Iată că și cei de la Ghost se alătură trend-ului bicicletelor electrice de Cross Country și lansează pentru sezonul următor noul Lector HybRide, așa cum este denumit. Denumirea o cunoști deja de la modelul de XC care a reușit să impresioneze publicul prin design-ul radical, iar această imagine este dusă mai departe către modelul electric, însă cu unele modificări. Dacă partea frontală similară cu cea a cadrului versiunii non-electrice, restul de țevi sunt un pic modificate pentru a face loc motorului și desigur, acumulatorului.
Versiunea pentru restul lumii.
În versiunea de top, bicicleta ar urma să cântărească doar 16.8 kg, o greutate mică pentru segment, mai ales dacă luăm în considerare faptul că este dotat cu un motor de 250W și cu un acumulator de 500 Wh, unul dintre cele mai mari disponibile la ora actuală. În ceea ce privește motorul, acesta este furnizat de Shimano, modelul E-8000, coroborat cu un angrenaj cu brațe scurte, de doar 165mm, ce ar urma să asigure o gardă la sol mai mare.
Și versiunea de top…
Acumulatorul nu este integrat ci este armonizat frumos în cadru, o formă ce asigură o greutate mai mică pentru cadru și care răcește acumulatorul mai eficient. În plus, pe seat tube, rămâne spațiu și pentru un suport de lichide, o opțiune destul de rară în segment. Mai impresionant de atât este geometria, căci modelul de față vine cu un headtube înclinat la 68 grade, o valoare mai degrabă întâlnită la o bicicletă de All-Mountain decât la una de Cross Country. Cu un reach de 448mm, pentru dimensiunea L, bicicleta aceasta este chiar lungă, deci foarte stabilă.
Patru versiuni ale acesti biciclete vor fi disponibile, toate dotate cu furci de 120mm (diverse modele) și cu tijă de șa hidraulică. Pentru puriști va exista și o versiune cu furcă fixă, aceasta din urmă cântărind 16.8 kg. Nu în ultimul rând, trebuie menționat că cei de la Ghost mizează în acest segment pe anvelope late, de 2.8 inch, pentru o mai mare stabilitate pe teren accidentat dar și pentru aderență sporită.
Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.