Vara trecută când am fost la Eurobike, bicicletele LaPierre au fost printre puținele care mi-au atras atenția și care m-au reținut mai bine de jumătate de oră la stand. Stăteam și băloșeam la niște produse care nu doar că arătau bine, însă de la o mică distanță nici n-aș fi zis că-s electrice. Toată povestea asta s-a întâmplat deoarece LaPierre a decis să instaleze pe câteva modele de e-bike-uri motoarele Fazua, despre care am scris aici. Nu este un motor full-gas, însă este unul care te va ajuta considerabil pe porțiunile de urcare.
Acumulatorul și motorul lui eZesty cântăresc doar 4 kg. Comparativ, doar motorul de la Bosch cântărește atât, iar la această greutate mai trebuie adăugat și acumulatorul care pune alte 3 kg pe cântar.
eZesty AM LTD Ultimate cântărește un pic sub 18 kg, ceea ce este cu adevărat remarcabil pentru o bicicletă electrică full-suspension, cu amortizoare de 150mm! Treaba interesantă cu Fazua este că poți detașa cu mare ușurință atât motorul cât și acumulatorul, iar astfel mai dai jos 4 kg de pe bicicletă, rezultând într-un full-suspension de 14 kg, adică similar cu unul normal. N-ai chef să fii asistat, demontezi rapid motorul, dar să fim serioși, de ce n-ai vrea asta?
Altfel, pe bicicletă regăsim suspensii Fox din gama Kashima, o transmisie de top Sram X01 Eagle cu 12 pinioane, frâne Sram Guide RE cu discuri de 203mm, un motor cu o putere de 250W și cu un cuplu mai micuț, de 60Nm, alături de un acumulator de mici dimensiuni,adică de 252Wh – la jumătate față de ceea ce oferă bicicletele electrice standard. Cu toate acestea, te poți aștepta la o susținere din partea motorului pe o distanță de aproximativ 50 de km, dacă terenul este drept. Altfel, poți calcula cu jumătate din această valoare și cu o diferență de nivel de aproximativ 800 de metri.
Și o imagine mai clară. Greu de spus dacă este electrică sau nu.
LaPierre nu face altceva decât să dea tonul în lumea e-MTB-urilor pentru produse mai ușoare, mai bine gândite, însă momentan, nu foarte accesibile. 7.500 de euro pentru acest model sunt o sumă considerabil de mare, pe care prea puțini își pot permite s-o cheltuie. Pe de altă parte, pe piață există biciclete non-electrice, cu suspensii similare, care costă semnificativ mai mult. Așadar, undeva tot există un echilibru în acest unvers.