Renumitul producător italian de biciclete Pinarello a lansat pe piață Nytro, primul lor model de cursieră cu asistență electrică, având scopul de a permite iubitorilor de ciclism să facă ture mai lungi și mai grele trecând peste problemele de vârstă sau de condiție fizică!

Cicliștii tradiționaliști vor fi cu siguranță împortiva ideii de motor electric pe o cursieră, dar în lumea MTB-ului asistența electrică a avut un succes nebănuit în ultimii ani, existând șanse reale ca acest lucru să se întâmple și la bicicletele de șosea.

Pinarello au dezvoltat astfel această tehnologie pentru a deschide ciclismul de șosea utilizatorilor noi, care nu au timpul sau starea de sănătate necesară pentru a se antrena dar își doresc să dea ture mai lungi, cu diferențe de nivel, împreună cu prietenii lor. Nytro este ideal pentru vacanțe active în munți și pentru a pedala împreună cu prietenii și rudele cu o formă fizică mai bună.

Greutatea lui Nytro e de aproximativ 13 kg și este asistat de motorul modular inovator Fazua Evation, care este introdus în downtube-ul îngroșat. Motorul produce până la 400 W cu trei niveluri de asistență controlate de la un comutator cu LED-uri de pe ghidon, unde putem verifica și încărcarea bateriei. Cele trei niveluri de asistență se numesc Breeze, River și Rocket, unde Rocket asigură un plus de 250% puterii aplicate de ciclist în pedale. Pentru a respecta normele europene, motorul funcționează doar la viteze mai mici de 25 km/h.

Și alți producători cum ar fi Focus, Cube, Orbea sau Bianchi au prezentat modele de șosea electrice pentru touring, gravel și șosea, unele folosind același motor Fazua Evation ca Pinarello Nytro. Pinarello însă s-a orientat către piața high-end, cu un cadru din carbon foarte asemănător cu modelele de top Dogma F10 și Gan.

Cadrul permite montarea de anvelope de 28 mm iar butucii folosesc ax thru de 12 mm, frânele pe discuri de 160 mm au prinderi de etrier flat mount și oferă o putere de frânare excelentă. Bicicleta e echipatăcu componente SRAM Force și un angrenaj FSA special conceput să încapă în zona îngroșată a monoblocului., prețul fiind în jur de 6000 de euro, în funcție de roțile alese.

Bicicleta e oferită în 5 mărimi începând cu 465 și 500 m. Cadrul este confecționat din carbon T700 cu tuburile îngroșate pentru a suporta sarcina suplimentară. Culorile roșu și negru dau aspectul unui cadru clasic Pinarello cu linii aerodinamice și design asimetric. Distanța între roți e ceva mai mare ca la modelul de anduranță Gan iar headtube-ul e cu 10% mai înalt pentru o poziție mai confortabilă. Singura diferență vizibilă ușor este downtube-ul îngroșat pentru a face loc motorului Fauza, motiv pentru care și zona monoblocului a fost lățită.

Evident, bicicletele cu asistență electrică nu pot fi folosite la cursele de ciclism, dar Pinarello are planuri de a înființa o categorie specială pentru eBike la cursa grand fondo organizată de ei în Italia!