Connect with us

Haibike Sduro Nduro 8.0 (2017)

Teste

Haibike Sduro Nduro 8.0 (2017)

Mai multe premiere au roit în jurul acestui model pe care l-am avut ceva timp la dispoziție și cu siguranță nu este vorba de jocul de cuvinte din denumirea e-bike-ului, ci mai degrabă lucruri legate de concept. Spre exemplu: este pentru prima dată când am pedalat pe un e-bike full-suspension cu suspensii atât de mari (180mm). Apoi, am avut la dispoziție noul motor Yamaha PW-X. De asemenea, am folosit-o ca bicicletă de asistență la Carpathian MTB Epic pentru a filma mai multe cadre pe traseu și nu în ultimul rând, am luat-o la test pe un traseu cu o cățărare interminabilă, pe care m-am distrat mai ceva ca-n adolescență.

Nu arată neapărat foarte agresiv, dar îți crează o stare de relaxare: știi clar că oriunde ai ajunge cu ea, coborârea va fi un deliciu.

Ce are de oferit?

Să începem cu ceea ce se cuvine și anume cu suspensiile RockShox de 180mm, aproape interminabile și care cu siguranță îți deschid calea către orice fel de traseu îți trece prin minte. Pe lângă confort, acestea lucrează eficient pentru a ține bicicleta destul de grea pe trasă. Apoi, oferă un set de frâne parcă desprins din filme, adică noile MT7, extrem de eficiente dar și de brutale. Un set de frâne care nu-i pentru orice persoană, căci trebuie să știi să le îmblânzești.

Este dotată cu o pipă integrată, sub care sălășuiesc distanțieri cu un diametru mare. Display-ul este un pic aglomerat, iar informația nu foarte lizibilă, dar dacă te uiți cu atenție o să le dibuiești. Logo-ul Haibike de pe display se aprinde atunci când ești pe ultima treaptă de asistență, de altfel și cea mai puternică, un efect pe care l-am apreciat în mod pozitiv. Nu știu sigur cât acumulator suplimentar consumă (glumesc).

De la 500 la 1.400 de metri în doar 30 de minute.

Chainguide standard și foaie mare.

Forma acumulatorului la Yamaha este ceva mai aplatizată decât la Bosch & Co.

Haibike nu a optat pentru un arc pentru suspensia spate. Poate că nici ei n-au construit-o totuși pentru traseele de Cupă Mondială de Downhill.

Transmisie 1×11 foarte eficientă.

Țevile triunghiului frontal sunt similare cu cele ale modelelor hardtail. Cel puțin o parte dintre ele.

Rock Shox Lyrik RCT3: 180mm, aer, reglaje suficiente.

Integrare de apreciat pentru display. Acesta este însă cam mic, dar din fericire, este de preferat astfel decât cel de la Bosch spre exemplu.

Un pic aglomerat? Ai maneta de frână, maneta pentru tija de șa reglabilă și comanda de la Yamaha prin care schimbi modurile sau o setezi pe modul de push-bike.

Butuci zdraveni, frâne de downhill și discuri mari.

La fel de zdravene sunt și anvelopele furnizate de Schwalbe: Magic Mary Super Gravity pe față și Hans Dampf Super Gravity pe spate.

Un detaliu important: șaua de la Prologo este chiar comodă.

Motorul este protejat de un scut metalic dezvoltat se pare chiar de către Haibike, special pentru acest model. Acumulatorul de 500Wh este cât se poate de binevenit în detrimentul celui de 400Wh, iar faptul că Haibike se numără printre primii producători de e-bike-uri cu suspensii mari se vede atât pe partea tehnică cât și pe cea vizuală. Cumva, totul se potrivește pe această bicicletă.

Anvelopele au fost și ele alese inspirat, fără a se ține cont de viteza de rulare a acestora. A primat doar aderența, și fiind vorba despre un set de anvelope de Downhill, fii sigur că te vei bucura de aderență în orice condiții, nu doar în viraje ci și la frânare, când urci (tracțiunea) sau când treci peste porțiunile off-camber. Ce am remarcat este faptul că acestea au o aderență mai bună pe porțiunile înclinate (în diagonală) decât cele în format 27plus, crampoanele laterale fiind semnificativ mai mari, așadar se înfig mai bine în sol. În fond, aceasta este o mică bicicletă de downhill, capabilă să încaseze șocuri la greu și mai mult decât atât, pare că face asta fără cel mai mic efort.

Am apreciat de asemenea și foaia mai mare, care nu-ți va face probleme în caz că te bagi prin noroi, căci acesta este degajat rapid. Pentru un plus de siguranță există și un chainguide, care ține lanțul la locul lui, adică pe foaie. Cadrul este construit robust, cu țevi pătrate care par să țină o viață.

Cui se adresează? Pentru ce fel de trasee?

Se adresează celor care au în primul rând 6.000 de euro să cheltuie pe o astfel de jucărie. De principiu, este una dintre cele mai utile e-bike-uri pe care le poți cumpăra, deoarece nu faci compromis nici la confort, nici la performanțe și nici la greutate (da, sunt e-bike-uri hardtail mai grele decât aceasta). Confirmă regulă: suspensii mai mari, distracție mai mare și asta este tot ceea ce contează.

Trepte din rădăcini. Haibike le adoră.

Evident că în poză nu arată ca în realitate, dar era destul de extrem pe aici.

Urcări brutale pe traseul de test.

Și altele mult mai brutale. Poți să-ți dai seama după poziția rider-ului pe bicicletă.

Ceva mai domol terenul pe aici, în dreptul copacului cu un singur ochi. Ai văzut ochiul? El te-a văzut deja pe tine…

Aici deja am exagerat un pic, însă Haibike s-a ținut bine.

Punctul terminus al călătoriei, după al 3lea excrement de urs.

Ștefan Chivu în acțiune la Carpathian MTB Epic, într-una din zilele de concurs. Foto: Traian Olinici.

Traseele abordate au fost dintre cele mai dificile. De la Carpathian MTB Epic și până la potecile cu pietre din zona Câmpulung Muscel, bicicleta a urcat și a coborât fără probleme. În ceea ce privește acumulatorul, ține cont că acesta nu va fi la fel de durabil ca în cazul unui hardtail, al unei biciclete mai ușoare cu suspensii mai mici sau în cazul unei biciclete cu anvelope mai înguste. Suspensiile lungi, anvelopele cât și greutatea, sunt consumatori destul de mari pentru acest acumulator, iar dacă te decizi să pedalezi doar pe modul turbo, ia în calcul o diferență de nivel de maxim 1.400m cu o lungime a traseului de 30 de km. Dacă scazi nivelul de asistență, desigur, aceste cifre vor crește. Spre exemplu, pe modul eco, poți ajunge la o diferență de nivel de 1.800m cu o lungime a traseului de 50 de km. Suficient pentru o singură zi.

Importator: kerobike.ro
Preț: 27.000 lei
Motor electric: Yamaha PW-X 250W
Acumulator: Yamaha 500Wh
Greutate: aproximativ 22 kg

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

042821
This Month : 2538
Views Today : 6
Total views : 143046
To Top