Connect with us

Un nou motor de la Yamaha: PW-X2

Electrice de munte

Un nou motor de la Yamaha: PW-X2

Yamaha trece la nivelul următor pentru a ține pasul cu ceilalți producători de motoare, așadar prezintă noul și mult îmbunătățitul PW-X2, urmașul lui PW-X. Totodată, producătorul japonez a prezentat și motorul PW-ST, urmașul lui PW-SE. Iată despre ce este vorba.

PW-X2 va fi așadar vârful de lance al japonezilor, însă datele tehnice rămân neschimbate: cuplu maxim de 80Nm pe modul Extra-Power și un cuplu de 70Nm pentru restul de 4 trepte, High, STD, Eco și Eco+, alături de o putere de 250W. Ce s-a schimbat este însă modul cum acest motor reacționează, furnizând puterea necesară exact atunci când este nevoie de ea mai mult. În ceea ce privește dimensiunile însă, cei de la Yamaha nu fac nicio precizare, iar analizând motorul din fotografii, nu pare să se fi micșorat prea mult comparativ cu generația precedentă.

Motorul PW-ST pierde 100 de grame față de generația anterioară însă, la fel ca în cazul motorului X2, acesta va fi echipat cu un senzor Quad care măsoară mai bine ce se întâmplă atunci când pedalezi, furnizând așadar puterea inteligent. Mai mult decât atât, a fost lărgit și spectrul de susținere la frecvență mare de pedalat.

Cu ajutorul celor 4 senzori, cei de la Yamaha susțin că puterea și susținerea generate vor fi foarte naturale. Astfel, senzorii vor cunoaște de asemenea dacă bicicleta urcă sau coboară și combină aceste date cu viteza de deplasare, puterea pe care o generezi în pedală și nu în ultimul rând, cu cadența. În acest fel, colectează numeroase date pentru a-ți oferi exact ce-ți trebuie, când îți trebuie.

Noii acumulatori vor avea acum o capacitate de 600Wh (nou), de 500 Wh sau de 410 Wh, pentru e-bike-urile mai ieftine sau ca acumulator suplimentar și vor putea fi integrați și în cadru, așa cum era de așteptat.

Un nou mod disponibil este Automatic Support Mode, unul pe care-l poți alege dacă nu vrei să schimbi mereu modul de asistență. Cu ajutorul senzorilor, unitatea centrală promite că va face atât de bine calculele încât o să știe exact cât și cum trebuie să te susțină, venind astfel și în sprijinul începătorilor.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

042829
This Month : 2546
Views Today : 102
Total views : 143142
To Top