Salut,
Sunt in cautarea unei biciclete electrice entry level de mers la servici si un pic off road. M-am hotarat la modelul acesta https://www.dhsbikeparts.ro/catalog/devron/devron-colectia-2018/devron-e-bike-devron-riddle-man-e17 . Motorul si bateria par ceva no name chinezesc (mai puternic cei drept de 350w) despre care nu am gasit mare lucru (doar pagina asta: http://www.etrotek.com) iar echiparea este shimano. Ce parere aveti? Merita? Alternativele in jurul sumei acesteia sunt eljoy revolution, focus whistler 2.0 si mtb e-st500 (de la decathlon).
Atentie mare la cei care doresc să achiziționeze o bicicletă electrică marca Devron.Eu am cumpărat una nouă,iar la 2 ani și 2 luni m- a lăsat acumulatorul.Ieșise din garanție la 2 ani. Unu nou de la firma Devron costă 1250 roni.
Salut! am promis ca revin la 1000 de km parcursi sa imi dau cu parerea..
Astazi se implinesc 2 luni de cand o am. 980 km parcursi
14 incarcari complete ale bateriei 🙂 > deci autonomia chiar e ceea ce trebe. Am avut chiar si 105 km cu o singura incarcare. E drept am folosit partea electrica doar la plecarile de pe loc si la urcari, in rest pedalat constant. Nevasta-mea cand merge cu ea (aproape in fiecare dupa-amiaza iesim vre-o ora jumate la plimbare) merge aproape 99% non electric, ca ii place foarte mult tzoacla si vrea sa faca miscare, efort etc. Doar la urcarile pe digu und ee pista de bicicleta foloseste treapta 1, in rest o pune pe zero..
Cauciucul spate e uzat deja cam 50% – confirm prin asta ca e destul de slab calitativ. Mers 99% doar pe asfalt. Fara blocari ale rotii spate pe frana! Cu toate astea, cauciucu spate deja e uzat 50% iar bicicleta trancane la gropi / gropite, ca un oltcit. Furca fata parca e si mai moale dar lucreaza corect, fara a avea senzatia de “lucru in trepte”. Are joc la ghidon, trebuie periodic ( cam o data pe saptamana ) sa strang imbusul ala care trece prin pipa si intra in axul ghidonului, face joc intre ax si cadru.
Viteza maxima atinsa la vale la coborarea unui pod a fost de 55.2 km/h, cu greu.. cu cealalata non-electrica pe acelasi pod depasesc lejer 60 km/h. Dar faptul ca e mai grea cred ca isi spune cuvantul. De asemenea, desi pare inchegata, masiva, solida, mi-a dat senzatia ca este foarte fragile la viteza aia, micile miscari stanga/dreapta din ghidon imi dadeau senzatia ca incepe sa “serpuiasca” cadrul
Franele > din cand in cand simt ca placutele spate incep sa cante la franare, probabil ca trebe reglata pozitia etrierul fata de disc. La urmatoarea inspectie o sa rog pe cei de la Service sa rezolve. Dar sunt foarte multumit de cum raspund si cum lucreaza.
Schimbatorul de foi tot asa, schimba pe foaia mica cand si daca are el chef, da nu ma deranjeaza prea tare, pt ca nu am pante brutale de urcat.
Motorul merge, raspunde, dar a capatat acel pacanit de care am mentionat in posturile anterioare. Ma gandesc ca e din cauza celor 3 rotite din interior, fiind “geared” si nu “direct drive” acolo sunt 3 rotite care invart coroana din motor. Probabil ca alea sunt din plastic. Probabil ca ala e calcaiul lui Ahile la acest motor, ma astept ca alea sa fie primele peise care vor ceda fizic. Tot referitor la motor, din cand in cand, am o situatie ciudata > de ex pedaland pe treapta 3 cu nitel vant din fata, cu puterea asistata aproximativ constanta de 55 -84 Wh (pe display) la o viteza constanta de 20.5 -21 km/h, la o cadenta constanta de pedalat, se intampla sa imi taie puterea ( desi in mod normal treapta 3 asista pana peste 22km/h) cand mi-e lumea mai draga si sasa reia asistarea dupa ce scade viteza la 18- 19 km/h. Se intampla destul de rar si aleator. Probabil o problema la senszorul din axul pedalei ( sensor de candeta sau cum se cheama asta).
