Connect with us

Orbea Rise (2023): motor mare, dar greutate rezonabilă

Electrice de munte

Orbea Rise (2023): motor mare, dar greutate rezonabilă

Cum au reușit cei de la Orbea să instaleze un motor Shimano EP801 RS pe noua bicicletă Rise și să obțină o greutate totală de doar 15.9 kg? Simplu, prin instalarea unui acumulator mai mic, de 360Wh. În acest fel, full-suspension-ul dotat cu noua transmisie automată Shimano XT Di2, este unul dintre cele mai ușoare și mai avansate e-bike-uri de pe piață. Noul motor de la Shimano cântărește doar 2.7 kg și are în mod normal un cuplu de 85Nm, însă special pentru bicicletele Orbea, aceasta a fost redus la 60Nm pentru a oferi un feeling cât mai natural, spun ei.

Bicicleta cu cadru din carbon, va avea suspensii de 150 (furcă), respectiv 140mm (cadru), dar va putea fi achiziționată și în versiunea cu cadru din aluminiu. Ca să știi totuși din capul locului, modelul de top, cel care cântărește 15.9 kg, este oferit pentru 11.499$. De asemenea, dacă nu-ți pasă prea mult de greutate, poți opta pentru un acumulator mai mare, de 540Wh și chiar de un range extender, adică încă un acumulator suplimentar care mai oferă 252Wh în plus. De menționat că modelele cu cadru din aluminiu vor fi dotate cu motoarele mai grele, EP600. Însă toate motoarele pot fi utilizate împreună cu transmisia automată și electronică Shimano Di2.

Noua transmisie automată și electronică Shimano XT Di2.

Avantajul acestei transmisii este că poate schimba vitezele chiar și când nu pedalezi, în urma unei analize riguroase a vitezei de deplasare, cadența anterioară, gradului de înclinare etc. Desigur, poți schimba și tu manual vitezele dacă vrei, dar cei de la Shimano sunt atât de siguri pe produsul lor, încât menționează că nici nu mai este nevoie să-ți bați capul cu asta, căci schimbătorul va face singur toată treaba pentru tine. Din fericire, schimbătorul nu trebuie încărcat căci se alimentează singur din acumulator, un avantaj în plus. Când rămâi fără acumulator la e-bike, schimbătorul rămâne în ultima poziție setată.

Timpii de încărcare cu acumulator 4A.

Geometria a rămas neschimbată față de modelul 2022, iar asta înseamnă un head angle de 66 de grade, un chainstay de 445mm și un reach de 450mm în dimensiunea M. Prețul de bază pentru versiunea cu cadru din carbon este de 6.999 de euro, iar prețul de bază pentru cea cu cadru din aluminiu, 5.299 euro.

Versiunea de top, cea cu de toate.

Versiunea de bază. Așa cum ne-a obișnuit Orbea, chiar și modelele entry-level arată foarte atractiv. Mă rog, pentru peste 5.000 de euro cât plătești chiar era necesar…

 

via Orbea

Pe bicicletă din 1998, am pedalat pentru prima dată pe un e-bike în 2010, iar aceasta mi s-a părut odioasă. Cu timpul, am avut contact cu majoritatea bicicletelor electrice importante lansate pe piață și am început să le înțeleg scopul, ca apoi să mă acapareze complet. Din 2016 scriu pentru ElectroBike.ro și pe lângă cele 7 bicicletele non-electrice din garaj, dețin două e-bike-uri: un hardtail și un full-suspension.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement

Cele mai citite

Advertisement

Noutati

Vizitatori

005432
This Month : 5432
Views Today : 250
Total views : 15409
To Top