Încă o lovitură a fost dată celor care consideră că cicliștii care folosesc biciclete electrice trișează, prin studiul care concluzionează că se obțin niveluri similare de sport de către cei care folosesc astfel de biciclete asistate.
Studiul se bazează pe un sondaj făcut online în șapte țări europene. S-a descoperit că „folosirea bicicletei electrice duce la o sporire semnificativă a activității fizice a oamenilor care aleg să nu mai folosească mașina proprie sau transportul în comun în timp ce pierderile cauzate de trecerea de la bicicleta normală la cea electică au fost mici întrucât distanțele parcurse pe electrică sunt mai mari.”
foto Lukácsi Lehel
Informațiile vin din cadrul cunoscutului proiect PASTA (Physical Activity through Sustainable Transport Approaches) la care participă peste 10.000 de cetățeni europeni. Proiectul PASTA finanțat de Uniunea Europeana, emite recomandări insistente pentru ca locuitorii orașelor să adopte un obicei activ de deplasare. Din punct de vedere demografic, cei intervievați au avut vârste mai înainitate și cu acces facil la transport motorizat.
Detaliile studiului spun că „nivelurile de activitate fizică măsurată în MET min/wk (Metabolic Equivalent Task minutes per week) au fost similare în rândurile ebiker-ilor versus cicliști: 4463 vs. 4085 – diferență de 10%”.
Cicliștii care foloseau biciclete electrice au raportat distanțe pedalate în medie semnificativ mai mari: 9,4 km la e-bike versus 4,8 km cu bicicleta normală, dar și distanțe zilince mai mari: 8 km la e-bike vs. 5,3 km la bicicleta normală per persoană, pe zi.
Mai mult, cicliștii utilziatori de biciclete electrice, în plus față de cele 800 MET minute / săptămână acumulate de la mersul cu bicicleta electrică, au raportat un plus substanțial de înca 471 MET min/săptămână rezultate în urma mersului și cu bicicleta normală. Cicliștii „normali” au raportat doar aproximativ 1000 MET min/săptămână rezultate în urma mersului cu bicicleta normală.
Activitățile legate de deplasare ale cicliștilor „electrici” care au trecut de la ciclismul normal la e-bike, au scăzut cu aproximativ 200 MET min/săpt. în timp ce activitățile legate de deplasare a celor care au trecut de la utilizarea mașinii personale și transport în comun la e-bike, au crescut cu 550 (mașină personală) respectiv 800 (transport în comun) MET min/săpt.
Pe scurt, cifrele arată potențialul schimbării când vorbim de transport, în special când oamenii ies din mașini și trec la folosirea bicicletei electrice. În Danemarca spre exemplu, utilizatorul mediu care a trecut de la mașină la bicicleta electrică a scăzut timpul de condus mașina cu 49%, iar navetă în general cu 48%. În Anglia 36% dintre oameni au redus timpul petrecut cu naveta și aproximativ jumătate au renunțat la mașină în favoarea bicicletei electrice.
În sondaj, când oamenii au fost întrebați de ce au trecut la bicicleta electrică, mulți au spus că au făcut-o întrucât au presupus că se face „mai puțin efort”, în timp ce aproximativ o pătrime au făcut-o întrucât doreau să parcurgă distanțe mai mari. Doar o zecime din cei întrebați au spus că au făcut-o pentru că este mai sănătos.
Dacă, până când s-au obișnuit cu noua bicicletă, utilizatorii au simțit că prezumția „mai puțin efort” este corectă, constatările arată că rezultatul net înseamnă practic mai mult mers cu bicicleta.
Distanțe mai mari acoperite
În concluzie, autorii studiului spun: „Aceste constatări contrazic ideea generală că mersul pe bicicleta electrică ar duce la o reducere substanțiala a exercițiului fizic necesar deplasării pe bicicletă, datorat asistenței electrice a bicicletei. Studiul arată că distanța medie a celor care folosesc electrice este semnificativ mai mare în comparație cu cei care merg pe biciclete nornale. Asta arată și că cei care folosesc electrice compensează, cel puțin parțial, efortul mai mic aplicat per kilometru de pedalat.”
„Împotriva îngrijorării generale potrivit căreia bicicleta electrică înlocuiește efortul depus de ciclist, informațiile rezultate arată o împărțire destul de egală a celor care înlocuiesc mașina cu bicicleta electrică, transportul în comun și mersul pe bicicletă normală. Asta mai arată că folosirea bicicletei electrice nu este doar o opțiune viabilă de transport sănătos ci și mărește opțiunile ce privesc transportul sustenabil, oferind o alternativă competitivă la transportul motorizat.”
Articol preluat de pe cyclingindustry.news.
Giurgiu
12th September 2019 at 3:26 pm
Salut!
Incorect.
Articolul nu reda logic acest caz. Plus fizic vorbind…
Efortul depus, arderea de calorii si modul de a depune un efort pe o bicicleta normala, NU se compara cu una electrica!
In nici un caz nu este lafel. Pe una normala toate aspectele sunt mai ridicate, cu cel putin 50%, demonstrat din punct de vedere sportiv!
Dan Mazilu
16th September 2019 at 6:15 pm
Salut. Foarte buna explicatia ta. Trimite-ne te rog linkul spre demonstratia de care vorbesti. E nevoie de un studiu “oficial” care sa contrazica celalalt studiu oficial. Multumesc!
Pingback: În câți km "arzi" un Big Mac pe o electrică vs. normală? | Biciclete electrice - revista online
Stefan
19th September 2019 at 2:15 pm
…Plumbul din benzina a fost eliminat relativ recent, pt ca zeci de ani toate studiile, finantate de petrolisti, demonstrau ca plumbul nu are niciun efect negativ… In acelasi mod, probabil, ne vor convinge de-acum incolo producatorii de electrice :)))
In legatura cu articolul, titlul e eronat… Asa putem compara chiar apasarea pedalei la bicicleta cu apasarea pedalei la masina; consumul de calorii e acelasi dar distanta de 1000x ori mai mare :)))) Si cred ca nu am demonstrat nimic :))))