Săptămâna trecută Bosch a prezentat noul său motor, devenit între timp probabil cel mai cunoscut motor pentru biciclete electrice din lume: CX, Gen 5. Ultima dată a primit un update acum 3 ani, însă între timp concurența a devenit mai aspră și au intrat noi jucători pe piață, precum DJI sau ZF. În orice caz, noul motor nu a sosit cu o putere mai mare sau un cuplu modificat, păstrând valorile deja cunoscute: 600W putere de vârf și cuplu de 85 Nm.

Însă experiența este diferită: motorul este acum mai mic și mai ușor (2.8 kg) și folosește doar două puncte de prindere pe cadru, oferind o libertate mai mare de integrare pentru producători. Au fost instalați și noi senzori, astfel încât motorul să reacționeze diferit, fiind astfel și cea mai inteligentă unitate Bosch de până-n prezent. Nu mai scoate nici sunete neplăcute, iar noua baterie care acum are o capacitate de 800Wh este mai ușoară decât precedenta de 750Wh. De asemenea, este disponibil și un nou ecran, Pution 400, color și mai bine integrat/protejat.
Este mai ușor cu 100 de grame față de versiunea anterioară însă nu la fel de ușor precum unii concurenți, Shimano punând pe cântar cu EP801, 2.7 kilograme, iar DJI, 2.5 kg cu unitatea Avinox. Legat de prinderea de cadru, aceasta este similară cu cea a motorului mai mic, Bosch SX, ceea ce înseamnă că pot fi schimbate între ele (dacă este necesar). Surse menționează că motorul aproape nu mai impune rezistență când pedalezi.

Legat de noii senzori ce se află în motor, aceștia furnizează informații precum accelerația, mișcare pe 6 axe, trimițând astfel către creierul motorului date despre înclinația terenului sau suprafața de rulare, acesta furnizând la rândul lui putere în funcție de acești factori. Funcția de Extended Boost este utilă spre exemplu la trecerea peste rădăcini sau când ieși dintr-un viraj extrem de strâns (în urcare). În modul eMTB va există un Hill Start Assist care te ajută să pleci din rampă sau Hill Hold, care va ține bicicleta în loc. Modul de walk vine de asemenea cu îmbunătățiri fiind în prezent mai inteligent și oferind puterea necesară în funcție de înclinația terenului.
Noii acumulatori vor avea o capacitate de 600 sau 800Wh, ambii cu aceeași dimensiune, iar pentru motorul SX este disponibil acumulatorul de 400Wh. Cel de 600Wh cântărește 3 kg, iar cel de 800Wh, 3.9 kg, având astfel o densitate de energie mai mare, de 205 Wh/kg pentru acumulatorul de 800, comparată cu 170Wh/kg pentru acumulatorul de 750Wh.

Iar de final, trebuie menționat și noul ecran Purion, care seamănă cu cel de la Shimano: cu un diametru de 1.6 inch și cu ecran color, acesta se montează între pipă și ghidon fiind mai bine protejat decât varianta montată deasupra pipei.

În orice caz, Bosch lucrează la un display mai mare care să poată fi integrat direct deasupra downtube-ului.
