Connect with us

Conversie bicicletă normală în bicicletă electrică: soluții

Sfaturi de achizitionare si utilizare

Conversie bicicletă normală în bicicletă electrică: soluții

Bicicletele electrice sunt momentan destul de scumpe, iar dacă nu-ți permiți achiziționarea uneia, ai mereu la dispoziție variante de conversie. Ține cont că nu toate variantele de conversie sunt rentabile, uneori fiind mai profitabil să cumperi direct o bicicletă electrică, însă există și câteva variante de luat în seamă.

Ce trebuie să ai în vedere înainte de a converti bicicleta normală într-o bicicletă electrică:

1.Atașezi un sistem extra, relativ greu, care va schimba manevrabilitatea bicicletei. Bicicletele electrice sunt direct gândite pentru motor și acumulator și au greutatea distribuită eficient.
2.Un sistem adițional o să aibă performanțe mai slabe, precum puterea mai mică a motorului sau un acumulator mai slab. Asta se va reflecta ulterior în teren.
3.Kit-urile foarte ieftine de conversie nu aduc niciun avantaj real pe termen lung, așadar încearcă să eviți chinezăriile.

Prima și cea mai simplă variantă este achiziționarea unei roți de spate, care conține atât un motor cu o putere de 250 sau 350W cât și acumulatorul. Ai o autonomie de aproximativ 48 de km (fără a se preciza dacă este vorba despre vreo diferență de nivel) și te susține până la o viteză de 32 km/h.

Roata roșie de la Copenhagen Wheel

Există două dezavantaje majore în cazul acestei soluții:

-greutatea foarte mare a roții, de peste 8 kg (doar butucul cântărește 7.6 kg), o valoare care va modifica complet manevrabilitatea bicicletei, centrul de greutate al bicicletei fiind complet diferit
-prețul mare de achiziție (1.500 euro), dat fiind faptul că poți achiziționa o bicicletă electrică cu echipare de bază, de la un producător cunoscut, cu un preț începând de la 1.200 de euro.
-este compatibilă doar cu frânele pe jantă, deci exclude direct frânele pe disc

Avantajele sunt:

-montare facilă
-compatibilă atât cu biciclete de oraș cât și cu biciclete de munte (29er)
-te susține până la 32 km/h (față de 25 km/h cât este standardul în industrie)

Exemple: Copenhagen Wheel, BionX sau Performance e-bike kit (mai ieftin)

O altă soluție de conversie vine de la Rubee, un producător din Marea Britanie, însă acesta are o mare deavanataj estetic. Întreg sistemul are o greutate rezonabilă, de aproximativ 6 kg, motorul are 250W și te susține până la 25 km/h.

Atașarea acestui sistem se face facil, de tija de șa.

Autonomia este de 40 de km, dar și această valoare este valabilă pentru oraș, unde nu ai diferențe mari de nivel.

Dezavantaje:

-din punct de vedere estetic nu arată grozav
-nu suportă trasee foarte denivelate, deci nu se poate folosi în off-road
-șaua nu poate fi coborâtă prea mult

Avanataje:

-instalare facilă pe orice fel de bicicletă
-greutate rezonabulă
-preț decent (690 euro)

Exemplu: Rubee UK

Cea mai elegantă soluție vine de la Vivax, fiind și cea mai utilizată pentru a trișa la concursuri. Aceștia oferă un sistem care se introduce în cadru, mai precis în interiorul seat-tube-ului și care, cu ajutorul unui sistem de roți dințate, pune în mișcare axul pedalierului.

Perfect ascuns în cadru. Nimeni n-o să știe că ești asistat la pedalare. 🙂

Puterea motorului este ceva mai mică, de 200W.

Dezavantaje:

-trebuie să existe o gară între seattube și bottom bracket, astfel încât rotițele dințate să funcționeze
-extrem de scump (2.699 euro)
-durată mică de viață a acumulatorului

Avantaje:

-nu este deloc vizibil
-greutate foarte mică, de doar 1.8 kg
-oferă suficient suport acolo unde chiar ai nevoie
-un mic buton de pornire al motorului se montează pe ghidon sau oriunde dorești

Exemplu: Vivax Assist

Ultima, dar nu cea din urmă, este soluția oferită de un motor instalat central, pe Bottom Bracket. Bafang este cel mai cunoscut producător care oferă soluții de conversie, iar în cazul acestuia poți opta fie pentru varianta mai sus amintită, fie pentru un butuc spate cu motorul incorporat sau chiar pentru un butuc de față cu motorul incorporat.

Bafang vine cu cea mai rezonabilă ofertă: raport calitate/preț bun, instalare sub bottom bracket.

Costul unui kit Bafang este relativ de redus, de până în 400$.

Dezavantaje:

-deși poate avea pânp la 500W, motorul nu trage atât de puternic pe munte, unele înclinații mari fiind peste capacitatea acestuia
-instalarea cu multe cabluri și accesorii se poate dovedi dificilă pentru cineva neexperimentat
-materialele din care este construit sistemul nu sunt foarte de calitate
-poziționare foarte joasă, așadar atenție la obstacole mai mari

Avantaje:

-preț bun raportat la celelalte soluții
-display și posibilitatea selectării nivelului de asistență
-achiziționare rapidă de la aliexpress

Exemplu: Bafang

Bătaie de cap: este ieftin însă va fi livrat precum îl vezi în imagine. Vei avea nevoie de ceva cunoștiințe pentru demontarea angrenajului și pentru a pune întreg sistemul pe picioare.

