Connect with us

Toate noutățile Haibike în 2022: motoare noi și acumulator de până la 1.110 Wh

Electrice de munte

Toate noutățile Haibike în 2022: motoare noi și acumulator de până la 1.110 Wh

Povestea cu acumulatorii mari a luat-o un pic razna pentru noul sezon, iar ceea ce vedem la Haibike reprezintă totuși o mirare: nu mulți producători vor oferi capacități de peste 1.000 Wh pentru acumulatori, iar între noi fie vorba, nici nu cred că vei putea consuma toată capacitatea imensă într-o singură zi. Însă, această valoare deschide o portiță pentru cei care vor să parcurgă trasee de 2 sau poate chiar 3 zile, iar astfel, toată nebunie capătă un sens. Dar să nu-ți imaginezi că va exista un singur acumulator cu 1.110 Wh, ci vor fi doi acumulatori combinați, din care cel de bază va avea o capacitate de 750Wh, aparent – noul standard. Noile Haibike-uri din 2022 vor fi livrate cu motoare Bosch din generația a 4a și cu noul motor de la Yamaha, PW-X3. În plus de asta, se schimbă forma cadrelor cât și culorile.

Noul Haibike Nduro în versiunea de top.

Noul Haibike Nduro va fi livrat cu motorul Yamaha PW-X3, va avea suspensii mari de 180mm, roți mullet, un cadru complet nou dezvoltat și o sarcină utilă de 140 kg! În plus, pe lângă acumulatorul standard de 750Wh, se va putea monta un range extender, cu o capacitate extra de 360Wh, grazie sistemului modular regăsit pe downtube-ul cadrelor. Noul Nduro are un design mult mai fain, mai dinamic, cu țevi mai subțiri, iar cinematica basculei a fost special gândită pentru utilizarea unui amortizor cu arc – așadar, treabă serioasă. Bicicleta va fi disponibilă în 3 versiuni, cu prețuri pornind de la 4.400 de euro, pentru versiunea la 6, până la 6.499 de euro, pentru versiunea 8.

Şi versiunea de bază.

Cât despre motorul Yamaha PW-X3, aceasta va fi cu 20% mai compact decât PW-X2, va avea o greutate de 2.8 kg – așadar o economie de 300 de grame față de versiunea anterioară, va oferi cuplul diferit, va avea un nou senzor de viteză și ceea ce așteptam de mult – un nou display, mult mai compact și mai ferit. Acesta se poate conecta desigur prin Ant+ sau Bluetooth. Opțional, primește și un range extender de 360Wh, pe lângă acumulatorul de bază de 750Wh. Noul motor va avea o modulație mai bună atunci când se pornește de pe loc la prima pedală și va fi mai rafinat în general, dar fără a face rabat la putere. Cuplul maxim de 85Nm este similar cu cel al motoarelor Shimano sau Bosch, iar cele 5 trepte de asistență rămân neschimbate: Eco+ – 50%, Eco – 100%, STD – 190%, High – 280% și desigur EXPW – 360%. Noul mod auto va schimba mai repede între modurile Eco și STD. Display denumit Interface X este un display cu LED-uri, mult mai mic și mai protejat în caz de accident. Pentru mai multe informații, îl poți lega direct la telefon. Comanda este și ea mai mică și are doar două taste.

Noul Haibike ALLMTN primește de asemenea un cadru nou, din carbon, dar și o motorizare Bosch. Împrumută din aspectul noului Nduro și este disponibil în mai multe culori atractive, în funcție de versiune. Top tube-ul este acum plasat mai jos, pentru a facilita urcatul pe bicicletă. Mai mult, link-ul suspensiei va fi construit tot din carbon, iar toate cablurile dispar sub pipă, fără a mai exista găuri laterale în cadru. Va avea de asemenea sistemul modular montat deasupra downtube-ului, ce va permite instalarea unui acumulator extra sau a unui recipient pentru băuturi. Suspeniile de 160mm sunt completate de varianta de roți mullet (29 față – 27.5 spate), iar prețul de pornire este de 4.299 euro pentru versiunea de bază, ALLMTN2. Variante de top, a 4a din gamă, CF SE – va avea un preț de achiziție de 7.999 euro.

Versiunea CF8.

Versiunea CF-SE.

În ceea ce privește motorul acestei biciclete, Bosch din generația a 4a va fi disponibil pe toate versiunile. Toate conectate la display-ul Bosch Kiox 300 cu comandă cu LED, iar motorul de 250W va dezvolta un cuplu maxim de 85Nm și va găzdui un acumulator standard de 750Wh.

Va exista și un nou model, botezat AllTrail, dotat cu motor Yamaha PW-X3, cu suspensii de 160mm și disponibil în două versiuni: cu roți de 29 sau roți de 27.5, prețul fiind similar pentru ambele, anume 4.699 euro.

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

004679
This Month : 4679
Views Today : 73
Total views : 12980
To Top