Connect with us

Rockrider E-EXPL 700s: full-suspension electric și confortabil

Biciclete electrice

Rockrider E-EXPL 700s: full-suspension electric și confortabil

Se poate lesne observa din filmul de prezentare cât de rapid și de stabil este Rockrider E-EXPL la vale. Iar descrierea de pe site-ul Decathlon este onestă: munți cu altitudine medie și drumuri puțin accidentate. Dar eu vă spun sigur că bicicleta suportă abuzuri și pe terenuri mai denivelate, căci are suport consistent din partea suspensiilor. Așadar, cu un preț competitiv, această bicicletă poate fi o alternativă serioasă pentru cei care-și doresc un e-bike de folosit la munte. Dar care-i sunt plusurile și minusurile vom lămuri în acest articol.

Pe scurt:

  • fullsuspension cu cadru din aluminiu și suspensie de 140mm
  • furcă pe arc cu o cursă de 140mm și brațe superioare de 35mm
  • preț de achiziție: 15.999 Lei
  • roți 29 inch
  • pentru trasee de munte recreaționale dar și mai tehnice
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor medii de munte

Pentru cine este această bicicletă?

Cumpărătorul acestei biciclete ar trebui să fie un pasionat de ieșiri în aer liber la munte, care își petrece majoritatea timpului pe drumuri forestiere care urcă la altitudini mari. Altfel spus, aș vedea-o ca pe o alternativă ideală dacă vrei să urci forestiere lungi de 20 km, care sunt mai accidentate pe alocuri, să ajungi la peste 2.000m, ca apoi să cobori pe unde ai venit. Dacă totuși respectivul cumpărător se simte în formă în ziua respectivă, poate aborda și coborâri mai tehnice, însă la un moment dat – când traseul devine foarte tehnic, bicicleta începe să aibă limitările de rigoare, în principal datorită geometriei dar și a suspensiei spate.

Dar mi-e foarte greu să cred că cineva o să coboare cu această biciclete pe trasee în stilul black line-ului din Postăvaru, prin urmare un utilizator obișnuit de e-bike nici măcar n-o să sesizeze vreo limitare de performanță. Însă poate că acea persoană va dori să urce pante extrem de abrupte, în stilul celor pe care le urcă utilizatorii de motociclete de enduro și pe care mie-mi place mult să mă distrez cu un e-bike. Ei bine, acest lucru este posibil doar dacă ai piciorul foarte bine antrenat, căci E-EXPL are pinionul mare de 43, un lucru care nu-l ajută în mod special. Dar dacă totuși vrei să faci asta, află că un pinion de 50 sau 51 rezolvă rapid cazul.

Revenind la geometrie, un unghi al headtube-ului amplsat la 66 de grade înseamnă că poți aborda în siguranță coborâri relativ abrupte, iar chainstay-ul de 460mm este lung și aici se observă că Decathlon a mizat că utilizatorii vor aprecia stabilitatea acestei biciclete decât să se joace cu ea și să sară. Totodată, reach-ul este destul de mic, de 441mm în dimensiunea M a cadrului, ceea ce înseamnă că vei sta foarte compact pe bicicletă, deci comod.

Protecții peste tot.

Suspensia cadrului lucrează destul de eficient pentru traseele mai sus amintite, însă lipsa piggy bag-ului de pe amortizor înseamnă exact acest lucru – că este gândit mai degrabă ca un element de suspensie pentru confort decât pentru performanță. Ceea ce se potrivește bine imaginii de ansamblu a acestei biciclete.

Amortizor simplu, dar cu arc. Reglajul de revenire (rebound) este inclus.

Legat de cadru, trebuie să menționez cablurile trase prin interior, headtube-ul conic, acumulatorul integrat în partea de jos a cadrului (downtube), o aripă de protecție din plastic de mici dimensiuni în proximitatea roții de spate și protecția de chainstay care se află atât deasupra cât și dedesubtul acestuia. O prindere pentru bidonul cu lichide poate fi utilizată pentru prinderea unui acumulator suplimentar de 360Wh (se cumpără separat), completând astfel cei 640Wh disponibili, rezultând într-un total de 1.000Wh. Astfel, să parcurgi un traseu de 50 de km cu o diferență de nivel de vreo 2.000m pe modul maxim de asistență nu este exclus. Cifrele acestea sunt aproximative deoarece mai depind și de greutatea ta, de stilul de pedalat, dacă schimbi pinioanele corect sau nu, depind de cadență dar și de temperatura exterioară.

