Connect with us

Biciclete electrice entry-level între 1.000 și 2.000 euro: selecție pentru 2019

Sfaturi de achizitionare si utilizare

Biciclete electrice entry-level între 1.000 și 2.000 euro: selecție pentru 2019

Dacă te-ai decis că este momentul să achiziționezi o bicicletă electrică, dar nu vrei să cheltui prea mulți bani din prima, află că ai câteva versiuni de la majoritatea producătorilor. Mai toate ofertele din acest segment se învârt în jurul acelorași motorizări și echipări, iar prețul de regulă reflectă performanța respectivei biciclete. Cu mici excepții, unii importatori din România oferă bicicletele electrice cu un preț ceva mai mic decât cel de catalog (respectiv prețul cu care poți să o cumperi din afara țării), altfel spus, prețuri ceva mai adaptate pieței locale.

În acest articol sunt incluse doar bicicletele noi, 2019. Dacă dorești să achiziționezi un model 2018, este foarte posibil să găsești reduceri importante în această perioadă.

1.Segmentul 1.100 – 1.300 de euro
Biciclete electrice pentru ture pe teren drept, puțin denivelat

În acest segment regăsim doar două oferte, cea de la Focus și o variantă oferită de Decathlon. Focus are în gamă modelul Whistler2, pe care l-am testat și noi, oferit pentru un preț de raft de 1.399 de euro, cu un motor de 250W și un acumulator mai mic, detașabil, de 252 Wh.. Acesta este oferit pe moment în România pentru 5.699 de lei, iar varianta 2018 s-ar putea să apară cu un preț redus.

La Decathlon, modelul Rockrider E-ST500 se bazează pe același concept ca Whistler2 (dacă ai citit testul lui Whistler vei înțelege exact despre ce este vorba), cu motor în butucul de spate, dar cu un acumulator ceva mai mare, de 420Wh și un motor de 250W. Prețul este de 1.200 de euro, iar exceptând furca, echiparea este mai slabă comparat cu Focus.

Ambele biciclete au motorul în butucul spate, ceea ce le face mai puțin manevrabile, centrul de greutate fiind dispus diferit față de o bicicletă electrică cu motorul central. Rockrider mizează pe un acumulator montat pe downtube, pe când Focusul mizează pe unul montat pe seat tube. Din punct de vedere al geometriei, Rockrider-ul este mai actualizat, mizând pe un headtube poziționat la 68 de grade (față de 70 grade pentru Focus) și cu un chainstay ceva mai scurt, de 432 mm (față de cei 448mm ai Focusului). Pe de altă parte, Focusul este bicicleta mai ușoară, așadar cele două oferte sunt foarte strânse. Ambele biciclete sunt construite pentru trasee recreaționale, simple.

2.Segmentul 1.400 – 2.000 de euro
Biciclete electrice pentru ture simple, la munte

Cea mai ieftină bicicletă din acest segment este oferită de Pegas, echivaentul a 1.500 de euro, sumă pentru care primești un fatbike, cu roți de 26 de inch, echipată cu un motor în butucul de spate (Bafang) și cu anvelope foarte groase, dar confortabile. Este mai mult potrivită pentru oraș, însă suportă și unele escapade lejere la munte. Testul poate fi citit aici.

Din nou Focus este prezent în acest clasement cu o bicicletă electrică, una oferită pentru 1.699 de euro în versiunea 2019. Design-ul este atât de curat încât ai crede că este vorba chiar despre o bicicletă mai scumpă. Modelul Whistler2 6.9 este echipat cu un motor Groove Next de 250W și cu un acumulator mic, de 252Wh, cu mențiunea că față de modelul de bază prezentat mai sus, aceasta are acumulatorul integrat și un alt design. Geometria este însă similară.

Haibike este prezent în acest segment de preț cu două modele, Sduro HardNine 1.0 și HardSeven 1.0, diferența fiind doar roata, de 27.5 inch, respectiv de 29 de inch. Prețul este de aproximativ 1.840 de euro, mai precis 8.499 de lei, fiind astfel oferit din start cu mai bine de 150 de euro mai puțin decât prețul de listă. Bicicleta este echipată cu un motor de la Yamaha, PW-SE (varianta de mijloc), de 250W, cu un cuplu de 70Nm și vine dotată cu un acumulator de 400Wh. Cele 9 pinioane și frânele hidraulice se înscriu în trend-ul din acest segment de preț, având însă un design mai atent lucrat. Acumulatorul se află pe downtube, iar geometria iese din tiparele clasice, model de față având un headtube poziționat la 67 de grade, cel mai agresiv din segment însă un chainstay relativ lung, de 475mm.

