Michelin a făcut eforturi mari în ultimii ani pentru a reveni pe piață cu produse competitive, iar modelele anului 2018 sunt mai în formă ca oricând. La fel ca în cazul altor producători de anvelope, la Michelin acestea se împart în două categorii: Performance Line, reprezentându-le pe cele mai ieftine și Competition Line – cele mai scumpe. Am avut la dispoziție un set de Wild AM Competition Line, în dimensiunea 27.5 x 2.8, așadar în formatul plus, pe care le-am instalat pe una dintre bicicletele noastre electrice.
Înainte de a începe să descriu cum s-au cumportat acestea pe traseu, vreau să menționez din capul locului tehnologiile folosite pentru această anvelopă din gama Competition Line: GUM X3D se referă la compound, în cazul celei de față crampoanele centrale fiind mai dure, pe când cele laterale, mai moi. Trail Shield se referă la carcasa de 60TPI, relativ ușoară și robustă. Anvelopele WILD AM cântăresc sub 1 kg, mai precis 961 de grame, ceva mia ușoare decât competiția, însă nu la fel de robuste după cum aveam să descopăr.
Instalarea se face greoi, mai ales pe o jantă cu o lățime de 40mm, fiind necesare leviere metalice mai mari. Le-am utilizat ca pe restul de anvelope (mai grele), la o presiune mai scăzută, de 1.2 bar. Din nefericire, această setare nu a adus nimic bun, penele fiind la ordinea zilei (mai precis snakebite-uri) în câteva situații în care nu m-aș fi așteptat. Creșterea presiunii la 1.5 bar a scăzut confortul însă m-a scăpat de pene. Și crede-mă, o pană cu astfel de anvelope este ultimul lucru pe care ți-l dorești într-o tură. Este foarte posibil ca în varianta în care șe-aș fi făcut tubeless acestea să fi fost mult mai rezonabile.
Rularea la o presiunea joasă, de 1.2 bar mai aduce după sine un mic dezavantaj: o senzație de vag atunci când iei virajele, fie că vorbim de anvelopa de față sau de spate. Găsindu-le deci presiunea corectă, acestea s-au comportat bine pe traseu, viteza de rulare și capacitatea de frânare fiind mai mult decât mulțumitoare, iar aderența în viraje pe teren uscat, indiferent de natura acestuia, fiind bună. Nu mi s-au părut nicio clipă anvelope care să se lipească de sol, însă dată fiind greutatea ceva mai scăzută undeva trebuia făcut un compromis. De asemenea, nici pereții laterali nu sunt foarte groși (comparativ cu Maxxis spre exemplu).
Pe scurt, noile Michelin Wild AM 27.5 x 2.8 reprezintă o alternativă pentru cei care vor un set de avelope late cu o greutate mai scăzută (100 până la 200 de grame per anvelopă față de concurenții principali), așadar mai degrabă orientate către cei care dețin biciclete non-electrice, acestea oferind o viteză bună de rulare și aderență peste medie în viraje. Pentru bicicletele electrice pereții laterali sunt destul de subțiri pentru a rula la presiuni foarte mici, luând aici în calcul desigur și greutatea mare a ebike-urilor.