Connect with us

Cum să economisești din acumulatorul bicicletei tale electrice?

Sfaturi de achizitionare si utilizare

Cum să economisești din acumulatorul bicicletei tale electrice?

Toți cei care au încercat până în prezent o bicicletă electrică au rămas uimiți de capacitatea motorului de a te purta pe cele mai dificile urcări, fără prea mare efort. Însă dacă alegi această variantă, cu siguranță acumulatorul se va descărca mai repede, iar distanța parcursă va scădea dramatic. În acest articol îți vom explica ce anume trebuie să faci pentru a salva cât mai mult din puterea acumulatorului pe parcursul unui traseu montan.

1.Verificarea bicicletei

Pentru a crește eficiența acesteia, trebuie să ai grijă de anumite aspecte, precum:

-presiunea din anvelope: traseul te obligă să rulezi la o presiune foarte joasă sau ești dispus să faci un compromis și să renunți la confort? Dacă răspunsul este pozitiv, atunci utilizează o presiune de 2.0 – 2.1 bar în anvelopele cu lățime de până în 2.3 inch sau 1.2-1.4 bar în anvelopele cu o lățime de până în 3.0 inch. Tura nu va fi la fel de confortabilă ca atunci când rulezi cu presiune mai mică și nici controlul bicicletei pe coborâri nu va fi extraordinar, însă vei putea parcurge mai mulți kilometri.
-lanțul este lubrifiat corespunzător? Nu toate bicicletele electrice au o transmisie dedicată, majoritatea fiind împrumutate de la biciclete non-electrice. Gândește-te ce forțe se răsfrâng asupra lanțului, căi în afară de puterea generată de picioarele tale, există alți 250W suplimentari furnizați de motor. De aceea este bine ca lanțul să fie lubrifiat corespunzător, pentru a nu pune piedici inutile transmisiei.
-reglajul schimbătorului de pinioane este crucială pentru o funcționalitate corectă a transmisiei și pentru a salva din acumulator. Dacă lanul ezită să stea pe pinionul cel mare și cade pe următorul, apoi urcă iar pe primul, nu vei face decât să uzezi prematur pinioanele și lanțul și să soliciți motorul fără sens
-reglajul frânelor: dacă plăcuțele ating de disc, ar fi bine să reglezi etrierul. Nu este mare lucru și mai salvează din energie.

2.Dozarea energiei pe traseu

Acesta este un alt aspect important când dorești să economisești cât mai multă baterie.

-utilizarea corectă a nivelului de asistență. Este clar că dacă vei pedala doar pe nivelul maxim de asistență, nu vei ajunge prea departe. Însă utilizarea acestuia, în majoritatea cazurilor, este lipsită de sens. În cazul motoarelor Bosch, ai la dispoziție 4 trepte de asistență: eco, tour, sport și turbo. Eco este suficient chiar și pentru urcări mai susținute, preluând 50% din efort. Tour, pe de altă parte, ar trebui să fie nivelul suficient pentru orice fel de ciclist, indiferent de experiența lui în ale pedalatului la deal. Acesta te susține 100%. Nivelurile de sport și turbo eu le folosesc doar în situații speciale, acolo unde este cu adevărat nevoie de ele. Spre exemplu, pe urcări extrem de tehnice, pe pietre, pe porțiuni pline cu frunze sau crengi, care au o pantă foarte abruptă. Atenție însă, în zonele unde nu există foarte multă aderență, este inutilă utilizarea funcției de Turbo, deoarece motorul îți pune la dispoziție tot cuplul, iar roata va rupe aderența. Așadar, tu vei rămâne pe loc.
-încărcarea corespunzătoare a acumulatorului: pe cât de banal sună, pe atât de important este să pleci cu acesta încărcat, în special într-o tură lungă.
-acumulatorul oricum se încarcă la vale, nu? Greșit! Chiar dacă autonomia poate să crească pe display, aceasta nu este una reală, așadar nu te baza pe asta. Ține minte ultima autonomie afișată înainte să pornești la vale, ca să știi care este valoarea reală atunci când vei începe să urci din nou.
-nu pleca cu un demaraj mare, poate că senzație este faină, însă acesta consumă mult din acumulatorul bicicletei tale, așadar, ia-o ușurel, pe drept sau la deal.
-încearcă să menții o cadență cât mai mare. Adică, pe scurt, trebuie să cât mai multe rotații pe minut în pedalier. Asta nu doar că solicită mai puțin motorul, dar te va solicita și pe tine mai puțin, nefiind necesar să pedalezi în forță. Toată treaba o reglezi din pinionul corespunzător: la deal, alege un pinion cât mai mare.

3.Greutatea în plus dăunează

Orice greutate suplimentară va consuma mai mult din acumulator. Ține cont și de faptul că majoritatea bicicletelor electrice sunt proiectate pentru a duce maxim 120 de kg în “spinare”, altfel nu doar că autonomia scade drastic, însă vei suprasolicita și motorul. Dacă ești o persoană cu greutate, calculează-ți exact bagajul, ca să nu depășești greutatea admisă.

Tot în cadrul acestui subiect, vom publicate alte două articole, unul legat de utilizarea corecta a bicicletei electrice pe munte și unul legat de stocarea bicicletei.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

042827
This Month : 2544
Views Today : 58
Total views : 143098
To Top