Cu un preț de raft de 1.999 de euro, Cube Acid Hybrid One 500 este următoarea pe listă, cu mențiunea că versiunea 400 este cu 200 de euro mai ieftină. Diferența constă în capacitatea acumulatorului, modelul 500 având un acumulator de 500Wh, pe când modelul 400, are un acumulator mai mic, de 400Wh. Motorul provine de la Bosch, însă nu este versiunea de top, ci ActivePlus, cu o putere de 250W și un cuplu de 50Nm. Acumulatorul este semiintegrat, iar geometria una clasică.

În același segment de preț se înscrie și cursiera Orbea Gain D50, oferită pentru 2.000 de euro, una despre care cu greu îți vei da seama că este electrică. Totul este aproape perfect integrat, cu mențiunea că motorul se află în butucul de spate al bicicletei. Mai multe informații despre aceasta poți citi chiar în testul realizat de noi luna trecută.

Modelul Bulls Copperhead 3 Twenty9 E1 2019, o prezență cel puțin interesantă în acest segment de preț, dat fiind faptul că este echipat cu un motor performant: Bosch Performance Line, cu un cuplu de 63Nm. Are un preț de 1.999 de euro cu acumulatorul de 400Wh și de 2.199 de euro cu acumulatorul de 500Wh. Prețul de listă este de 2.300 de euro, însă pe site-ul Bulls acesta apare deja redus, conform celor menționate mai sus.

Kross este de asemenea prezent în acest segment de preț cu modelul TransHybrid 2.0, o bicicletă de trekking cu suspensie și cu motor Shimano Steps! Singura de altfel din acest top cu motor Shimano și cu acumulator montat pe portbagaj. Prețul este de puțin sub 2.000 de euro, adică 9.099 lei echivalentul în lei.

Ultima, dar nu cea din urmă, este un alt Haibike, de data aceasta un model de trekking. Sduro Cross 1.0 are un acumulator de 400Wh și un motor Bosch Active Plus de 250W și cu un cuplu de 50Nm. Transmisia are 8 pinioane, iar frânele pe disc sunt hidraulice. Prețul este de asemenea de 2.000 de euro.

Haibike Sduro cross e-bike

Dintre modelele prezentate mai sus, Haibike Sduro HardNine vine cu un motor ce beneficiază de cel mai mare cuplu disponibil din segment, de 70Nm, fiind astfel ideală și pentru urcări mai serioase pe munte și are o geometrie care permite abordarea unor înclinații mari, când vine vorba de coborâri. Dar, elementele de suspensie sau frânele acestor biciclete nu le fac potrivite pentru trasee montane mai dificile, fiind necesar să te limitezi la drumuri forestiere dacă dorești să te mai bucuri de ceva confort. Bulls și Cube urmează din punct de vedere al specificațiilor, iar cea mai ieftină și chiar cea mai ușoară, este Focus Whistler, însă cu dezavantajul unui acumulator mic.

Într-un articol următor, voi aborda și segmentul 2.000 – 3.000 de euro al bicicletelor electrice, pe scurt, clasa mid-level.

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

3 Comments

3 Comments

  1. Aby

    27th January 2019 at 12:55 pm

    Ce aberatie ca motorul spate e ne echilibrat. Stromer de ex..una dintre cele mai cool si scumpe biciclete e cu spate si e super.

    • Dragos Mitroi

      29th January 2019 at 1:02 pm

      Într-adevăr este o aberație, căci noi aici vorbim despre biciclete de munte, iar Stromer este o bicicletă de oraș. Cred că este clar ca bună ziua că nu se aplică aceleași teorii pentru biciclete care fac parte din segmente total diferite. O bicicletă de oraș poate avea o roată de față sau de spate de 20 de kg, că n-o să conteze. La MTB contează enorm. Cam atât. 🙂

    • Cezar

      8th June 2020 at 8:26 pm

      Dragos s-a referit la faptul ca la hopuri, obstacoler, denivelari cu motorul in butucul din spate risti sa pici pe spate si tu cu tot cu bicicleta, pierzi din balans! Deci se justifica ce a spus!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top