Connect with us

Noul Focus JAM² cu motorizare Shimano, a fost lansat

Electrice de munte

Noul Focus JAM² cu motorizare Shimano, a fost lansat

Ceea ce vezi în fotografie este o nouă serie lansată de Focus, modelul JAM² fiind primul din această specie. Nu doar că primește un motor Shimano Ep8 de ultimă generație sau acumulatorul mare, de 720Wh, însă va avea și un cadru compelt regândit capabil să ofere o cursă de 150mm.

Bicicleta va rula pe roți de 29 de inch, echipate cu anvelope late pentru mai multă aderență și stabilitate, iar cadrul va beneficia de suspensia F.O.L.D. care este dotată și cu un flip-chip, care poate modifica geometria dacă se dorește cu adevărat asta. Flip-chip-ul se regăsește acum chiar în partea prinderii inferioare a amortizorului și nu pe basculă cum era până în prezent, fiind capabil să ajusteze geometria cu jumătate de grad. Astfel, poți opta pentru un headtube amplasat la 65 sau la 65.5 grade, în funcție de modul Low sau High, modificând totodată reach-ul de la 455 la 450mm (pentru dimensiunea M), BB-drop-ul, adică distanța angrenajului față de sol, de la 19.5 la 25mm, pe când chainstay-ul va avea aceeași valoare constantă: 448mm – nici prea lung dar cu siguranță, nici scurt.

Poziționarea amortizorului permite construcția mai joasă a cadrului, ceea ce va spori manevrabilitatea, iar celor care vor o tijă de șa mai lungă le va permite să achiziționeze un cadru într-o dimensiune și mai mică, pentru și mai mult confort la vale. Centrul de greutate este în acest fel și mai jos plasat, iar toate acestea livrează o suspensie potentă la vale și capabilă pe urcări, minimizând pe cât posibil efectul de Anti-Squat. Ceea ce este impresionant este faptul că bicicleta are acum o limită de greutate de 150 de kg, o valoare pe car esincer n-am mai văzut-o pe fișa de specificații a niciunui model. Însă, pentru a duce toate acele kilograme, bicicleta are un headtube cu un diametru de 1.8 inch, furci cu brațe superioare cu un diametru de 38mm, spițe și nipluri mai rezistente și un diametru de 34.9mm pentru tija de șa.

Vor exista 3 versiuni de echipare, modelele 7.0, 7.8 și 7.9 – nu mi-e clar de ce această notare, însă 7.0 este versiunea de top și are un preț de 8.000 de euro, pe când 7.9 este cea de bază și are un preț de 5.400 de euro. Pentru modelul de top, vei primi o furcă Rock Shox Zeb, un amortizor Fox Float X Performance, o transmisie Sram GX cu 12 pinioane și frâne Sram Code RSC cu discurile imense de 220mm. Greutatea declarată este de 25.5 kg.

În orice caz, coloristic vorbind, modelul de mijloc mi se pare că arată cel mai bine, dar trebuie să tratezi această afirmație ca pe ceva subiectiv.

Versiunea în cauză.

via Focus

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top