Connect with us

Noul sistem ABS pentru biciclete electrice de la Magura și Bosch

Electrice de munte

Noul sistem ABS pentru biciclete electrice de la Magura și Bosch

Avem astăzi o știre care s-ar putea să nu intereseze pe toată lumea, dar fiind un punct de cotitură în industrie și fiind vorba despre un sistem pe care-l vom vedea tot mai des instalat pe bicicletele electrice, trebuie să povestim un pic despre el. În 2017, Bosch prezenta un sistem ABS pentru biciclete pe care am avut și ocazia să-l încerc la Eurobike. La momentul respectiv, toată povestea mi s-a părut destul de rudimentară: o cutie mare cu pompă pentru ABS montată sub ghidon și două eliberări de plăcuțe la frânare ca să nu se blocheze roata. Şi cam atât.

Pentru anul în curs, sistemul a fost îmbunătățit și face exact ceea ce face un sistem ABS și în cazul automobilelor. Cutia este acum mai mică, sistemul mai performant, iar frânele utilizate pentru integrarea cu acest sistem sunt Magura MT C. Sub sloganul “frânarea corectă nu este o artă – ci un principiu al tehnologiei”, lucru cu care nu pot fi de acord, noul sistem îndeplinește două funcții: unitatea de control reglează presiunea asupra roții de față, împiedicând-o să se blocheze. În acest fel, poți controla direcția bicicletei fără probleme. Totodată, sistemul previne și ca roata din spate a bicicletei să nu se ridice (ce păcat – adio nose manual). Apoi mai sunt modurile pe care poate fi setat ABS-ul: Cargo, Touring, Allroad și Trail, putând fi folosit astfel și pe MTB-uri electrice. Bosch a dat publicității și un studiu odată cu lansarea noului sistem ABS, în care ni se spune că 29% din accidentele cu e-bike-uri puteau fi evitate dacă bicicletele erau dotate cu sistem ABS.

Întreg sistemul este compus dintr-o unitate de control, doi senzori de viteză pe roți și componentele de frânare, modelul MT C, inclusiv discurile cu senzori integrați. În timpul frânării este controlat volumul de ulei care ajunge în etrier pentru a regla presiunea. Astfel, a fost necesar un cilindur master mai mare, cu un diametru de 12mm pentru a controla o cantitate mai mare de ulei mineral. Dar cum un cilindru mai mare necesită o forță mai mare de apăsare a manetei, cei de la Magura au schimbat cinematica levierului de frână, astfel încât presiunea aplicată asupra acesteia să fie cât mai mică. Maneta poate fi acționată cu două sau trei degete (cine mai face asta, oricum?), iar suplimentar, poți instala și un levier gândit pentru un singur deget.

Noul sistem va veni ca echipare standard pentru diverse biciclete electrice începând cu vara lui 2022. Cu siguranță că va fi util pentru cei care n-au experiență pe două roți sau pentru cei vârstnici care utilizează bicicletele electrice în oraș. Şi nu va putea fi achiziționat separat pentru a fi montat pe bicicletă.

via Bosch

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

005623
This Month : 5623
Views Today : 714
Total views : 15873
To Top