Connect with us

Surprinzător? Yamaha lansează propriul e-bike

Electrice de munte

Surprinzător? Yamaha lansează propriul e-bike

Faptul că Yamaha se decide să laseze propria bicicletă electrică după ce ani de zile a furnizat motoare către producători mari precum Haibike, Giant sau BH poate fi o mișcare destul de surpinzătoare. Comparativ, asta ar însemna ca Bosch să lanseze un nou e-bike, ceea ce, între noi fie vorba, este destul de puțin probabil.

Arată bine și pe negru…

Pentru cei care nu știau, Yamaha este implicat în industria de biciclete electrice încă de prin 1993, anul când au lansat primul astfel de produs experimental. Între timp, căci produsul era clar mult înaintea timpului săi, japonezii au preferat să colaboreze cu producători mari cărora să le furnizeze motoare electrice pentru e-bike-uri. Dar cum piața este în plin avânt și internetul plin de anecdote despre biciclete electrice – lucru care promovează și mai mult acest produs – au decis la nivel de management la o cafea de dimineață că este momentul să facă ceva în acest sens și să-și întărească poziție pe piață. Aparent, motoarele le aduceau venituri mari, însă cu propriile biciclete electrice – sigur o să meargă și mai bine.

… dar top tube-ul este de departe cel mai spectaculos.

Cu toate acestea, fără să se știe prea multe informații despre cum vor fi distribuite respectivele biciclete electrice pe piață, japonezii au prezentat primele informații despre noile produse. Iar în ceea ce privește aspectul, cel puțin cel al e-mtb-ului, aceasta arată chiar bine și aproape că mi-aș dori una. Așadar, voi începe chiar cu acesta.

Iar aspectul general este destul de agresiv.

Moro 07 este denumirea ce-o poartă, iar motorul care o echipează este un PW-X3, așadar versiunea de top. Bicicleta este disponibilă în trei dimensiuni, iar garda la sol este mare așa cum este menționat în comunicatul de presă. Japonezii s-au străduit să construiască acest model cât mai scurt, pentru o agilitate mai mare. Astfel, cu suspensii de 160/150mm, bicicleta poate fi ușor încadrată în segmentul enduro, iar în singura echipare disponibilă momentan, aceasta vine cu o furcă RockShox Lyrik și cu un amortizor Rock Shox Super Deluxe Select+. Rulează pe roți de 27.5, însă capacitatea acumulatorului, la fel ca dimensiunea roților, este mai degrabă old-school pentru vremurile noastre: 500Wh. Greutatea totală ar trebui să fie de 23.8 kg. Nici geometria nu sparge standardele, având un headtube înclinat la 66.3 grade, un chainstay de 465mm și un ampatament de 1.206mm. Cu aceste cifre în față, încercam să înțeleg de ce japonezii au zis că au construit această bicicletă pe cât de compact posibil.

Da, acela este un display, chiar dacă nu seamănă neapărat cu unul.

În fine, motorul are o putere de 250W, iar display-ul este ultra-minimalist, modelul Interface X care afișează doar niște led-uri care se aprind, putând fi totuși conectat la telefonul mobil pentru livrarea mai multor informații. În orice caz, poate că ideea nu este chiar atât de rea, în caz de accidentare neexistând o componentă care să se spargă.

Pe listă se mai află o bicicletă de gravel (Wanash ST), echipată cu același motor și una de oraș, ce poartă denumirea de Crosscore RC.

Bicicleta de gravel.

Şi cea de oraș. Meh!

via Yamaha

 

Apasa aici ca sa citesti in continuare

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

004094
This Month : 4094
Views Today : 1142
Total views : 11018
To Top