Connect with us

Tehnica de frânare pe zăpadă cu bicicleta electrică

Sfaturi de achizitionare si utilizare

Tehnica de frânare pe zăpadă cu bicicleta electrică

Pe timp de iarnă, mai ales pe zăpadă, controlul bicicletei electrice este complet diferit față de ceea ce se întâmplă în anotimpurile calde și uscate. Aderența este limitată, la fel și tracțiunea, iar frânarea este foarte importantă mai ales atunci când gonești cu viteză la vale. Ține cont de faptul că frânele pot funcționa mai greoi când este frig, așadar nu este necesar un service, este vorba doar de vâscozitate diferită la temperaturi mai joase.

În filmul de mai jos am explicat pe larg cum se acționează frânele atunci când pedalezi pe zăpadă, distingând mai multe situații: acționarea frânei de față, de spate și a ambelor frâne.

Pe scurt, există mai mulți factori de care trebuie ținut cont:

-cum este terenul? Acoperit doar cu zăpadă? Se află gheață sub zăpadă? Sau este doar gheață sub roțile tale?
-profilul anvelopelor: nu contează atât de mult în acest caz căci plecăm de la premisa că folosești anvelope de iarnă cu ținte metalice. Cu anvelope normale nu prea ai ce căuta pe zăpadă.
-înclinația terenului: frânarea pe secțiunile abrupte se va face și prin mutarea ușoară a corpului spre spate.
-aplicarea forței de frânare: niciodată 100% pe față sau 100% pe spate. Eu prefer pe zăpadă un mix de 70% față și 30% spate. Dacă apeși tare pe manetă, dat fiind faptul că solul este alunecos, roata de față sau de spate vor aluneca negreșit. Încearcă să frânezi cu impulsuri, asemenea unui sistem ABS: frânezi – dai drumu la manetă și tot așa. De regulă, de la o viteză de 25 km/h este suficient să pompezi de maxim 3 ori maneta frânei de față în timp ce frâna de spate va fi apăsată la jumătate din forță (nu din cursă!).

Continue Reading
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top