Connect with us

Noua cursieră electrică Focus Project Y câștigă Eurobike Award Gold

Electrice de oras

Noua cursieră electrică Focus Project Y câștigă Eurobike Award Gold

Nu va mai dura mult timp până ce nu vom mai fi în stare să deosebim electricele de bicicletele normale, iar cursiera de la Focus, botezată Project Y, este cel mai bun indiciu în acest sens. În cadrul Eurobike, am avut ocazia s-o admir îndeaproape și pot spune că ai nevoie de un ochi atent pentru a remarca diferențele. Cum bicicleta a câștigat și premiul Eurobike Award, Gold, mi-am spus că ar merita o analiză mai în detaliu. Și iată ce am descoperit.

De aici nu prea-ți dai seama că este vorba despre o electrică. Culoarea este genială în orice caz.

Perspectiva celor de la Focus este totuși ușor diferită. Ei integrează un motor electric într-o cursieră care să acționeze doar atunci când este cazul sau când îți dorești tu în mod special. Focus denumește această situație una specială, când ești pe o urcare foarte aburptă și nu mai poți susține ritmul sau când nu mai ai energie să te întorci spre casă. În ciuda acestor spuse, ai la dispoziție un motor de 250W care-ți poate furniza chiar și 400W pentru câteva vârfuri, un acumulator de 250Wh și o viteză maximă de susținere de până la 25 km/h. Până aici totul pare în grafic, mai puțin acumulatorul, care se află la jumătate din standard. Din cele experimentate de mine până acum, folosit în regim lejer, cel mai lejer, ar trebui să-ți asigure o susținere pentru 25-30 de km și 1.000m diferență de nivel. Dar, ținând cont de faptul că bicicleta cântărește sub 12 kg, probabil vei apela la motor doar în situațiile critice. Iată-mă ajungând la spusele celor de la Focus.

Aerisire subtilă sub downtube.

Ghidon aero de la Easton.

Tija de șa reprezintă de asemenea un artificiu de design impresionant. Este și util în reducerea virbrațiilor.

Da, bine, ok…

Design-ul este spectaculos, iar finisajele impecabile. Bicicleta era echipată cu o transmisie electronică de la Shimano, modelul de top DuraAce Di2, cu 22 de rapoarte. Ghidonul este de proveniență Easton, EC90 Aero, șaua Prologo Scratch 2, iar roțile DT Swiss Custom Carbon Road Boost. Da, standardul Boost pentru cursiere, îți vine să crezi?

Acumulatorul și motorul sunt conectate direct, dar totul se întâmplă mascat.

Frâne hidraulice Shimano Dura Ace, cu discuri picate parcă din altă lume.

Același lucru ca la fotografia de mai sus… n-are rost să reiau.

Ce este deosebit de interesant la această bicicletă este că ai posibilitatea să demontezi motorul. Sau, dacă prietena sau soția ta remarcă faptul că începi să ai probleme cu greutatea, îl poate demonta foarte facil și-l poate ascunde undeva până mai dai jos 2 kg. Pe scurt, un prototip foarte aproape de producția de serie, extrem de modulabil, care arată impecabil în realitate (albastrul acela este chiar genial) și care prefigurează foarte clar încotro se îndreaptă piața de biciclete electrice.

Apasa aici ca sa citesti in continuare
S-ar putea sa-ti placa...

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

005180
This Month : 5180
Views Today : 1932
Total views : 14839
To Top