Am mari probleme cu cainii vagabonzi, ai dreacu, daca pedalez impreuna cu 2- 3 biciclisti, daca trec pe langa o haita de caini vagabonzi, 100% doar cu mine au treaba, probabil ca fie motorul, fie cauciucurile produc un sunet pe care ei il percep aiurea si le trezeste lor instinctul de a ma ataca in trafic. Sa-mi bag picoru ca am avut aproape o data la 3 zile situatii de-astea in care m-au alergat cainii si am schimbat pe treapta 5 ca sa le dau cu fum.. Probabil ca daca as fi avut limitarea la 25Km/h activa, m-ar fi capsat deja.
Motorul se incinge foarte putin. Adica daca urc un pod lung de 4-500 de m abuzand de partea electrica, se simte o oarecare caldura la pipaitul butucului, aproximez ca ajunge pe la 40 de grade, nu mi se pare ingrijorator. E normal sa se incalzeasca pt ca pe acolo circula curent destul de puternic
Concluzii : bicicleta asta nu are nimic ce-a face cu denumirea de Mountain-bike. Este un fel de hybrid care se simte bine pe asfalt, Pe off-road este destul de greoaie, si instabila. De asemenea, desi are furca cu suspensie destul de moale, se simt destul de nasol denivelarile si gropile, probabil din cauza geometriei, habar n-am, dar in comparatie cu cealalata tzocla non-electrica, aceasta este mult mai inconfortabila pe teren accidentat / drum forestier, desi are roti de 27.5′ iar ailalata non electrica are roti pe 26′.
Bicicleta asta este foarte OK pentru mersul zilnic de acasa la servici si inapoi, de fapt asta a fost scopul meu principal cand am decis sa o cumpar. Merg cu ea dimineata la servici, cu sau fara vant din fata, ajung relaxat, fara sa transpir. La intoarcere e alta poveste, pedalez, dau blana, merg la cumparaturi etc. Nu am fost cu ea pe poteci de munte si probabil ca nici nu ma voi duce. Pasiunea mea e pescuitul, nu ma pasioneaza urcatul la munte cu bicicleta, si nici down-hill-ul 🙂 Parerea mea e ca nici nu se preteza pentru asa ceva, dupa o astfel de tura s-ar duce naiba imbinarea dintre cadru si ghidon. La prima vedere pare foarte solida si inchegata, dar dupa ce faci cateva ture cu ea iti dai seama ca de fapt este o bicicleta destul de fragila.
Optiunea de “walk” (se apasa tasta minus de pe display si se tine apasat maim mult de 2 secunde) este extraordinary d eutila pentru cei care stau la bloc 🙂
Pretul corect din punctul meu de vedere ar trebui sa fie undeva la 4000 RON , nicidecum 4799 / 5199 la cat se vinde ea acum. Are multe componente-cheie care sunt made in china. Dar deh, cererea de biciclete electrice fiind in crestere, iar pretul bicicletelor electrice adevarate ( alea cu motoare in butucul pedalier) este foaaaarte piperat, e oarecum normal ca si acest model sa aiba un pret nejustificat de mare la vanzare.
Ce as schimba la ea daca as fi eu producatorul?
1 – As da optiunea clientului sa isi aleaga dotarile suplimentare – gen cric, far, stop, aparatori. Adica as oferi atat varianta cheala mtb cat si varianta cosmetizata pt oras. Pt ca sa fim realisti, asta nu e o bicicleta pe care sa o folosesti la fiecare sfarsit de saptamana just for fun pe off-road si pe munti si dealuri. Poti face asta de 2 – 3 ori dar apoi dispare distractia. Alte posibile optiuni ar fi mansoane mai ergonomice, discuri de frana mai mari, seat tube cu suspensie etc.
2 – As oferi service mai pe placul clientului, daca unu vrea sa isi personalizeze bicicleta, sa ii puna un motor mai puternic, o baterie de capacitate mai mare sau mai mica, sa puna un far/ stop legate la controller, sa poata fi pornit/oprit din butoanele display-ului. Asta nu se intampla acum, din pacate.
3 – As mari distanta intre roata spate si seat-tube macar cu vre-o 2 cm sau as monta alt tip de schimbator de foi, care sa nu incurce la montajul unei aparatori pe spate, sau sa nu frece in roata spate cand se schimba lantul pe foaia mica.
Cam asta ar fi. sunt foarte curios cati km o sa mearga acest motoras. Poate intra cineva care are Devronul de mai multa vreme si ne spune cati km a parcurs 🙂
Salut! Dupa 3 saptamani am 491 km parcursi
am promis ca revin
Bicicleta functioneaza, fac naveta cu ea la scarbici + inapoi ( 23 km), merg la cumparaturi, merg prin parc. Rar ies de pe asfalt cu ea
Dupa cei 491 km am urmatoarele observatii:
1 – autonomia este partea care imi place cel mai mult. 50 -95 km.
