Connect with us

Rockrider E-EXPL 700 (2024): hardtail-ul complet

Biciclete electrice

Rockrider E-EXPL 700 (2024): hardtail-ul complet

Când mă gândesc la bicicletele Rockrider și consult prețul de achiziție mă aștept de regulă să găsesc best buy-ul din segment. Și din fericire, E-EXPL se conformează acestei idei, însă este o excepție, căci restul de biciclete pe care am avut ocazia să le testez anul acesta de la Decathlon nu aveau prețuri cu mult diferite față de concurență. În orice caz, hardtail-ul E-EXPL 700 poate că nu are 12 pinioane precum unii concurenți și nici o transmisie dintr-o gamă de top, însă vine cu câteva avantaje greu de contestat: un cadru bine finisat cu o culoare care prinde privirile oamenilor, o furcă cu o cursă mai mare decât orice alt concurent și o geometrie care permite abordarea unor coborâri mai dificile. Totodată, prețul este mai mic decât al concurenților principali, chiar dacă nu cu mult (însă unele modele concurente deja sunt oferite cu discount-uri mari aplicate prețului de raft). Așadar, Decathlon s-a axat mai mult pe partea de performanță într-un segment de biciclete electrice am putea spune entry-level, dedicate în principal traseelor recreaționale. E-EXPL îți permite să ieși un pic din zona de confort și s-o faci în siguranță.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe aer cu o cursă de 130mm și brațe superioare de 32mm
  • preț de achiziție: 12.499 Lei
  • roți 29 inch
  • pentru trasee de munte recreaționale
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor medii de munte

Pentru cine este această bicicletă?

Dacă nu vrei să cheltui prea mulți bani pe o bicicletă electrică ce necesită o întreținere modestă, E-EXPL este cu siguranță una dintre cele mai interesante oferte din segment. După cum aminteam în introducere, geometria îți permite să abordezi și trasee ceva mai dificile (dar nu te duce cu gândul prea departe, căci nu este un full-suspension), finisajele și aspectul sunt la nivel înalt, acumulatorul de 640Wh arhi-suficient și pentru ture mai lungi, cu mențiunea că poate primi la nevoie și un range extender care mai adaugă un surplus de 360Wh, iar astfel poți ajunge la un total de 1.000Wh, adică vei putea face ture lungi pe modul maxim de asistență.

Motorul provine de la Brose, versiunea T, și are un cuplu de 70 Nm, care nu este extraordinar de mare, dar este suficient pentru a urca cu zvâc dealuri mai abrupte. Ai de asemenea la dispoziție suficiente moduri de asistență astfel încât să ai o tură cât mai confortabilă, iar puterea este livrată în stil Brose: silențios și lin. Brose este un motor calm, cred că așa ar putea fi descris cel mai bine, așadar se potrivește bine caracterului acestei biciclete. Comanda de mici dimensiuni prin care schimbi modurile de asistență (4 la număr) este amplsată în partea stângă a ghidonului și este ușor de acționat, pe când ecranul (dreptunghiular), îți va oferi toate informațiile necesare turei, cât și altele pe lângă care s-ar putea să fie utile pentru unii dintre voi (spre exemplu cadența sau wații folosiți).




O prindere de bidon se află pe downtube însă va fi inutilă dacă alegi să montezi pe bicicletă range extender-ul (în acest sens era binevenită o altă prindere pe seat tube căci este loc suficient acolo), mai există în plus și o aripă de plastic de mici dimensiuni care ar trebui să țină noroiul departe de zona bottom bracket-ului și o protecție de chainstay groasă care și-a îndeplinit rolul cu brio în tura de test.

Ce echipare are?

Aș dori să încep cu furca, deoarece oferă o cursă de 130mm, funcționează cu un cartuș de aer și provine de la X-Fusion, modelul RC32. Denumirea provine de la diametrul brațelor superioare, de 32mm, iar materialele cu care intri în contact, adică reglajele, sunt realizate dintr-un plastic ce nu inspiră prea multă calitate. Însă acestea funcționează și își fac treaba exact așa cum trebuie, având la dispoziție un reglaj pentru viteza de revenire, blocajul și desigur ajustarea presiunii de aer. Per total, o furcă confortabilă la care n-am avut prea multe de comentat, iar cursa de 130mm este peste ceea ce oferă concurența.

Frânele reprezintă de asemenea un bonus, căci față de concurență, E-EXPL este echipat cu Tektro M530 (sau Gemini pe numele de botez), care au etriere cu 4 pistoane, pe când toate celelalte au câte 2 pistoane. Coerență există și la nivel de discuri de frână, ambele având 180mm, deși este foarte posibil ca o persoană care cântărește peste 90 de kg și face coborâri mai lungi să aibă nevoie de un disc de 200mm.

Transmisia provine de la Microshift și are 10 pinioane, mai puține așadar decât concurența însă suficiente, mai ales că pinionul cel mare are 48 de dinți și îți permite să urci și pante abrupte. Chiar și pe cele foarte abrupte, dar acolo va fi necesară contribuția picioarelor tale, cu tot cu modul maxim de asistență, căci cuplul motorului nu este gândit pentru urcările mai extreme pe care nouă și poate și vouă, ne/vă place să le facem. În specificațiile de pe site-ul Decathlon se menționează o transmisie Shimano Deore cu 10 pinioane, însă așa cum ne-au obișnuit producătorii în ultimii ani, echiparea poate să difere în funcție de piesele comandate pentru producție.

 

Roțile par de asemenea rezistente, cu butuci pe rulment și jante late, de 30mm. Ceea ce înseamnă că anvelopa de 29×2.4 este lată atât cât trebuie și nu îi știrbește acesteia din dimensiuni. O jantă lanta face ca stabilitatea și aderența să fie mai consistente. Iar anvelopele provin chiar din casa Decathlon, modelul Rockrider Grip 500, care sunt printre altele și tubeless ready.

 

Ca să completeze peisajul echipării cu avantaje, o tijă de șa reglabilă de la butonul de pe ghidon este de asemenea în dotarea standard a bicicletei. Pe lângă faptul că este destul de violentă atunci când acționezi butonul de ridicare, aceasta are o cursă acceptabilă de 150mm, foarte utilă atunci când încep coborârile. Sau urcările.

Prezentare

Așadar, în concluzie?

E-EXPL 700 este o bicicletă cu care te poți plimba, dar care poate oferi și o anume doză de distracție, în traducere liberă: îți permite să evadezi și pe trasee ceva mai dificile, resursa provenind de la geometrie, furca cu o cursă mai mare și de la frânele cu 4 pistoane în etriere. Prețul este de asemenea absolut în regulă privind la concurență și judecând prin prisma echipării, așadar E-EXPL 700 poate fi acea primă bicicletă electrică ideală cu care poți explora acest segment în continuă expansiune.

PLUS: preț foarte atractiv, cursă mare a furcii, range extender opțional, frâne cu 4 pistoane și dropper standard
MINUS: doar o singură prindere de bidon,

Preț: 12.499 lei
Greutate: 22 kg (fără pedale), dimensiune M
Importator: Decathlon

Apasa aici ca sa citesti in continuare

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

1 Comment

1 Comment

  1. Pingback: Rockrider E-EXPL 700s: full-suspension electric și confortabil | Revista online de biciclete electrice

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

006630
This Month : 6630
Views Today : 295
Total views : 18284
To Top