Connect with us

BH Atom-X Carbon 2022: alternativa diferită din Spania

Electrice de munte

BH Atom-X Carbon 2022: alternativa diferită din Spania

Producătorul spaniol BH nu a anunțat noutăți importante în ultima vreme, însă aparent s-au pregătit pentru lansarea noului Atom-X. Iar după cum ne spun în comunicatul de presă, au venit cu temele făcute pentru anul de grație 2022, un an în care se cer din ce în ce mai multe de la bicicletele electrice. Noua bicicletă păstrează însă linia de design care i-a consacrat pe BH Bikes, însă este reiterată sub formă de carbon. Astfel, partea frontală păstrează o construcție masivă în care se unesc top și down-tube-ului, însă partea din spate păstrează o formă destul de subțire și elegantă. E clar că este vorba despre un design care polarizează și care probabil nu va fi pe gustul oricui, însă mai degrabă să vedem ce noutăți aduce cu sine noul model.

Atom-X este dotat cu un acumulator mare, de 720Wh și dacă te întrebi cum a încăput în cadru este perfect normal, căci nu prea ai cum să-ți dai seama din prima. Acesta se introduce în cadru prin top-tube, ajungând ulterior în downtube. Construcția aceasta a permis și utilizarea unor pereți mai subțiri pentru cadru, greutatea acestuia fiind de doar 2.3 kg. Mai mult, a crescut și rigiditatea cadrului, aceasta fiind de 20% pentru triunghiul anterior și de 80% în dreptul headtube-ului. Pivotul principal cu dimensiuni mari a rămas ca element de design, iar colierul pentru tija de șa, ei bine, nu mai este un colier ci este o prindere integrată în cadru. Un artificiu de design chiar fain.

În ceea ce privește geometria, BH mizează pe un headtube amplasat la 65 de grade, un reach maxim de 485 de mm pentru dimensiunea XL și o dimensiune nouă pentru cadru – S. Chainstay-ul va măsura 454mm.

Toate bicicletele vor rula pe roți de 29 de inch și vor fi disponibile în 5 versiuni de echipare. De menționat că toate aceste modele vor avea o transmisie Shimano XT de 12 pinioane. Iar în ceea ce privește cursa suspensiilor, aceasta poate fin de 140 sau 160mm pe spate și de 160mm pe față.

Să nu uităm însă de motor: Brose Drive S Mag, cu o greutate de 2.9 kg, un acumulator de 720Wh și o autonomie de 155km pe cel mai slab mod de asistență. Prețul pentru modelul de bază pornește de la 6.699 de euro și poate ajunge până la 8.699 de euro, pentru varianta de top.

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

015708
This Month : 8845
Views Today : 1982
Total views : 54397
To Top