2- Calitatea DHS nu ma da pe spate. De fapt nu se putea sa puna romanu piese de calitate pe ea. Schimbatoru de foi face figuri. Pe foaia mica schimba cad are el chef, daca are chef. Daca reglez sa schimbe pe foaia mica, freaca lantul cand schimb pe foaia mare. DEci l-am reglat sa nu mai frece cand merg cu foaia mare..
3- Franele is chiar bune, ma pot baza pe ele.
4 – Furca fata tot pierde vaselina pe la semeringuri.
5 – Cuvetaria cred ca e de foarte proasta calitate, am deja joc destul de pronuntat intre ghidon si cadru. Deh, Dhs-ul a pus piese de toata jena in locurile mai putin vizibile. Nu cred ca intra pe garantie, aproape toate piesele sunt considerate consumabile. Macar de as fi mers pe off-road sau prin padure, da mi-e ciuda ca stiu ca am mers 99.99% doar pe asfalt si cu toate astea joaca ghidonu in cadru.
6 – Roata spate iarasi incepe sa se descentreze, cu toate ca nu o abuzez, nu stau cu curu pe sa cand trec peste vre-o bordura / groapa in asfalt.
7 – motorul are un pacanit discret cand plec de pe loc si accelerez folosind mai intens asistarea electrica.
8 – Suportul de baterie zdrangane de cadru la cea mai mica denivelare.
Cam atat deocamdata, revin la 1000 de km
Salut,
Citind comentariile tale m-am hotarat si eu sa-mi cumpar bicicleta asta. O am de aproape 2 saptamani si sunt foarte multumit de ea. Poti sa-mi zici, te rog, ce cric ai pus pe ea? Am tot intrebat pe la magazine si nici unul nu avea vreun cric care sa se potriveasca.
Cu limitarea de viteza ai mai reusit ceva? Mie imi taie puterea de pe la 28Km/h (cu viteza maxima setata pe 40).
Si mai am o intrebare referitor la punctul 7. Am schimbat anvelopelele in weekend si de ieri am inceput si eu sa aud pacanitul de la motor (pe treapta 5 in special). Tu ai auzit sunetul acela de la inceput sau apare in timp? Eu ma gandeam ca poate am facut eu ceva gresit cand am pus roata la loc 🙂
Salut!
Cu limitarea nu am mai facut nimic, merg asa cu ea. Maxim 31 KM/h asistat, doar cand e bacteria full. Pe pe masura ce scade bacteria, scade si viteza maxima asistata, cand mai am o singura liniuta, v max asistat e pe la 26 -27.
Pacanitul ala nu l-am auzit la inceput. Am fost o saptamana plecat in concediu, nu am mai umblat cu tzoacla, da saptamana asta recuperez. Cric- habar n-am ce marca e , am mers la service-ul d ebicicleta de langa bloc ( cei de la “Specialized”) si le-am cerut sa imi monteze un cric si asta au facut. Nu s-a potrivit perfect, e montat doar pe bascula, dar functioneaza perfect
Cel mai mullt ma deranjeaza acum jocul dintre ghidon si cadru. Om vedea la 1000 de km cum se comporta
pacanitul ala in motor il am si eu.. asa or fi motoarele astea 🙂
e cam enervant, nu a fost de la inceput, am cam 400km facuti, pacanitu a aparut pe la 350km.
sunt convins ca s-au miscat magnetii in motor, sau rotitele trebuie lubrififate, dar na.. daca ma apuc sa desfac eu motorul, o sa pierd garantia, asa ca, am decis sa merg asa cu ea pana moare, sau pana iese din garantie si atunci voi putea umbla eu la motor 🙂
Salut!
Pacanitul ala nu cred ca e normal
Nu pacanea nimic cand am luat-o
Ar fi interesant daca ne-am strange cativa care au aceasta problema sa le facem reclamatie. Eu am scris celor de la Afisport si … nu am primit nici un raspuns cu privire la acest aspect. E ca si cum ti-ai lua masina noua si ar incepe sa bata motorul dupa cateva mii de km. Cred ca e un defect de fabricatie. Ce-ar fi daca le-am face o reclamatie oficiala? Ma bate gandul sa o pun in masina si sa le fac o vizita , de la Arad la Deva ajung in 2 ore. Sa imi dea in scris ca e totul ok, ca “asa face toate”.. iar cu asta probabil ca o sa urmez calea legala, in instanta. Repet, nu cred ca e normal sa apara acel pacanit, probabil ca cele 3 rotite din interiorul motorului incep sa cedeze. Daca ar fi mai multi care fac reclamatie probabil ca ar cere si ei inlocuirea pe garantie a motoarelor catre partea chineza care furnizeaza motoarele astea.
