Connect with us

Noul Scott Lumen eRIDE: doar 15.5 kg!

Electrice de munte

Noul Scott Lumen eRIDE: doar 15.5 kg!

Iată că a venit și rândul celor de la Scott să se alinieze normalității pe care mulți o așteaptă, pășind cu noul Lumen eRIDE într-un segment al bicicletelor electrice ușoare. Acesta este o bicicletă electrică din categoria all-mountain, așadar rulează pe suspensii de 130mm și roți de 29 de inch, iar greutatea de 15.5 kg este valabilă doar pentru modelul de top, 900 SL. Care are un preț de… 16.000 de euro. Dar nu te lăsa descurajat. Modelul de bază poate fi achiziționat pentru 7.000 de euro și cântărește 17.6 kg, așadar puțin. Există biciclete de all-mountain non-electrice mai grele de 17.6 kg. Pe de altă parte, există și biciclete non-electrice care se apropie mult ca preț de costul lui Lumen eRide, spre exemplu Scott Spark RC SL, cu un preț de 15.000 de euro.

Foto: emtb news.

În fine, banii nu sunt atât de importanți dacă te interesează să achiziționezi o bicicletă precum aceasta, deci să trecem un pic prin specificațiile tehnice. Primul lucru care va crea confuzie este că nu poți fi sigur dacă acesta este un e-bike sau nu. Atât de bine au fost integrate în design motorul și acumulatorul (dar și amortizorul spate), încât a devenit deja foarte greu de spus dacă acesta este un vehicul motorizat ori ba. Şi că tot am adus vorba de motor, acesta este un TQ, ușor și extrem de silențios, conectat la un acumulator cu o putere rezonabilă de 360Wh. Un acumulator mai mare, ar fi însemnat o greutate crescută, dar și acesta poate fi suficient pentru o zi de pedalat dacă ești de acord să pui și tu umărul la treabă. Tot legat de motor, capacitatea acestuia este de 250W și cuplul, de 50Nm. Cifre rezonabile pentru un motor atât de mic.

Foto: bikerumor.

Față de Spark, există o mică diferență în ceea ce privește reach-ul cu 6mm mai lung în cazul lui Lumen (446mm) și la lungimea chainstay-ului (450mm la Lumen și 437.5mm la Spark). Apoi, headangle-ul lui Lume este înclinat la 65.5 grade, pe când în cazul lui Spark, acesta stă la 65.8 grade. Diferențe minime. Ce se poate lesne concluziona din asta, este că noul Lumen ar trebui să se comporte exact, dar exact precum o bicicletă obișnuit, scăzând de aici greutatea.

 

Amortizorul se află înauntrul cadrului, la fel ca în cazului noilor Spark sau Genius și poate fi accesat prin întoarcerea bicicletei cu roțile în sus și demontarea unui capac din plastic. Simplu. Extra, grație acestei construcții, ai la dispoziție două prinderi de bidon pe cadru. Însă una dintre prinderi o poți folosi pentru un acumulator suplimentar, care nu vine cu o capacitatea prea mare (160Wh), însă cu siguranță o să te ducă mai departe decât o face acumulatorul standard.

Ce este și mai interesant este faptul că poți personaliza felul în care reacționează motorul, în funcție de nivelul de asistență, iar asta o faci cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon. Așadar, dacă alegi modul Eco, poți alege câți wați vrei să-ți livreze, cât de mult să te asiste și cât de rapid vrei să fie răspunsul. Poți face asta pe fiecare dintre cele 3 moduri de asistență, așadar posibilitățile sunt nelimitate. Cum de nu s-a gândit atât de în amănunt nimeni până acum la o astfel de aplicație?

via Scott

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

015713
This Month : 8850
Views Today : 2061
Total views : 54476
To Top