Cea mai ușoară bicicletă în acest moment este desigur o cursieră, iar sistemul care o pune în mișcare a fost conceput în Germania, la Dortmund. Cu cele 6.9 kg ale sale, este chiar mai ușoară decât o cursieră standard, iar ca motor, utilizează unul electric de la un elicopter radiocomandat. În spațiul alocat bidonului cu lichide se alfă acumulatorul, cea mai convenabilă poziție pentru montaj.
Întreg sistemul, motor plus acumulatorul, cântărește cu 800 de grame mai puțin decât deținătorul actualului record, iar astfel aceasta de față are o șansă mare să ajungă în paginile Cărții Recordurilor. Cadrul a fost pus la dispoziție de Merida, iar anumite componente sunt construite cu ajutorul unei imprimante 3D. Capacul bidonului reprezintă o rotiță prin care alegi modul de asistență. Astfel, motorul te poate asista pe o distanță între 25 și 40 de km, dar deoarece sistemul utilizează o rolă pentru punerea în mișcare a roții de spate, este de luat în calcul o uzură prematură a anvelopei.
Dr. Dennis Freiburg de la Universitatea din Dortmund nu a precizat care este puterea pe care o generează motorul și nu a dezvăluit nici capacitatea acumulatorului, însă a vrut să arate că se pot construit biciclete electrice ușoare cu un sistem relativ simplu și eficient.