Connect with us

Noul Specialized Turbo Levo SL: generația a 2a!

Electrice de munte

Noul Specialized Turbo Levo SL: generația a 2a!

Generația a doua a noului Specialized Turbo Levo SL este o cu totul altă bicicletă electrică. De la motor și până la cadru, aceasta a primit o sumedenie de modificări care o fac probabil una dintre cele mai performante e-bike-uri din acest sezon. Şi voi începe cu motorul, Specialized 1.2 SL care este complet diferit de prima generație (1.1). Dacă modelul 1.1 avea un cuplu de 35 Nm și o putere de 240W, modelul 1.2 a primit o putere de 320W și un cuplu mai mare, de 50 Nm. De menționat este că aceste schimbări nu vor avea un impact atât de mare asupra acumulatorului cu putere de 320Wh (putere care a rămas neschimbată). Carcasa cu o structură internă în formă de fagure contribuie la silențiozitatea mult mai mare a noului model, fiind mai silențios cu până la 45% față de modelul anterior. Așadar, schimbări semnificative.

Pe modul Eco, acumulatorul va oferi o autonomie între 45 și 55 km, cu o diferență de nivel de aproximativ 2.000m, iar împreună cu acumulatorul suplimentar, distanța parcursă poate ajunge la maxim 85 km și diferența de nivel la maxim 3.450m. Bateria suplimentară oferă o putere de 160Wh. Puterea maximă va fi livrată standard la 80%, însă dacă dorești să-ți fie livrată la 100%, trebuie doar să umbli în aplicația Mission Control și poți face singur modificările după bunul plac.

Portul de încărcare

Iar acesta nu este un bidon, ci este un acumulator auxiliar.

Noul motor vine însoțit și de un ecran, de mici dimensiuni, însă care îți oferă numeroase informații precum modul de asistență, autonomia, viteza, timpul parcurs și altele. Este integrat în top tube-ul cadrului, alături de butonul de pornire al bicicletei și de menționat este că oferă compatibilitate cu sistemele Bluetooth, ANT+ sau TCU. Comanda de pe ghidon a fost păstrată, iar de acolo poți alege unul din modurile de asistență: Off, Eco, Trail și Turbo.

Ecranul este solid, construit cu Gorilla Glass.

Cadrul este de asemenea nou și nu mai este asimetric precum versiunea anterioară. Amortizorul este prins sub top tube și apoi de un link. Vizual, cadrul arată mult mai curat decât versiunea anterioară și personal, chiar mi se pare mai subțire. Atât de subțire căci abia îți mai dai seama că ar fi vorba despre un e-bike. Este construit din carbon și va găzdui un set de roți în format mullet (29 față și 27.5 spate). Totuși, dacă dorești neapărat, poți instala două roți de 29 de inch, modificându-se în acest caz doar dimensiunea chainstay-ului și desigur, a ampatamentului.

Cum era de așteptat, geometria este ajustabilă. La fel ca la modelul Stumpjumper Evo, și la noul Turbo Levo SL vei putea seta unghiul headtube-ului pe 3 poziții, de la 63.8 grade până la 65.4 grade (date valabile pentru dimensiunea S3). În total, împreună cu posiiblitatea de a ajusta înalțimea BB-ului față de sol, vor exista 12 confirgurații diferite. Geometria este foarte asemănătoare cu cea a lui Stumpjumper Evo dintr-un motiv simplu: bicicleta este extrem de distractivă și de manevrabilă.

Cu excepția dimensiunii S1, toate modelele până la S6 vor avea o furcă de 160mm cu o suspensie de 150mm pentru cadru. S1 va avea o furcă de 150mm și o cursă de 144mm pentru cadru.

Greutatea medie a bicicletei va fi undeva la 18 kg, dar aceasta probabil o să difere în funcție de echipare, dimensiunea cadrului, tipul de roți sau utilizarea unui acumulator extra. Legat de echipări, vor exista pentru început 4 modele distincte:

1.Levo SL S-Works LTD – 16.000 euro

Acesta va fi disponibil doar în culoarea neagră, va fi echipat cu suspensii Rock Shox din gama Ultimate cu Flight Attendant, transmisie Sram XX Eagle sau frâne Sram Code Ultimate Stealth. Pe scurt, va avea în dotare cele mai bune piese de la Rock Shox/Sram disponibile în acest moment pe planetă.

2.Levo SL S-Works – 14.500 euro

Ceva mai ieftin decât modelul LTD, acesta va fi dotat cu amortizoare Fox din gama Kashima și va avea alte mici modificări.

3.Turbo Levo SL Pro – n/a

Prețul nu a fost momentan anunțat pentru modelul Pro, însă din echipare fac parte suspensiile Fox din gama Kashima, o transmisie Sram X01 Eagle sau frânele Sram Code Silver Stealth.

4.Turbo Levo SL Comp – 8.000 euro

Acesta va fi modelul de bază, la jumătate din prețul versiunii LTD, însă tot cu un cadru din carbon. Transmisia wireless va proveni din gama Sram GX, frânele Sram Code vor avea tot 4 pistoane, iar amortizoarele provin din gama Performance de la Fox. Altfel spus, aceleași principiii, însă componente ceva mai ieftine.

Cei care diresc să cumpere cadrul separat, acesta va fi disponibil pentru 8.000 de euro.

via Specialized

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

015710
This Month : 8847
Views Today : 2009
Total views : 54424
To Top