Connect with us

Drag ION Trail Pro Di2 (2019)

Biciclete electrice

Drag ION Trail Pro Di2 (2019)

Ea este Ion. Și este o ea, deoarece vorbim despre o bicicletă. Una electrică. Și nu este orice Ion. Este versiunea de top a hardtail-ului electric oferit de bulgari. Iar ei se mândresc cu Ion. Pe drept cuvânt, chiar îi cred. Ion a fost una dintre cele mai distractive biciclete de anul acesta deși nu o pot poziționa chiar în fruntea listei preferințelor din cauza geometriei. Dar poate că geometria lui Ion se mulează mai bine pe necesitățile tale. Așa că hai să vedem împreună ce are de oferit, dar înainte de asta, vreau să precizez că în magazin vei găsi varianta Ion Trail sau Ion Plus. Cea de față nu este menționată pe nicăieri și mă gândesc că asta se întâmplă datorită faptului că prețul ar fi probabil prea mare și nici nu-s prea mulți clienți care-și doresc o transmisie eletronică. Oricum, în mare, ceea ce voi povesti aici se poate aplica și pentru celelalte duoă modele din gamă mai sus menționate. Iar prețul pentru cel mai ieftin model este de 12.390 de lei, adică de aproximativ 2.600 de euro, acceptabil pentru echipare.

Greu la deal ar spune unii. Tare distractiv la deal, aș spune eu. Cu cât mai abrupt, cu atât mai incitant.

Cui i se adresează? Pentru ce fel trasee?

Drag Ion este un hardtail, așadar predispus zdruncinăturilor mai serioase pe trasee mai dificile, însă care compensează mult cu furca mare, cu o cursă de 150mm și cu anvelopele în format plus, adică late și cu un balonaj foarte generos. Asta înseamnă că te poate duce pe trasee dificile fără să ceară un tribut prea mare spinării tale (deși într-un final, dacă nu ești obișnuit cu hardtail-urile, te vei resimți). De asemenea, când lucrurile o iau razna, trebui să știi că pe cadru nu există o suspensie care să-ți compenseze greșelile. Dacă treci peste aceste două lucruri, vei primi o bicicletă gândită ]n principal pentru distracție și coborâri, cu un headtube amplasat la 66 de grade și cu un chainstay cu care bulgarii se laudă: 450mm. Aici sincer mi-aș fi dorit unul mai scurt, cu siguranță ar fi îmbunătățit mult din manevrabilitate. Altfel, bicicletei îi reușește șpagatul între stabilitate și coborâri, dar trage mai mult către stabilitate. În acest sens, nici pipa scurtă de 50mm nu poate compensa prea mult, iar ca să tragi un ollie și să sari peste un copac căzut, necesită ceva experiență și puțin mai multă forță. Ghidonul lat de 780mm este binevenit și oferă un feedback frumos.

Acumulatorul nu este integrat, dar forma cadrului păstrează linii decente.

Furca Yari cu o cursă de 150mm.

Ghidon lat, de 780mm, COX, brand propriu al celor de la Drag.

Anvelopele Schwalbe Nobby Nic, un all-rounder perfect, însă aici în versiunea Performance. Mai există Evo, de aceea am precizat.

Crampoane distanțate, de dimensiuni medii, cu o viteză de rulare bună și aderență la fel de bună în viraje. Dacă vrei mai mult, ai nevoie de o carcasă cu crampoane mai înalte.

Bicicleta se simte destul de ușoară (are doar 20.8 kg) și din acest punct este agilă. Poate deveni chiar extrem de agilă atunci când urcările sunt foarte abrupte, iar roata de față pierde contactul cu solul: suspensie mare, pipă scurtă, ghidon plasat sus plus puterea generată de motor – undeva trebuie să găsești un compromis.

Ce are de oferit?

