Shimano anunță lansarea noului motor Steps E6100, reproiectat, ce poate fi livrat cu un acumulator de 418Wh sau 504Wh, capabil să genereze o putere nominală de 250W și care te poate susține până la o viteză de 25 km/h. Până aici, datele seamănă cu cele ale oricărui alt motor, dar așa cum era de așteptat, Shimano a pregătit și câteva schimbări.
Versiunea de trekking, mai sobră și mai arătoasă.
Spre exemplu, dacă pedalezi și depășești viteza de 25 km/h, trecerea se va face gradual și nu vei mai simți un șoc când motorul nu te mai asistă. De asemenea, greutatea și dimensiunea motorului au fost reduse, cântărind în prezent 2.88 kg și făcând astfel bicicleta ceva mai fâșneață. Eficiența este mai mare decât la versiunea anterioară, creșterea specificată fiind de 20%, un procent care se traduce de fapt într-o durată mai mare de viață a acumulatorului cu tot același procent.
Versiunea city.
Două versiuni vor fi disponibile, una pentru bicicletele de trekking și cealaltă pentru biciclete de oraș, ambele cu brațe de 170mm și cu foaie de 38 sau 44 de dinți. Motorul va fi compatibil și cu roțile dințate ale transmisiilor pe curea.
Display-ul Shimano.
În ceea ce privește display-ul, vei avea 4 opțiuni: unitatea standard Shimano, ciclocomputerul personal (Garmin, Sigma sau Cateye), smartphone-ul cu aplicația Shimano Steps Ride instalată sau poți folosi noua unitate EW-EN110 care îți furnizează doar informații despre nivelul de încărcare al acumulatorului și de pe care poți alege nivelul de asistență. Soluția puristă pentru cei care-și trăiesc viața simplu.
… și soluția puristă pe care o pomeneam mai sus.
Cele 3 niveluri de asistență, Eco, Normal și High fac exact ceea ce spun denumirile, prima salvând cât mai mult din acumulator, a doua reprezentând balansul ideal între susținere și consum, iar ultima susținându-te la capacitatea maximă a motorului. Dar asta nu este tot, căci tu vei putea schimba singur aceste setări din aplicație E-Tube. În cazul în care rămâi fără acumulator, trebuie să reții că la pedalat, motorul nu va întâmpina niciun fel de rezistență, așadar procesul se desfășoară natural, precum în cazul unei biciclete non-electrice (nu ignora totuși greutatea ei per ansamblu înainte să te bucuri prea mult).
Shimano Nexus (E-Bike Design).
Ultima specificație, dar nu cea din urmă, se referă la butucii compatibili cu sistemul, noutatea fiind pentru 2018 butucul Nexus Inter-5, gândit special pentru e-bike-urile de oraș. Ai o plajă de 263% în condițiile în care cele 5 viteze din interior sunt special gândite pentru a funcționa cu motorul electric. Acesta poate schimba manual sau automat, asemenea modelelor Inter-11 sau Inter-8.