Connect with us

Cannondale Moterra (2017): Panzerul

Biciclete electrice

Cannondale Moterra (2017): Panzerul

În clipa în care cineva te întreabă dacă bicicleta electrică pe care te dai este blindată, îți trezește câteva sentimente ciudate, totodată asezonate cu puțin umor, urmând a-l privi lung pe interlocutor. E clar că Moterra nu va câștiga vreun concurs de frumusețe, mai ales că eu am avut la dispoziție un prototip vopsit în culoarea verde care iată, a creat puțină diversiune, însă odată ajuns pe traseu, orice traseu, absolut orice traseu, lucrurile încep să se lege.

Love it or hate it. Dar la cum merge, aspectul este ultima problemă.

Așadar, pot spune că m-am dat pe o versiune custom a acestei biciclete, însă diferențele pot fi urmărite la nivel de componente, mai puțin la nivel de cadru, căci aceasta de față era aproape identică cu cea aflată în producția de serie.

Ce are de oferit?

Fiind vorba despre un full-suspension, oferă al naibii de multă distracție. Și când spun multă, chiar mă refer la cantități semnificative. Un full electric îți deschide alte și alte tronsoane și îți asigură un loc rezonabil în topul celor mai rapide coborâri. Fă un calcul, e simplu: greutate mare + amortizoare cu o cursă generoasă de 130mm + frâne capabile = rachetă. Odată ce înveți să îmblânzești agregatul, ți se deschid noi căi către viteze pe care în mod normal nu aveai cum să le atingi pe traseele foarte tehnice. Iar asta mă trimite cu gândul la un prieten, care deține un motor de enduro și care-mi povestește că el pe pietre și pe rădăcini nu frânează niciodată. Cam așa procedezi și cu candidatul de față.

Ghidonul este foarte lat și pipa scurtă, deci ai control total, iar poziția este bine aleasă, încât să te simți bine atât pe urcări cât și pe coborâri. Iar în ceea ce privește echiparea, ești blindat din mai multe părți. Spre exemplu, amortizoarele provin de la Fox, furca fiind un 34 Factory. Transmisia cu 11 pinioane și frânele provin de la Shimano, din gama de top XT, pe când roțile, de la DT Swiss, modelul XM551. Poate că anvelopele Schwalbe Nobby Nic n-au fost cea mai grozavă componentă de pe bicicletă, dar au oferit o aderență decentă și cel mai important, n-am făcut nicio pană.

Motorul de la Bosch cu renumitul pinion mic.

Protecție serioasă pentru cahinstay.

11 pinioane și schimbător Shimano XT.

Construcție zdravănă a cadrului.

Dacă te întrebi ce format de roată este acesta, află că este vorba despre 27plus, în niciun caz despre vreun fat bike. Să mai spun că acestea oferă de asemenea o amortizarea foarte bună a obstacolelor de pe traseu? Și dacă mai punem în calcul și cursa de 130mm, atunci unde ajungem? Păi cu siguranță spre o electrică extrem de capabilă.

Dintre elementele de confort trebuie să precizez tija de șa reglabilă, cu comandă pe ghidon, șaua de la Fabric care s-a dovedit a fi extrem de confortabilă, manșoanele și nu în ultimul rând, faptul că cei de la Cannondale au făcut cumva să găsească un loc și pentru un suport de bidon. Un fel de cireașă de pe tort, căci în cazul e-bike-urilor hardtail rar găsim o astfel de prindere, iar de full-uri nici n-are rost să mai amintesc.

Fox din gama Kashima și pentru amortizor.

Cabluri trase prin interior, așa cum se cere.

Deja celebra unitate de comandă de la Bosch.

Furca asta e în stare de multe. Mai multe decât m-aș fi gândit vreodată.

Cannondale s-a gândit că o astfel de bicicletă are șanse foarte mari să ajungă pe trasee extreme, așadar au fost suficient de inspirați încât să monteze o protecție uriașă sub down-tube-ul cadrului. Așa, ca să te dai fără griji.

Ce motor și ce acumulator are?

Un motor Bosch de 250W asigură toată distracția de care pomeneam mai sus. Acumulatorul bănuiesc că oferă o putere de 500Wh, căci este bine mascat în cadru și nu are informațiile la vedere. În această configurație, ai putea atinge o distanță de 40 km cu o diferență de nivel de 1.200m, mai mică ce-i drept decât în cazul e-bike-urilor hardtail, dar de înțeles dată fiind greutatea bicicletei.

Power pack: frâne Shimano XT.

Șa confortabilă de la Fabric, în ton cu bicicleta.

Comanda pentru tija de șa și navigația pentru meniul computerului de bord.

Preproduction sample, you have been warned! Sigur n-au ascuns înauntru un motor cu o putere mai mare?!

Cui i se adresează?

Celor care caută e-bike-ul suprem pentru munte. Acel e-bike care să le furnizeze constant adrenalină la vale și să-i ducă foarte rapid înapoi în vârf pentru a relua procesul de coborâre.

Pentru ce fel de trasee?

Nu cunoaște limitări pe trasee montane, exceptându-le poate pe cele de competiții de downhill. În rest, ai cale liberă!

Chiar m-am distrat cu bicicleta asta. Pe cât de mult m-a speriat la început, pe atât de mult am învățat s-o îmblânzesc pe parcurs.

Importator: Extreme Riders Distribution
Preț: (prototip, deci priceless)
Motor electric: Bosch Performance Line CX 250W
Acumulator: Bosch
Greutate: aproximativ 23 de kg

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

004610
This Month : 4610
Views Today : 2978
Total views : 12854
To Top