Cifre care ne duc la motor, un Brose Drive T, montat central cu pedalierul integrat, care oferă o putere de 250W și un cuplu de 70Nm, cu ajutorul a 4 niveluri de asistență plus modul de Walk Assist (se folosește doar când împingi bicicleta la deal). Acesta furnizează puterea treptat, iar ca în cazul bicicletei E-EXPL hardtail, testată de curând, concluzia este aceeași: nu simți cuplul atât de puternic, dar când vine vorba de urcări, dacă reușești să o ții la ralanti, atunci ajungi unde ți-ai propus. Așadar, acesta nu este un motor agresiv pentru latura competitivă a segmentului de e-bike-uri, ci este orientat mai degrabă către un pedalat confortabil și lin. Mai ales că abia se face auzit, o caracteristică a motoarelor Brose în general.

Motorul și foaia Miranda cu 34 de dinți.

Display-ul este mare și oferă o vizibilitate general bună.

Ce echipare are?

Suspensiile le-am tot amintit până acum. Este vorba despre o furcă Rock Shox 35 Silver cu o cursă de 140mm, una pe care am avut-o pe multe dintre bicicletele de închiriat de la Câmpulung și s-a descurcat mereu grozav și un amortizor Rock Shox Deluxe Select Coil (în dimensiunea 210x55mm), tot cu arc. Ambele permit reglajul vitezei de revenire, ceea ce este suficient pentru o astfel de bicicletă.

Frânele provin de la Tektro, modelul M530, și cu toate că feel-ul oferit este de on-off și modulația trebuie făcută mai mult din mână, acestea lucrează împreună cu discuri mari, de 203mm, un lucru absolut necesar pentru o bicicletă electrică ce cântărește peste 25 de kg. Mi-a plăcut mult că Decathlon a punctat la capitolul echipare exact acolo unde a fost necesar și au făcut-o logic.

Urmând aceeași logică, anvelopele sunt late și balonate ca să ofere confort și aderență, crampoanele fiind de dimensiuni medii, prin urmare dacă vei rula cu ele tubeless la o presiune de 1.2 bar (greutate rider 68 kg) te vei putea bucura de performanțele pe care le au de oferit.

Transmisia este furnizată de Shimano, modelul Deore, cu 10 pinioane, din care deja am menționat că cel mare este destul de mic pentru a urca pante foarte abrupte sau foarte tehnice (43 de dinți). Dacă totuși vrei să faci asta, un upgrade al casetei de pinioane n-ar strica.

Dropper-ul este standard, cu o comandă montată pe ghidon pentru a-l acționa, iar șaua oferă un confort bun.

Prezentare

Concluzii

E-EXPL 700s costă cu doar 3.000 de lei mai mult decât hardtail-ul, iar dacă aș avea posibilitatea să suplimentez această diferență de buget aș face-o fără să mă gândesc, deși nici hardtail-ul nu este rău deloc. Însă confortul oferit de versiunea S este net superior. Am aflat așadar că nu este o bicicletă cu care să mergi la competiții de e-bike-uri, dar este una care să-ți satisfacă toate nevoile de plimbări montane lejere, oricare ar fi acelea. Cu un plus pe partea de suspensii, care se pot descurca și în condiții de traseu mai dificil dacă este necesar. Iar după discount-ul disponibil pe site-ul Decathlon, a devenit best buy-ul din segment luând în calcul echiparea și suspensiile.

PLUS: preț bun, suspensiile chiar oferă confort, acumulator mare, motor silențios, range extender opțional
MINUS: pinionul cel mare este de fapt destul de mic pentru urcări foarte abrupte

Preț: 15.999 lei
Greutate: 26 kg (fără pedale), dimensiune M
Importator: Decathlon

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

008934
This Month : 2071
Views Today : 28
Total views : 26251
To Top