Ce zici?
salutare, astazi, 18 iunie 2019, am luat si eu de la afisport o bicicleta devron riddle e1.7 2019, si sunt foarte multumit de ea, in prima tura am facut 42Km cu ea, bateria inca era la jumatate, am mers cu asistenta 3-4, iar cand am vrut sa ii dau viteza, am mutat pe 5.
intradevar, la 31km/h mototrul nu te mai asista, dar ptr mine este suficient, tinand cont ca cu bicicleta clasica abia ajungeam la 20-22km/h si cu efort destul de mare.
la urcari, deal, poduri.. etc, pe asistenta level 5, fara efort..
franele foarte bune, mansoane si saua sunt confortabile.
anvelopele par bune, dupa 3-4 frane de am intins cauciuc pe 1.5m de sosea.. inca nu par tocite..
bicicleta este cam grea, are in jur de 23KG, si imi faceam probleme ca nu o voi putea urca la et 3, dar are mod walk si a urcat mai mult singura treptele pana la et. 3 🙂
de autonomie inca nu imi dau seama, tinand cont ca ii trebuie cel putin 3-4 cicluri de incarcare ca sa fie bateria in capacitate maxima. maine am sa fac un traseu de aproximativ 70km cu orcare de aproximativ 700m, fara offroad, doar sosea. voi vedea cum se descurca bateria dupa cursa de maine.
am optat ptr cadru xl, eu avand o inaltime de 1.94m, si in jur de 110kg, chiar m-am bucurat cand am vazut ca suporta greutate maxima de 150KG.
parerea mea ca este o investitite destul de ok.
ptr un e-bike de buget, merita investitia.
Salut!
Am zis ca revin la 1000 de km, dar ieri am avut o surpriza..
Rotlle vin echipate cu ventile cam caudate, ca sa poata fi umflate trebe desfiletat capul ventilului. M-a mancat ieri in partea dorsala sa incerc sa mai umflu nitel raoata fata, am luat pompa de bicicleta si am trecut la treaba. Dupa desfiletarea capului de ventil, am avut surpriza ca pompa sa nu se potriveasca la tipul asta de ventil ( inutil din punctul meu de vedere, ) asa ca am reusit sa o desumflu destul de tare. Totusi am reusit sa ajung cu ea acasa unde aveam compresorul de la masina care are adaptor si pt ventile d ebicicleta. Cu ocazia asta , dupa ce am mers cu roata destul de moale, am constatat ca materialul din care este facut cauciucul este unul de cea mai proasta calitate, ca un fel de musama ieftina, seaman cu PVC-ul din care sunt facute barcile gonflabile. Am MTB-uri de la 12 ani, dar niciodata, repete- NICIODATA nu am avut cauciucuri dintr-un material atat de slab calitativ pe o bicicleta. Serios, aveam impresia ca am musama pe partile laterale ale cauciulului. Nu imi inspira nici un pic de siguranta mizeriile astea de cauciucuri. Am reusit sa umflu rotile cu compresorul, cred ca primul lucru va fi acuma sa inlocuiesc cauciucurile cu unele decente, iar camerele cu unele care au ventil normal, nu prostia asta cu care vine bicicleta. Probabil ca o sa optez pt ventil de masina ca sa o pot umfla la orice benzinarie care are compresor.
Asa sunt toate in ziua de azi.. cauciucuri de rahat.
Eu am pus pe cea normala continental raceking. Avea niste porcarii de la mitas, care dupa 2 frane mai serioase ramasese pe sosea, si cauciucul era ras.
Pe asta electrica am sa le schimb dupa ce le fac praf pe astea actuale, o sa le fac tubeless, ca in caz de pana sa nu raman in varf de munte.
Salut!
Da – mi-or dat si manualul unde are codurile alea de bare pt garantie.. o prostie intr-adevar
Daca imi dai o adresa de mail iti trimit manualul dupa care am facut eu setarile
Ceea ce ma deranjeaza e ca nu sunt in stare sa imi raspunda la intrebari punctuale de genul : ” Pe display apare optiunea de aprindere far, ce far cu ce mufa cu tot se potriveste si cum se leaga farul la controller ca sa functioneze correct?” Tot pe net am reusit sa gasesc ca acel controller are un fir cu ceva mufa unde se poate lega mufa de la far, ca sa ai farul legat la baterie cu pornire din butonul d ela LCD :). Cred ca daca ii intreb cum se scoate controllerul din cadru habar n-au sa imi raspunda.
