Iar asta se traducea printr-un stres în plus, căci dacă nu voiai să le faci franjuri, chiar trebuia să fii atent pe unde pedalezi. O situație complet stupidă dat fiind faptul că bicicleta electrică este capabilă să te ducă în locuri extrem de dificile. Apoi, au mai apărut tot felul de diverse anvelope în formatul plus, unul care nu a avut neapărat succes în cazul bicicletelor non-electrice, însă care a prins foarte bine în acest segment de e-bike-uri: erau mai late, ofereau mai multă aderență și totodată un plus de siguranță. Dar nu unul suficient, căci așa cum ne-am convins singuri din testele realizate cu diverse anvelope în format plus, doar cele de la Maxxis s-au dovedit a fi cele mai zdravene, și asta fără ca ele să fie concepute pentru e-bike-uri.

Nu prea am știu ce poză ar putea fi mai reprezentativă. Aici cred că se vede foarte clar despre ceea ce urmează să vorbesc. Am primit la test, printre primele publicații din lume, versiunea 27.5 x 2.80.

Ulterior, Schwalbe și-a dat seama că are o ocazie excelentă de a intra pe o piață aproape pustie, așa că n-a mai stat prea mult pe gânduri din momentul în care a avut brilianta idee și i-a dat naștere lui Eddy Current. O denumire la fel de amuzantă precum cea pe care o poartă confratele Hans, însă de data aceasta orientată clar către domeniul de utilizare: Current nu poate însemna nimic altceva decât că trebuie folosită pentru bicicletele electrice.

Și sincer, nici nu prea ar avea cum să fie folosită altfel, căci greutatea de 1.3 kg nu-i de ici de colo, cum s-ar spune, nu orice utilizator de bicicletă non-electrică și-ar permite-o. Mai mult decât atât, viteza de rulare este chiar mică și se simte cel mai bine pe asfalt (am făcut chiar și un test comparativ cu anvelopă de 2.4 cu crampoane mai mici, care trecea fluierând pe lângă cea echipată cu Eddy Current). Pe asfalt sunt de asemenea și destul de zgomotoase.

Anvelopa față: dispunere similară a crampoanelor, însă acestea au formă dreptunghiulară și sunt un pic mai răsfirate.

Însă toate acestea nu au absolut nicio importanță odată ce ai montat aceste anvelope pe bicicleta corectă. Crampoanele sunt uriașe, atât cele centrale cât și cele laterale, probabil printre cele mai mari din industrie. Asta înseamnă clar și concis că în teren accidentat acestea vor oferi o aderență excelentă. Și ghici ce? Chiar o fac! Fie că vine vorba de urcări imposibile, de frânări de ultim moment sau de viraje foarte strânse, toate aceste probleme sunt direct rezolvate de anvelope, cu foarte mici intervenții din partea ta. Aș putea spune chiar că astea-s anvelopele care îi vor ajuta și pe începători să se distreze cum se cuvine. Și sunt sigur că toți producătorii vor urma acest trend, odată ce nemții au dat tonul.

Disponibile doar cu compound-ul Addix Soft (adică moale), pentru ambele variante, față-spate.

Situații precum urcări brutale, pe pietre sau pe pământ uscat sunt o joacă pentru aceste anvelope, căci profilul dedicat pentru anvelopa de spate (diferit față de cel de față) acționează precum un set de lopeți care se înfig în sol și te poartă mai departe. Dacă vine vorba de un sol rigid, intră în acțiune compound-ul moale al acestora și astfel reușești să avansezi fără probleme. Pe umed însă, acestea oferă ceva mai puțină aderență, iar pe noroi devin practic inutilizabile, atât ele cât și bicicleta, căci se vor umple foarte rapid de noroi, iar capacitatea lor de curățare este foarte limitată.

Aici obții informațiile. Și cea mai importantă: E-MTB TIRE.

Apoi, anvelopa de față are crampoanele centrale dreptunghiulare, care ajută să avansezi pe teren mai eficient, comparându-le cu cele pătrate de pe spate. Însă, ține cont că și acestea sunt înalte, iar când vine vorba de frânări o să impresioneze audiența. Judecând după dimensiunea crampoanelor laterale, parcă nici nu-mi vine să vă mai povestesc ceva despre el, fiind situația clasică în care acestea vorbesc singure despre capacitățile de a se înfige în sol. Un fel de a-ți arăta mușchii în văzul lumii ca să-i sperii pe potențialii inamici.

Anvelopa de spate este și mai zdravănă. Totodată, oferă o protecție excelentă la pană.

Montajul m-a impresionat de asemenea. Față de alte anvelope în același format, acestea s-au montat extrem de ușor, cu mâna. Dacă vă mai amintiți, doar acum câeva luni vă povesteam că fără leviere metalice nu ai nicio șansă să instalezi anvelope de 27.5 x 2.8, dar iată că în cazul de față a funcționat ca uns. Un mare plus pentru această caracteristică: dacă faci pană de cauciuc, vei ști că poate fi rezolvată rapid și fără efort suplimentar, de parcă nu era suficient de dificil să întorci bicicleta de 25 de kg cu roțile în sus.

Crampoanele laterale văzute din profil: ai putea să ucizi cu ele, așa-i?

Dacă ți se pare că seamănă cu un set de anvelope pentru motocicletă să știi că nu te înșeli absolut deloc. Această formă și-a dovedit eficiența în zeci de ani, trebuia doar găsită o formulă prin care s-o miniaturizezi și s-o aduci la nevoile utilizatorului de e-bike. O formulă pe care cei de la Schwalbe au nimerit-o la fix, făcând din Eddy Current, cel puțin pe moment, unele dintre cele mai eficiente anvelope pentru bicicletele electrice de pe piață. Sunt disponibile doar în versiunea tubeless, pliabilă cu carcasă Gravity cu protecție și pot rula fără probleme la o presiune mică de 1.2 bar. Dacă mai punem în calcul și faptul că au o durabilitate mare, nu cred că mă mai ține ceva în loc în a le acorda punctajul maxim. Comentarii despre greutate? Păi credeam că am lămurit-o deja: nu există ușor și rezistent!

Greutate: 1.350 grame/bucata pentru 27.5 x 2.8 (disponibile și în 29 x 2.4)
Preț recomandat: 325 lei/bucata, 650 de lei/setul
Importator: CrossBike

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

2 Comments

2 Comments

  1. Pingback: Anvelope noi pentru bicicletele electrice de la Michelin | Biciclete electrice - revista online

  2. Pingback: Michelin E-Wild: cu excavatoarele în acțiune | Biciclete electrice - revista online

Leave a Reply

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

000902
This Month : 902
Views Today : 90
Total views : 1996
To Top