Connect with us

Haibike HardSeven 7.0 (2022): un e-bike de cursă lungă

Biciclete electrice

Haibike HardSeven 7.0 (2022): un e-bike de cursă lungă

Am observat multe lucruri pedalând pe e-bike-uri în ultimii 10 ani, însă o chestiune importantă este legată de autonomia acumulatorului, care, cumva, pe hardtail-uri este mai mare decât pe full-suspension-uri. Nu știu exact care este motivul, însă aș putea presupune lejer că lipsa suspensiei spate mai economisește niște energie și de asemenea, greutatea ceva mai mică poate aduce o contribuție pozitivă. Sau poate pur și simplu cu un hardtail nu mergi așa de tare la deal încât să consumi prea mult din acumulator. Oricum, nici acest Haibike nu este ușor cum multe dintre ele nu sunt, însă are câteva puncte forte: o transmisie cu 12 pinioane, frâne potente, oferă o poziție foarte bună pe bicicletă și cel mai important, are un acumulator de 630Wh – iar aici fiind vorba despre un hardtail cu roți 27plus, energie îți va ajunge lejer pentru o tură lungă de 50 de km cu minim 1.500m diferență de nivel. Şi pentru că bicicletele astea au fost la noi pentru închiriere, cea mai bună autonomie am remarcat-o în cazul unei fete, care cântărea maxim 50 de kg și care a consumat doar 4 linii din cele 10, pe o lungime de 35 de km cu 1.000m diferență de nivel. Așadar, ar fi reușit lejer o tură de 70 de km cu 2.000m diferență de nivel, pe modul economic.


Cui i se adresează? Pentru ce fel de trasee?

Haibike HardSeven 7.0 este orientată către ture montane de dificultate medie, dar poate fi folosită și ca bicicletă de făcut naveta prin oraș, prin urmare este multivalentă. Am menționat traseele de dificultate medie deoarece se bazează pe anvelope mai late, care mai atenuează din șocuri, un lucru binevenit pentru un hardtail. În fond, dacă tot cumperi un hardtail electric, măcar să aibă anvelope balonate. Noi am făcut mai multe ture pe bicicletele acestea, de la simplele forestiere până la coborârile mai dificile și mai tehnice de prin Leaota. Bicicleta este comodă atâta timp cât nu ajungi pe pietre și rădăcini mari, acolo unde există și un risc de pană crescut. Ghidonul este lat, pipa scurtă, unghiul headtube-ului de 65 de grade – ceea ce înseamnă că poți aborda și coborâri mai periculoase, însă chainstay-ul de 470mm este lung și face ca bicicleta aceasta să fie extrem de stabilă, însă să tragi de ghidon și să te ridici pe roata de spate este aproape imposibil. În orice caz, bag de seamă că Haibike construiește mai degrabă biciclete electrice sigure și stabile pentru tot poporul, decât biciclete electrice sportive. Ceea ce este ok, căci sigur au un public foarte larg cu aceste specificații.

Apoi avem motorul, Yamaha PW-ST, cu o putere de 250W și un cuplu de 70Nm livrat în stil Yamaha: foarte lin și civilizat. Are 4 niveluri de asitență, de la Eco+, Eco, Standard și până la High. Spre deosebire de motorul de top de la Yamaha, acesta are un cuplu mai mic și nu beneficiază de ultima treaptă de asistență denumită Explosive. În orice caz, modurile sunt ușor de anticipat, iar ca să-ți faci o idee, pe Eco+ vei pedala ca pe o bicicletă obișnuită, iar pe High, vei putea urca lejer cele mai abrupte secțiuni.

Finisajele cadrului masiv sunt excelente, are headtube-ul conic, cablurile trase prin interior și prinderea roții de spate se face cu ax de 12mm care se înfiletează – cheița pentru desfacerea axului este detașabilă și poate fi utilizată și pentru a desface axul roții de față sau poate fi folosit ca… desfăcător de bere.

Care este echiparea?

Furca Rock Shox 35 cu cartuș de aer și cursă de 120mm este suficientă pentru acest hardtail. Brațele superioare sunt masive și îți conferă multă siguranță, iar reglajele furcii se fac foarte facil.

Apoi, avem transmisia: 12 pinioane, într-o confirgurație de Shimano Deore și SLX, absolut suficientă pentru orice tip de traseu. Caseta de pinionane Shimano Deore are un pinion mare de 51 și unul mic, de 10. Conectate la foaia proprie Haibike cu 38 de dinți.

Ar mai fi de menționat și frânele, Shimano MT-410 cu câte 4 pistoane în etrier, conectate la discuri mari de 203/180mm, arhisuficiente pentru toate traseele pe car evei dori să le abordezi. Lever feel-ul nu este la fel ca la o frână Deore spre exemplu și suferă un pic la capitolul modulație, dar asta este o chestiune care nu-i știrbesc performanțele.

Anvelopele WTB Ranger cu o lățime de 2.6 oferă o viteză foarte mare de rulare datorită crampoanelor foarte mici, însă când vine vorba de adrență pe urcări tehnice acestea au de suferit. Anvelopele sunt montate pe jante late, de 30mm, așadar integrate în standardele moderne.

Concluzie

Oferită pentru aproape 16.000 de lei, HardSeven nu este o bicicletă electrică ieftină, însă este una care te duce lejer pe cele mai înalte creste ale munților, iar dacă nu ești setat să dai recorduri pe coborâri, se va descurca de minune. Poziția este foarte comodă, ceea ce e important la o bicicletă de genul acesta, iar echipare este mai mult decât suficientă pentru orice nevoi. Poate frânele puteau fi o treaptă mai sus în acest buget și anvelopele cu crampoane ceva mai mari, însă acestea sunt sigurele minusuri pe care le-aș putea menționa.

Importator: Kerobike.ro
Preț: 15.990 Lei
Motor electric: Yamaha PW-ST, 70Nm, 250W, central
Acumulator: Yamaha, 630Wh, extern (estimat: 50 de km cu 1.500m diferență de nivel pe mod combinat)
Greutate: 24 kg în dimensiunea M cu pedale

Video:

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

042828
This Month : 2545
Views Today : 66
Total views : 143106
To Top