Si nimeni nu mi-a raspuns inca de ce nu trece de 31.5 km/h asistata. Adica de ce “taie” astistarea la viteza asta.. Am impresia ca habar n-au detalii tehnice. Au fost foarte prompti ai amabili pana am luat bicicleta de la ei.
Ieri am gasit in Arad un magazin care mi-ar fi putut aduce exact aceeasi bicicleta cu exact acelasi pret .. numa ca aia nu au site de vanzari pe net 🙁
Lasa-mi adresa de mail ca nu stiu cum sa atasez aici un manual pentru LCD-ul bicicletei (KD21C)
Salut, nu am avut-o până acum la test, prin urmare nu pot să-mi exprim părerea despre motor. Văd că are 350W, deci cu 100W mai mult decât un motor cunoscut (Bosch, Yamaha, Shimano) și un acumulator de aproximativ 400Wh – așadar, în standard. Concurența mizează pe același format, cu motorul în butucul de spate, care sincer, nu mă încântă foarte mult pentru munte, greutatea bicicletei fiind distribuită preponderent pe roata de spate. Dacă m-aș plimba cu ea doar în pădure sau prin oraș, ar fi ok, însă pentru munte vei simți un feedback mai puțin plăcut din partea bicicletei dat fiind centrul de greutate diferit. Cum spuneam, în acești bani nu prea ai alternative pentru un motor central. Focus-ul are un acumulator mai mic, cea de la Decathlon se poate compara cu Devron-ul – care este însă mai ieftin și are o cursă mai mare a furcii (120mm – furcă Zoom), însă discuri de frână mici – 160mm. Sunt cumva bine puse în balanță și e greu de numit fix una. Cred că cel mai bine o alegi în funcție de necesități, însă ține cont că nici una dintre ele nu se poate numi un performer în adevăratul sens al cuvântului pe munte. Pentru trasee mai lungi de pădure/dealuri lejere, așa alege Btwin sau Devron, pentru oraș, aș alege Focus – în ciuda faptului că are acumulatorul mic, este implicit și mai ușoară.
Salut! Revin cu impresii
Am deja 250 de km parcursi
In weekend am facut 73.9 km mers lejer pe treapta 3 /4, ocazional pe 5
mers cu 22 / 25 km/h. Practic ultimii 15 km I-am facut 100% electric pe treapta a 5-a. La primii 60 am si pedalat. Estimez o autonomie intre 50 (full electric) si 95 ( pedalat lejer) km.
La finalul turei mai aveam o liniuta din baterie (aprox 20 – 25%) deci estimez ca as mai fi putut sa merg cel putin 15 km doar electric. Bateria a fost full incarcata dupa 5 ore. Incarcatorul se incinge ca dracu in timp ce incarca. Motorul nu se incinge in mers, bateria nici atat.
La capitolul autonomie nu am ce sa reprosez.
Partea proasta e ca bicicleta are in controller cablu cu mufa speciala pt far ce se leaga la baterie si care se porneste din LCD, numai ca cei de la Deva NU au separate far de vanzare. Adica trebe sa pun ceva aftermarket. Asta e tipic romanesc. Suport tehnic egal cu zero din partea celor de la DHS.
Plus ca limitarea de viteza este in baza unui sensor integrat in motor, care taie asistarea electrica in functie de rotatia rotii, indifferent de setarea marimii rotii sau a vitezei de rotatie a pedalei. Ori ca setez rotile pe 20″ ori ca setez pe 27.5″, tot la aceeasi viteza de rotatie a rotii spate taie asistarea. Asta e o maaare porcarie. Practic limitarea aia de fabrica la 40KMh e frectie. Ea la 31.5 viteza reala – taie complet asistarea. Totusi, pentru cei care se multumesc cu o viteza mai mica, isi merita banii.
Am sa revin dupa prima revizie ( 500 Km).
Salut,
Am eu aceasta bicicleta Devron Riddle Men E1.7 de 27.5 inches de aprox. 2 luni si pot spune ca este OK, sunt multumit.
Mentionez ca nu m-am dat niciodata cu o alta bicicleta electrica sa pot sa fac vreo comparatie cu ceva.