Concluzie

Kit-urile de conversie pentru biciclete electrice sunt disponibile în numeroase variante, însă este bine să mergi pe variantele cu sisteme care și-au dovedid calitățile în timp, aici putând menționa atât Bafang-ul cât și Vivax, cu toate că diferența de preț este uriașă. Diferențe sunt și la greutate și dimensiuni, de aceea sistemul foarte compact și foarte ușor de la Vivax costă de fapt atât de mult. În general, niciun kit de conversie nu este pregătit pentru trasee dificile de munte, cel mult forestiere cu grad de înclinație mic. Pentru oraș, oricare din sistemele prezentate aici funcționează foarte bine. De reținut, dacă faci o astfel de achiziție, verifică garanția produsului. Motorul sau acumulatorul sunt componente care pot ceda după un anumit timp, așadar ar fi indicat să fie acoperite de garanție. Recomand achiziționarea dintr-un magazin fizic, local, căci la achiziționarea de pe internet este ceva mai dificilă înlocuirea componentelor defecte, iar timpul de așteptare este foarte mare.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

10 Comments

10 Comments

  1. carol marti

    20th January 2018 at 3:43 am

    A-si dori sa cumpar un set de baterii si cutie pentru o bicicleta electrica,pe care o am .Comercializati asa ceva,si aproximativ cit costa? Trei baterii de 12v ,si cutia in care sepun care se monteaza pe bicicleta,in spatele axului de la sitz.

    • electrobike

      20th January 2018 at 9:04 am

      Bună ziua, noi suntem o publicație de biciclete electrice, nu comercializăm nimic.

  2. vis-a-vis

    27th May 2018 at 11:39 pm

    Am un Bafang de 750w montat pe un Nicolai FR de vreo doi ani. Am schimbat foaia de angrenaj cu una produsă de FRM, cu 34 de dinți narrow-wide, iar roata spate e cu butuc Rohloff, 14 viteze. Cu ale mele 120 de kilograme și cu ale bicicletei încă cel puțin 25 am urcat în șa până la vârful Omu de exemplu. Am mers pe ploaie, noroi și chiar zăpadă. E drept că am reprogramat controller-ul pentru a susține o cadență de până la 100 rpm, dar niciodată nu am simțit lipsă de putere. Din cele 9 nivele, urc pe nivelul 2 sau 3, maxim 4 când e ceva mai abrupt. Foarte importantă este accelerația la manetă, când dai de un prag foarte abrupt și rămâi cu pedalele în cea mai proastă poziție. Zvâcul din accelerație e aur. Fiind o bicicletă cu garda la sol generoasă, nu am atins niciodată cu motorul de bolovani. Sincer să fiu, am fost la fel de sceptic ca articolul de mai sus, chiar am luat kit-ul second-hand cu unele probleme, dar destul de ieftin. Nu îi dădeam mai mult de două ture la munte, însă nu a încetat să mă surprindă plăcut. Anul ăsta am pus-o în cui, va vedea doar traseul de la Măcin XC 🙂

  3. Mihai D

    15th June 2018 at 5:46 pm

    Cine ma poate ajuta cu o informatie: unde pot echipa un Velorbis Victoria Baloon 2012 cu motor electric de la Bafang? In Bucuresti preferabil. Multumesc

  4. Pingback: Cum aleg o bicicleta electrica? | Biciclete electrice - revista online

  5. Traian

    13th May 2019 at 6:25 pm

    As vrea sa cumpar un kit Bafang, ca cele de pe site-ul lor, https://www.bafang-e.com/en/oem-area.html, dar nu stiu nici un magazin, importator, distribuitor. puteti sa ma ajutati?

    • Manu

      10th June 2019 at 1:41 am

      Aliexpress :)) a precizat in articol

  6. Gibae

    23rd May 2019 at 11:37 am

    Salut, am o bicicleta B1 destul de grea, vreau sa achizitionez o roata electrica, ideea este ca nu stiu ce sa aleg, am inteles ca sunt roti pt spate si pt fata.
    Intrebarea mea este : Butucul electric, nu este universal??
    Am gasit sa achizitionez doar bucutul, tipul mi-a spus ca este doar pt roata din spate si nu inteleg dc doar pt spate. Si daca este doar pt spate, pot sa i atasez grupul de pinioane?
    Daca achizitionez butucul, pot veni la voi sa il montati??
    Ma incanta ideea de a achizitiona doar bucutul pt ca, am jantele destul de rezistente si m-au costat foarte mult cand le am achizionat si nu as vrea sa le inlocuiesc.
    Astept un sfat.

    0735 469 104 in caz ca exista cineva pe forum c are a facut conversia asta si ma poate ajuta, contra cost.

    Multumesc.

    • McJohn

      26th February 2020 at 11:44 am

      Cineva, a deschis un topic pe *Forum Softpedia* cu acest subiect :
      https://forum.softpedia.com/topic/1084351-transformare-bicicleta-in-bicicleta-electrica/page__st__36
      Eu, acum, am bicicleta echipată cu motor pe benzină, dar vreau să trec pe motor electric.
      Echiparea cu motor electric este cam de 3 ori mai scumpă (cel puțin), față de motorul celălalt.
      Sînt cîțiva colegi pe forum, care au bicicletele deja echipate. Deci și cunoștințe. Eu profit de experiența lor, ptr a-mi achiziționa suita de subansamble necesare construirii bicicletei electrice.
      Ptr întrebări și sfaturi, vă aștept pe forum.
      Diferența între roata față și roata spate, este nr de spițe/găuri.
      Deci un butuc ptr roata față, nu se va potrivi pe roata spate, decît dacă te apuci tu și dai alte găuri ! 🙁
      Complicat, părerea mea.

  7. SECAREANU GEORGE

    1st June 2020 at 12:11 pm

    Ma interesează un service in București pt echiparea unei trotinete cu roti mari, 16 inci, cu motor electric

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top