Connect with us

Motoare puternice pentru biciclete electrice de până la 10.000W

Sfaturi de achizitionare si utilizare

Motoare puternice pentru biciclete electrice de până la 10.000W

Cu o putere de peste 1.000 de wați, aceste motoare nu sunt omologate pentru utilizarea pe biciclete electrice, fiind incluse, cel puțin în Europa, în categoria mopedelor. Desigur, asta nu-i va opri pe unii și pe alții să le monteze pe biciclete, însă înainte de a face asta, trebuie să înțelegi că acestea nu sunt legale pentru utilizarea pe șosea fără a înmatricula bicicleta electrică și totodată, trebuie ținut cont de faptul că acestea se atașează bicicletei. Am menționat acest lucru deoarece de fiecare dată când atașezi un motor unei biciclete obișnuite, trebuie să ai în vedere faptul că acea bicicletă nu a fost proiectată pentru un centru de greutate modificat și nici pentru greutatea în plus care reiese în urma montajului: motorul și acumulator, cel puțin în cazul acestora de față, nu au o greutate tocmai mică și pot influența foarte mult carcateristicile bicicletei.

Bafang are în ofertă motorul MM G510/1000, care mai este denumit și M620. Acesta poate fi livrat cu o putere de 750W sau 1.000W în condițiile în care motoarele omologate pentru bicicletele electrice munte pot dispune de maxim 250W și o limitare de 25 km/h. M620 este un motor silențios după cum îl descriu chinezii în propria lor prezentare, are doi senzori de viteză, foarte sensibili și poate genera un cuplu maxim de 160 Nm, impresionant de altfel pentru un motor atât de mic. Și pentru că tot am adus vorba despre dimensiuni, acesta are o lungime de 235mm, o lățime de 150mm și o înălțime de 138mm. Greutatea este aproape dublă față de motoarele Bosch, Shimano sau Yamaha, punând pe cântar aproximativ 5.5 kg. Prinderea brațelor se face după standardul ISIS, mai bine decât cel cu ax pătrat.

Desigur, pentru o asemenea putere vei avea nevoie și de un acumulator pe măsură, însă în cazul de față Bafang livrează acumulatorul BT F04.600 care beneficiază de o putere de 600Wh. Asta înseamnă că dacă vei folosi bicicleta pe modul maxim de asistență, autonomia va fi redusă. Prin comparație, un acumulator mai mic, de 500Wh, este mai mult decât suficient pentru un motor standard de 250W. Nu trebuie să uiți niciodată că puterea acumulatorului trebuie corelată cu cea a motorului, de aici și consumul mai mic sau mai mare. Încăcrcătorul livrat cu acest acumulator are o capacitate de 3A, în condițiile în care la Bosch au apărut deja încărcătoare cu o capacitate dublă, care încarcă așadar acumulatorul de două ori mai repede decât Bafang-ul.

Nu în ultimul rând, display-ul are o dimensiune de 63 x 98mm, este color, arată chiar bine și oferă mai multe moduri de asistență. Comanda pentru alegerea modului de asistență este de asemenea de mici dimensiuni.

Versiunea pentru cadre normale.

Costul achiziționării unui asemenea motor cu tot cu acumulator, display și accesoriile necesare este de aproximativ 700 de euro și trebuie să verifici compatibilitatea cu cadrul tău, varianta de față fiind potrivită pentru cadrele care deja sunt echipate cu motor Bafang G510. Altfel, îl poți achiziționa ca Mid Drive Kit și se poate monta pe un BB normal cu o lățime de 68mm.

Detalii pe bafang.com

Un alt motor și mai puternic este oferit de producătorul american Astro. Acesta cântărește doar 3.17 kg și poate atinge lejer o viteză de 80 km/h. În varianta de bază, poate genera echivalentul a 2 cai putere, pe când versiunea de top, poate genera până la 8 cai putere, costul de achiziție pentru această variantă din urmă fiind de 700 de euro.

Pe lângă această valoare trebuie să iei în considerare achiziția sau construcția unui ansamblu care să lege motorul de angrenaj sau de o cutie de viteze, achiziționarea acumulatorului și cea a display-ului. În orice caz, aceasta este o variantă pentru cei care chiar știu să pună la punct un astfel de sistem și care îl pot adapte ulterior și bicicletei.

Detalii pe astroflight.com

O altă variantă mai puternică vine de la Tangent, modelul Ascent 6000. Acesta are o putere maximă de 6.000W echivalentul a 8 cai putere. Impresionant pentru o bicicletă electrică, aceasta cântărind împruenă cu motorul undeva la maxim 26 de kg – adică încă în zona de utilizare.

Pentru această putere ai nevoie de un acumulator pe măsură, de cele mai multe ori fiind recomandat unul custom-made, care să încapă pe triunghiul frontal al cadrului. De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că transmisia (pinioane, lanț) vor avea o durată de viață mică. Poate fi achiziționat pentru 2.500 de euro și este compatibil cu BB-uri de 68/73, 83 și 100mm (pentru fat bike-uri) și este livrat doar cu display și comandă, acumulatorul căzând ulterior în sarcina cumpărătorului.

Detalii pe tangentmotors.com

 

Ultimul, dar nu cel din urmă, este motorul Cyclone XL. Capabil să genereze o putere de 7.500W (în vârf, 10.000W), utilizarea acestuia pe drumuri publice este strict interzisă. Este disponibil doar pentru fat bike-uri dată fiind lățimea axului și cântărește nu mai puțin de 8.1 kg. Cuplul este de 100Nm, poate mai puțin decât te-ai fi așteptat, însă cu siguranță poate atinge rapid viteze de peste 100 de km/h.

Apasa aici ca sa citesti in continuare

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

2 Comments

2 Comments

  1. Petru CSibi

    28th February 2021 at 8:53 am

    Buna ziua. Ma numesc Petrica si sint din Mures.Nu de curind am achizitionat o bicicleta Bafang de 600wh la 43 v,fara incarcator !! Din primul mi a fost ciudat de ce scrie pe acumulatzor 43 v.Foarte greu am dat de capat . Bateria nu este de fapt 10S cum ar trebui sa fie la 42-43 v ,ci este de 12S adica de 50,4 v. Problema este ca nu gasesc incarcator de 50,4 v .( Mentionez ca ma pricep in domeniul acumulatoriilor de bicicleta electrice litiu- ion. ) Mentionez ca bicicleta este noua cred 2020 sau 2021 la 00007 km rulati.

    • Dragos Mitroi

      31st May 2021 at 11:16 am

      Nu stiu ce sa va spun, dar nu este indicat sa achizitionati biciclete fara incarcator.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top