Bicicleta de test avea o combinație de componente la nivel de motor, unele de la E7000, altele de la E8000. Pe unele era menționat chiar faptul că sunt prototip. Așadar, pentru că celelalte două modele din gamă sunt echipate cu noul Steps E7000 de la Shimano, vom considera că și aceasta are același motor. Am făcut un review separat pentru el care poate fi citit, așadar n-o să insist prea mult, însă trebuie să știi că oferă un cuplu de 60Nm, unul care-ți va pune picioarele la treabă pe urcările foarte abrupte, însă este unul care consumă ceva mai puțin acumulator decât fratele mai mare. Schimbarea nivelului de asistență se face din două butoane amplasate unul deasupra celuilalt, iar ecranul este compact și unicolor. Cei care dispun de un dispozitiv Garmin îl pot elimina pur și simplu și primesc toate informațiile pe display-ul color al GPS-ului.

Motorul, inima acestui e-bike.

Fantezie: schimbător electronic. Fain tare, dar n-ai neapărată nevoie de el.

Șa relativ comodă cu tijă de șa hidraulică. Funcționează bine și are cursă mare.

Roți de 29 sau 27plus? ION le suportă pe ambele, fără să comenteze.

Display alb-negru pentru versiunea E7000.

Transmisia este dominată de schimbătorul de pinioane electronic Shimano XT Di2, însă nu te lăsa dus de val, căci în această combinație probabil că bicicleta are deja un preț piperat. Feedback-ul este grozav, schimbă foarte rapid și precis și așa cum povesteam cu ani în urmă de când am testat primul XT electronic, îți dă dependență.

La nivel de furcă, pe headtube intră un Rock Shox Yari cu o cursă de 150mm, care prestează absolut decent, fiind alegerea numărul 1 în cazul multor producători de biciclete electrice. Este destul de solidă, iar funcționalitatea – dacă o reglezi corect – te unge pe suflet.

Shifter-ul Shimano Deore XT… bip-bip-biiiiip.

De aici schimbi modul de asistență. E aranjat într-o poziție nefericită, e drept. Vina mea.

Acumulatorul la vedere nu prea se mai poartă în 2019. Dar dacă n-ai pretenții de prințesă o să treci ușor peste.

Frâne rezonabile care compensează cu discurile mari.

Frânele sunt dotate cu discuri mari, de 203mm pe față, respectiv de 180mm pe spate și au prestat foarte bine pe parcurusul coborârilor. La nivel de roți, avem o combinație de butuci Novatec pe rulment, cu jante late care găzduiesc cum se cuvine anvelopele Schwalbe – oferite și ele în format plus. Janta mai lată face ca toată treaba să fie mai stabilă și să te poți bucura de toată lățimea anvelopei. Acestea prestează bine pe uscat, chiar și în viraje, unde ai o aderență bună, însă dacă ești în căutare de trasee mai extreme, s-ar putea să ai nevoie de crampoane mai înalte. Soluția oferită de Schwalbe reprezintă un all-rounder perfect.

Tija de șa KS LEV este un bonus binevenit, căci simplifică munca atunci când te apropi de o coborâre sau începi o urcare.

Video

Concluzie

Drag Ion Tral Pro Di2 nu este o bicicletă orientată către clientul comod care nu suportă să fie zguduit puternic pe traseu. Este una mai degrabă pentru bărbații adevărați care vor să simtă că s-au dat, dar și pentru cei care stăpânesc mai bine tehnica la vale căci aici nu există o suspensie spate care să te scoată din necazuri. Sau poate fi o alternativă mai ieftină și comodă pentru care preferă drumurile forestiere. Pe acestea n-ai nevoie de full-suspension atât timp cât ai sub tine o furcă de 150mm și anvelope late și balonate.

Pentru felul în care văd eu mountain biking-ul mi-a plăcut în mod special. Are suficiente resurse atunci când ajungi la limită, iar greutatea mică este un mare plus, fiind ceva destul de rar întâlnit prin acest segment.

Producător: Drag Bicycles
Preț: de la 12.390 lei în funcție de variantă
Motor electric: Shimano Steps E7000 sau E8000, în funcție de variantă, 250W, central
Acumulator: Shimano, 500Wh, extern (estimat: 40 de km cu 1.500m diferență de nivel pe mod combinat eco si trail)
Greutate: 20.8 kg în dimensiunea M

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Questions

To Top