Noile Merida eOne-Forty și eOne-Sixty Limited cu cadru din aluminiu

1
840
views

Merida a decis să lanseze în vara lui 2019 mai întâi versiunile din carbon ale lui eOne-Forty și e-One-Sixty, din simplul motiv că în vestul Europei se vând mai mult versiunile scumpe decât cele ieftine. Pentru anul acesta, taiwanezii au prezentat versiunile cu cadru din aluminiu ale celor două modele, care, evident, vor avea prețuri mai mici și vor fi așadar mai accesibile.

Despre cele două modele am scris chiar de la prezentarea din Germania la care am fost prezenți, dar este greu de crezut că-și mai amintește cineva câte ceva de atunci. Așadar, o să înșir aici câteva din caracteristicile noilor modele. Ambele se vor baza pe motorul Shimano Steps E8000, un motor care se află de ceva timp în serviciu și pe care cei de la Shimano încă refuză să-l actualizeze sau să-l înlocuiască. Trebuie reținut faptul că totuși acesta se numără printre cele mai eficiente și durabile de pe piață, iar înlocuitorul probabil va trebui să se ridice cel puțin la aceleași standarde. Desigur, asta face ca utilizarea bicicletei fără motorul activat să se simtă precum în cazul unei biciclete obișnuite, fără a exista vreo împotrivire a angrenajului conectat la motorul central.

Multe elemente de design au fost împrumutate de la versiunea din carbon: acumulatorul integrat în downtube și poate fi foarte ușor demontat, iar axul roții poate fi scos cu ajutorul mânerului demontabil, care poate fi utilizat extra și ca inbus de 4mm.

E-OneSixty va avea o suspensie de 160/150mm, cu roată de 29 de inch pe față și 27plus pe spate, iar cadrul va fi disponibil în dimensiunile XS/S/M/L și XL. Capacitatea acumulatorului este cea standard, de 504Wh, iar greutatea în dimensiunea M, de 23.5 kg. Prețul recomandat este de 4.699 de euro. Prețul nu este tocmai mic, însă trebuie remarcat faptul că echiparea pentru acest model este una de top.

În ceea ce privește geometria, headtube-ul va fi amplasat la 65.5 grade, seat tube-ul la 75.5 grade, iar reach-ul va fi de 440mm în dimensiunea M. Chainstay-ul rămâne similar cu cel al versiunii din carbon, mai precis 439.5mm, unul dintre cele mai scurte din segment.

Sora mai mică, E-OneForty, derivă din E-OneSixty însă dată fiind aria mai largă de utilizare (mai precis și pe drumuri cu mai puține denivelări, în special pentru cei care caută mai mult confort și nu neapărat performanță), inginerii Merida au decis s-o includă într-o categorie care aparent poartă numele de SUV-E-Bike. Lăsând deoparte absurditatea denumirii, segmentul se adresează utilizatorilor pe care-i menționam în paranteza de mai sus.

Suspensiile bicicletei (140/133mm – da, 133), dimensiunea roților de 29 inch pe față și 27plus pe spate, alături de motorul Shimano Steps E8000 și acumulatorul 504Wh, duc greutatea acesteia la 23.4 kg în dimensiunea L și totodată, duc și prețul la 4.599 de euro, suficient de apropiat de cel al lui E-OneSixty încât utilizatorul să nu știe exact ce-ar trebui să cumpere. Doar geometria face o diferență mai clară, însă dat fiind faptul că e-OneForty este o bicicletă mai mică, cumva m-aș fi așteptat ca diferența de preț să fie mai semnificativă. 66.5 grade are unghiul ehadtubului, reach-ul este de 449.5mm în dimensiunea M, iar chainstay-ul similar cu cel al lui e-OneSixty, adică de 439.5mm.

Ambele biciclete vor fi disponibile începând cu primăvara lui 2020. Alte versiuni, mai ieftine, vor urma.

via Merdia

Articolul precedentTest – Pegas Comoda Dinamic
Articolul următorCâteva modificări pentru modelul YT Decoy în 2020
Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.
DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

  1. ..eu am de 2 ani un Merida eOne Twenty 500,si alte 4 biciclete clasice,dar asta electrica este alta lume,cine nu a incercat,sau folosit nici nu-si imagineaza…am o deosebita placere sa citesc articole despre E-bike-uri..

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here